KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ik heb zo’n vervangingssetje gekocht met alle filters rubbers etc. In dit pakketje zitten 3 koperen ringetjes. De grootste is voor de bout onder het blok. De middelste is voor het olietankje links. Waarvoor is de kleinste? 😃
Ontlucnten via waterpomp ? Daar?
 
Hield toen ook 1 over geloof ik...

Maar waarom de hele set gekocht? Heb dat 1x gedaan en vervolgens gewoon alleen het filter, de stalen filters zijn gewoon schoon te maken toch.
 
Mijn SD ruikt naar benzine en de framebuis rechts van het zadel is vooraan licht vochting van de benzine. Nee, geen knoeierij... Maar even naar laten kijken.

Iemand tip hoe de tank te verwijderen?


zo dus.
 
Vraag; Ook ik heb wat vuil in mn KVS reservoir. Kan ik deze niet gewoon losdraaien en deze schoonspoelen met water zodat ik geen kalk in het hele systeem breng? de KVS moet toch vervangen worden en dan ontlucht ik hem weer
Als er gietzand in je koelsysteem zit is het inderdaad´n kwestie van spoelen. Als het om de klus van waterpomp-keerring gaat is dit misschien handig: Water Pump R&R Voor het spoelen van het koelsysteem heb ik gedemineraliseerd water gebruikt. Succes :t
 
Hield toen ook 1 over geloof ik...

Maar waarom de hele set gekocht? Heb dat 1x gedaan en vervolgens gewoon alleen het filter, de stalen filters zijn gewoon schoon te maken toch.
Zo deed ik het ook. Los filter bestellen en heb altijd een assortiment koperen ringen liggen.
 
Ik heb een vraag over de voorrem pomp van de 990.

Weet iemand wat de diameter van die Brembo rempomp is?
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht 18mm
Bij de meeste rempompen staat de maat ingegoten aan de onderkant.
Dus er is hier vast wel iemand hier die even naar de onderkant van zijn rempomp wil kijken.
Meestal een cirkel met een getal erin.
 
Even een vraag voor de kenners. Ik wil graag controleren of de bouten van de koppeling van mijn 990r uit 2010 nog op moment staan. Hiervoor wil ik enkel het koppelingsdeksel verwijderen. Is het mogelijk om deze daarna terug te plaatsen zonder de pakking te vervangen? Voor zover ik kan zien zit hier een o-ring tussen.
Of toch maar beter meteen vervangen?
 
Kan best nog als je voorzichtig bent ,schuin zetten loopt er bijna niks uit of plat leggen.
denk erom ze breken zo af ! ben je verder van huis, dus niet te vast dacht 10 /12 nm.....
 
Zo onderhoud is gelukt :) morgen alleen nog de koppelingsvloeistof doen en dan zijn we er weer klaar voor.

Aan de achterkant van de tank (bij het zadel) zit ook nog een nippeltje. Klopt het dat hier niets op komt?
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen
Ik heb een uitdaging
Het digitale gedeelte van mijn teller is wazig
Nu heb ik al 3 keer de teller open gehad en schoon gemaakt. De 1e keer (vorigjaar)
Ging het goed. Maar nu blijft ie wazig.
Wat o wat kan ik hier aan doen ?
Ik zat er eventueel aan te denken om een andere unit te kopen maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doe
 
Goeiemorgen
Ik heb een uitdaging
Het digitale gedeelte van mijn teller is wazig
Nu heb ik al 3 keer de teller open gehad en schoon gemaakt. De 1e keer (vorigjaar)
Ging het goed. Maar nu blijft ie wazig.
Wat o wat kan ik hier aan doen ?
Ik zat er eventueel aan te denken om een andere unit te kopen maar ik weet niet of ik daar wel goed aan doe
Bedoel je met wazig dat het contrast laag is?
Dan zou je miss kunnen proberen om de printplaat even in de oven te leggen. Miss wat soldeerverbindingen die niet helemaal lekker meer zijn?
 
Als je enige alternatief een nieuwe / andere kopen is, en niet zo wil door rijden zou ik ook adviseren 7 minuten, 200 graden te gebruiken met de printplaat op (metalen) steuntjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan