KTM SuperDuke 990 Deel 14

Alle electronica is zonder al teveel gedoe herplaatst van de koplamp naar boven het luchtfilter. Tegen alle verwachtingen in werkte de beugel in 1x :]
 

Bijlagen

  • FC8C8A13-15CA-4B02-8CDA-F7F8F42841E2.jpeg
    FC8C8A13-15CA-4B02-8CDA-F7F8F42841E2.jpeg
    160,9 KB · Weergaven: 15
Weer een stapje verder. De balhoofd lagers zijn eigenlijk nog wel in goede staat na 55k km, maar ik neem ze toch even mee. Frame schalen gingen vrij makkelijk los, binnenkort de flens van de balhoofd pin proberen los te krijgen. Heeft iemand ervaring hier mee?
 

Bijlagen

  • 6041EDEF-B9F4-454F-A66F-3607A116F942.jpeg
    6041EDEF-B9F4-454F-A66F-3607A116F942.jpeg
    180 KB · Weergaven: 3
  • 4DEEA9BB-EF88-44E6-B860-E88CFDFAD43B.jpeg
    4DEEA9BB-EF88-44E6-B860-E88CFDFAD43B.jpeg
    188,8 KB · Weergaven: 5
Nou ik ben ook bezig met de motor en zoals altijd zit weer het nodige tegen;

- Afgebroken bout bij rechter valblok. Waarschijnlijk door de trillingen vanuit het blok/frame langzaam afgeknapt. Deze week kijken of ik een gaatje met een linkse tap kan maken om deze er zo uit te krijgen.

- Klem onder de akra bocht was ook afgeknapt. Hier heb ik een nieuwe voor besteld.

Gelijk maar de hele uitlaat eronder vandaan gehaald. Ik werd geïnspireerd door Annanas dus die gaan we weer even oppoetsen ;-) Daarnaast kun je nu mooi bij plekjes waar je normaal niet goed schoon kan maken.

Vraag; Ook ik heb wat vuil in mn KVS reservoir. Kan ik deze niet gewoon losdraaien en deze schoonspoelen met water zodat ik geen kalk in het hele systeem breng? de KVS moet toch vervangen worden en dan ontlucht ik hem weer
 
Zonde van de tegenvallers Jens!
Dat tankje zit met 2 boutjes en een paar slangetjes vast, kwestie van boutjes los en die veerklemmetjes rond die slangetjes even verzetten, slangetje los en de boel schoonspoelen.
Bij veel lc8's zat er nog gietzand in het koelsysteem van de fabricage 🙄

Als er troep in je reservoir zit, zit het misschien ook in je blok, misschien wel de moeite om het hele systeem even te flushen?
 
Zonde van de tegenvallers Jens!
Dat tankje zit met 2 boutjes en een paar slangetjes vast, kwestie van boutjes los en die veerklemmetjes rond die slangetjes even verzetten, slangetje los en de boel schoonspoelen.
Bij veel lc8's zat er nog gietzand in het koelsysteem van de fabricage 🙄

Als er troep in je reservoir zit, zit het misschien ook in je blok, misschien wel de moeite om het hele systeem even te flushen?
Wellicht heb je gelijk. Hoe doe ik die complete flush? Is er ergens een instructie of kan iemand het duidelijk uitleggen?
 
met een beitel rustig naar boven tikken, uiteraard met beleid.

Gelukt, ook nog even de gasbrander gebruikt om het oude lager wat op te stoken
 

Bijlagen

  • 427CBCBD-F50C-4832-A5E0-FB4F07DB75B2.jpeg
    427CBCBD-F50C-4832-A5E0-FB4F07DB75B2.jpeg
    203,2 KB · Weergaven: 5
  • EDA6F819-C74F-4FF1-8B94-94681BD2E291.jpeg
    EDA6F819-C74F-4FF1-8B94-94681BD2E291.jpeg
    341,7 KB · Weergaven: 7
Zoals in die link van Heipaal heb ik het ook gedaan toen ik m'n waterpomp heb vervangen.
Gewoon de slang erin en flink doorspoelen.
1614059809263.png
 
Maar het is net als de zijstandaard die aan het blok vast zit en de hitte bij de 1290 super adventure, er is niet aan de hand volgens kTm maar later komt er wel een wijziging...(in het geval van de de hitte)
Bedoel dit niet naar ofzo, maar gietzand wat achterblijft in je blok? Dat kan echt niet!!!
 
Ah op die manier. Ja dat is jammer, zo zijn er helaas wel meer zaken bij KTM/Husqvarna.
De koppelingscilinder op het blok bijv. Bij de 990 een veel voorkomend probleem. Bij de 690 en 701 idem dito.
Ktm komt met een ander part nummer, maar dat deel geeft dezelfde ellende 🤷🏻‍♂️
 
Ik heb zo’n vervangingssetje gekocht met alle filters rubbers etc. In dit pakketje zitten 3 koperen ringetjes. De grootste is voor de bout onder het blok. De middelste is voor het olietankje links. Waarvoor is de kleinste? 😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan