KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ook zou ik meteen iets willen vragen, er zit een setje Akrapovic (gpr?) onder met DB killers. Deze DB killers zitten middels een knijpring op zijn plek. Bij stationair draaien hoor je deze duidelijk rammelen omdat hier wat speling op zit. Is dat altijd zo, of hoort hier nog wat tussen te zitten?
Groet, Tom

**deleted**

Nevermind, ik heb je originele bericht niet goed gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

Wat hebben jullie gedaan met de ontluchtingsslang (crankcase breather hose) ? Gaat deze bij jullie weer rechtstreeks het filter in of hebben jullie deze omgeleid? Ik lees best wel veel verhalen over lekkende olie in het filter.

Of moet ik me geen zorgen maken en geldt dit vooral voor de 1290? De 990 heeft ook een terugslagklep volgens het rottweiler filmpje op YouTube.
 
Goedemorgen allen,

Wat hebben jullie gedaan met de ontluchtingsslang (crankcase breather hose) ? Gaat deze bij jullie weer rechtstreeks het filter in of hebben jullie deze omgeleid? Ik lees best wel veel verhalen over lekkende olie in het filter.

Of moet ik me geen zorgen maken en geldt dit vooral voor de 1290? De 990 heeft ook een terugslagklep volgens het rottweiler filmpje op YouTube.
Bij mij ging die slang weer direct het filter in.
Nooit echt last gehad van olie in de airbox. Hooguit een paar vettige plekjes.
Heb alleen een keer mayo in de airbox gehad toen m'n waterpompkeerring het had begeven. Dat was wel een bende 😅
 
Ik heb m wel omgelegd bij 1290 / 990 en wel richting ketting
Gaskleppen waren altijd vettig en vies ,en die warme lucht wil je eigenlijk niet in luchtfilter maar ja emissie milieu dingen .
Gratis smeersysteem :YY

Je kan er ook een breather los opzetten met zo,n mini filtertje
 
Bij mij ging die slang weer direct het filter in.
Nooit echt last gehad van olie in de airbox. Hooguit een paar vettige plekjes.
Heb alleen een keer mayo in de airbox gehad toen m'n waterpompkeerring het had begeven. Dat was wel een bende 😅
No way _O- _O-
 
heb een aantal jaar 2008 model gehad, zalige machine, hetgeen jij beschrijft heb ik ook weleens meegemaakt, maar enkel met zeer koud weer, en de moto draaide dan nog geen 3 minuten. nooit niet met gevallen, gewoon direct koppeling in en even op de startknop duwen en was direct weer vertrokken, wel enkel aan zeer lage snelheid gebeurt, heb het gewoon op te snel vertrekken gestoken.
:^
Nuda van m'n vriend heeft het nog veel erger... part of the karakter hey :+
 
Ik ben weer wat verder met de ombouw naar monozit & 2018 koplamp facelift. De achterkap is nu nog wit, dus heb even gephotoshopt wat het resultaat zal moeten worden. Grootste dilemma nu is het contactslot dat waarschijnlijk verplaatst zal moeten worden :]

Ben ook van plan de zijkant aan te passen zodat die rare kromming weg gaat. Heeft iemand nog een (beschadigde) tank-zijkap liggen?

Wordt vervolgd :)
Heb nog een rechter kuipdeel liggen.. met iets krassen door lullig omvallen, mocht je d'r belang bij hebben hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Hier weer onderhoud-tijd, kleppen, bougies, olie, oliefilter, luchtfilter..

50719446177_4686d0e0b1_b.jpg


Ik houd me bezig met de uitlaat. Enorme ergernis o.a. van de carbon klemmen op de dempers, dikke vlekken door het heet worden. Nagenoeg alles er af kunnen poetsen *O*

Boven moet nog, onder al bijna klaar hier;

50718616948_e2d5f92afa_b.jpg


Vanavond weer verder met de lange gebogen sigaar :+

347CC198-A0A5-4913-BCFC-EAC82F27E52C.jpeg
 
Super ding werkte prima (was de eerste waarvoor ze de kabelboom hebben gemaakt van de 990r destijds aan de hand van mijn stiekem doorgestuurde kabelboom schema)

nu al 2 jr een nieuwe op 1290 met ios app
Volledig instelbelbaar in begin even zoeken maar vanuit standaard al prima ,
En support via healtech ( robert ) subliem mocht je iets hebben zeer behulpzaam daar ! En meedenkend bij probleem oplossingen

Mooi kerst pakje voor onder de boom ...*D
 
Super ding werkte prima (was de eerste waarvoor ze de kabelboom hebben gemaakt van de 990r destijds aan de hand van mijn stiekem doorgestuurde kabelboom schema)

nu al 2 jr een nieuwe op 1290 met ios app
Volledig instelbelbaar in begin even zoeken maar vanuit standaard al prima ,
En support via healtech ( robert ) subliem mocht je iets hebben zeer behulpzaam daar ! En meedenkend bij probleem oplossingen

Mooi kerst pakje voor onder de boom ...*D
Heb je toevallig nog de instellingen liggen zoals je ze destijds had ingesteld? :}
 
ik wil mijn cb1000 verkopen en terug naar en sd 990. Mochten er forum leden zijn die hun trots willen verkopen kan deze aangeboden worden via een pm.

bouwjaar 2007+
 
ik wil mijn cb1000 verkopen en terug naar en sd 990. Mochten er forum leden zijn die hun trots willen verkopen kan deze aangeboden worden via een pm.

bouwjaar 2007+
Ik twijfel soms om over te stappen naar street triple .... ook leuk maar toch stuk minder lomp en dat is juist wat zo leuk is aan de SD. Hopelijk vind je snel een mooi exemplaar :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan