KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ja klopt, dan ga ik voor een nieuw stuurgewicht, incl verzenden de zelfde prijs;).
Bedankt voor de deksel maar die ik wil vervangen ziet er nog iets beter uit haha.
Ga ik ook maar voor nieuw dan denk ik.
 
Ik heb nog remschakelset liggen.
Maar ook beschadigd.
Keer set gekocht voor onderdelen
 

Bijlagen

  • 20200508_111850.jpg
    20200508_111850.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 13
  • 20200508_111909.jpg
    20200508_111909.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 14
  • 20200508_111841.jpg
    20200508_111841.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 12
  • 20200508_111831.jpg
    20200508_111831.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 14
Heb een maand terug de SDR weer in de schuur opgeborgen, maar ik moet nog wel even aan de slag. Er komt een klein beetje koelvloeistof vrij tijdens het rijden. Na een rit valt op dat de KVS uitwaait over de zijkant vd motor. Behalve wat plekjes op het frame, achterspatbord, etc. Overigens verliest ie zo weinig KVS dat ik hem nog niet heb hoeven bijvullen. Ik heb goed gekeken en kon zien dat het nat was aan de onderkant vd olietank aan de linkerkant. Verder kon ik niet terugzoeken. Ik wil dus sowieso nog eens op onderzoek uit maar dan door alles echt los te halen. De vraag is dan alleen of hij wel weer gaat lekken, want dat lijkt alleen te gebeuren als ik gereden heb. Misschien ook wel bij stationair draaien, dat moet ik ontdekken. Hebben jullie nog tips om dit goed te onderzoeken? Uiteindelijk zal ik de radiateur ook wel loshalen, maar heb dan geen idee hoe ik kan simuleren dat er druk op het systeem komt en hij gaat lekken. Heb een huis tuin en keuken garage dus geen compressor ofzo.

Zag op mp.nl trouwens een radiateur staan: ≥ Ktm 990 superduke radiateur - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl

Dus die zou ik kunnen overnemen als het in de radiateur zit.
 
Bij mij lekte die een keer langs een slang, op de plek waar een slangen klem zat. Andere slangenklem en het probleem was opgelost. Zou eens de kap eraf halen en kijken of het niet langs een van de slangen komt?
 
Heb een maand terug de SDR weer in de schuur opgeborgen, maar ik moet nog wel even aan de slag. Er komt een klein beetje koelvloeistof vrij tijdens het rijden. Na een rit valt op dat de KVS uitwaait over de zijkant vd motor. Behalve wat plekjes op het frame, achterspatbord, etc. Overigens verliest ie zo weinig KVS dat ik hem nog niet heb hoeven bijvullen. Ik heb goed gekeken en kon zien dat het nat was aan de onderkant vd olietank aan de linkerkant. Verder kon ik niet terugzoeken. Ik wil dus sowieso nog eens op onderzoek uit maar dan door alles echt los te halen. De vraag is dan alleen of hij wel weer gaat lekken, want dat lijkt alleen te gebeuren als ik gereden heb. Misschien ook wel bij stationair draaien, dat moet ik ontdekken. Hebben jullie nog tips om dit goed te onderzoeken? Uiteindelijk zal ik de radiateur ook wel loshalen, maar heb dan geen idee hoe ik kan simuleren dat er druk op het systeem komt en hij gaat lekken. Heb een huis tuin en keuken garage dus geen compressor ofzo.

Zag op mp.nl trouwens een radiateur staan: ≥ Ktm 990 superduke radiateur - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl

Dus die zou ik kunnen overnemen als het in de radiateur zit.
Zelf ook eens lekkage gehad. Radiateur er af gehaald en laten lassen. Specialisten drukken hem onder water en spuiten er lucht in. (T is net een band plakken)

De lekkage kunnen ze lassen als je geluk hebt, Zwart spuitbusje erover en klaar.
 
Heb ook lekkage gehad, bleek slangenklem. Direct hele koeler doorgespoeld en opnieuw gespoten... was ook bij mijne nodig wel...
 
Zelf ook eens lekkage gehad. Radiateur er af gehaald en laten lassen. Specialisten drukken hem onder water en spuiten er lucht in. (T is net een band plakken)

De lekkage kunnen ze lassen als je geluk hebt, Zwart spuitbusje erover en klaar.
Waar heb je dit laten doen en wat was je kwijt als ik vragen mag :) ?
 
Vraagje : een superduke 990 voor circuit model 2005-2007 vind ik nu in Duitsland voor 3000€. Of net iets meer.
Is dat een goede circuitfiets (mits goed onderhouden) of nogal veel kwaaltjes?

Ik lees nogal rukkerig door injectie maar op circuit geen probleem
Koppelingspomp kan stuk
balhoofdlager af fabriek (iets met de stofkap)

Betrouwbaar of beter links laten voor deze spielerei?
Voor mij is KTM ongekend en zou nieuw merk worden.

2 jaar raggen en dan voor iets meer dan helft verkopen.
Ik ga deze waarschijnlijk niet inschrijven dus comfort onbelangrijk.
Een supersport is beter, maar heb ik al veel gehad, wens eens wat anders.

Zit er al iets electronica op (ben oldskool racer) Launch control, slipperkoppeling, quick shifter standaard??
 
3k is wel aan de lage kant :) Maar daar zit ik minder in.

Ik heb een 2005 SD990 en die heeft geen genoemde elektronica aan boord vziw
 
Als het te goed is om waar te zijn, is dat het meestal ook...

Maarja het zou kunnen toch? 3k? ligt ook beetje aan opties en km stand
 
Klinkt wel als een redelijke prijs denk ik. Aanbod in Duitsland is fors groter dan hier, en ze zijn daar überhaupt goedkoper.
Bekende kwalen staan vernoemd in de openingspost.
De 990 heeft geen electronica en standaard ook geen slipper clutch.
 
Hallo allemaal, graag stel ik me even voor. Ik ben Tom en kom uit de omgeving Eindhoven. Heb 2 weken geleden een superduke 990 uit 05 aangeschaft na een aantal jaar geen motor gereden te hebben. Hiervoor heb ik jaren op een GS gereden. Ik lees graag mee op dit forum om meer over deze fantastische machine te weten te komen. Ook zou ik meteen iets willen vragen, er zit een setje Akrapovic (gpr?) onder met DB killers. Deze DB killers zitten middels een knijpring op zijn plek. Bij stationair draaien hoor je deze duidelijk rammelen omdat hier wat speling op zit. Is dat altijd zo, of hoort hier nog wat tussen te zitten?
Groet, Tom
 

Bijlagen

  • 41B8358C-4908-4D58-B311-8DD8994727A5.png
    41B8358C-4908-4D58-B311-8DD8994727A5.png
    193,3 KB · Weergaven: 25
Hallo, ik ben even ten rade gegaan bij een vering/tuningspecialist. Kleine winkel in Limburg (België)
Ik wilde eens weten wat hij al heeft meegemaakt met de superduke 990.

Hij vertelde me iets dat ik niet in de topicstart terugvond.

Hij vond het een zeer goede machine, maar wel al 2 keer een probleem van klant moeten oplossen van stilvallen op vrijloop of plots gas dicht.
En een ge-oefende rijder denkt dan al rollend de motor terug aan de praat te krijgen, maar dit lijkt in de praktijk quasi niet te lukken. 1 van de 2 klanten is erdoor gevallen op circuit.
Het euvel zou te maken kunnen hebben met speling gasschuif mechanisme, problemen ecu die de 0% en 100% instelling verkeerd inleest bij contact op (gasklep open/toe) en nog wat andere dingen.
Ik heb niet alles begrepen, maar het is een kostelijke zaak om er vanaf te zijn buiten garantie... 1500€(?)
Heeft iemand al problemen gehad met stilvallend blok oude generatie LC8 met +40000km op de klok?

Zijn tip was bij aankoop horen en voelen of de motor mooi stationair loopt bij koude en warme motorblok. Uiteraard ook een rijtest en abrupt gas dichtdraaien.

Maar qua karakter en rijplezier zeer, zeer goed.
 
heb een aantal jaar 2008 model gehad, zalige machine, hetgeen jij beschrijft heb ik ook weleens meegemaakt, maar enkel met zeer koud weer, en de moto draaide dan nog geen 3 minuten. nooit niet met gevallen, gewoon direct koppeling in en even op de startknop duwen en was direct weer vertrokken, wel enkel aan zeer lage snelheid gebeurt, heb het gewoon op te snel vertrekken gestoken.
 
Ik ben weer wat verder met de ombouw naar monozit & 2018 koplamp facelift. De achterkap is nu nog wit, dus heb even gephotoshopt wat het resultaat zal moeten worden. Grootste dilemma nu is het contactslot dat waarschijnlijk verplaatst zal moeten worden :]

Ben ook van plan de zijkant aan te passen zodat die rare kromming weg gaat. Heeft iemand nog een (beschadigde) tank-zijkap liggen?

Wordt vervolgd :)
 

Bijlagen

  • CB366173-5E9F-4B8D-8B5C-7252E46ED32D.jpeg
    CB366173-5E9F-4B8D-8B5C-7252E46ED32D.jpeg
    196,3 KB · Weergaven: 25
Terug
Bovenaan Onderaan