KTM SuperDuke 990 Deel 14

Iemand een linkje waar ik een nieuwe achterrempedaal en koppelingsdeksel kan bestellen?
Ik lees dus net incl pakking🤪.
vorig jaar omgevallen helaas, maar de schade is beperkt tot deze onderdelen.
 
Iemand een linkje waar ik een nieuwe achterrempedaal en koppelingsdeksel kan bestellen?
Ik lees dus net incl pakking🤪.
vorig jaar omgevallen helaas, maar de schade is beperkt tot deze onderdelen.
Rempedaal is: 6101305004401
Koppelingsdeksel is: 60030126144
Pakking is: 60030027000

Allemaal te bestellen via je dealer, of online via goedhart, mulders Motoren, KTM-versand.de, motopabst etc etc.
 
Goedemorgen allemaal.
Wil mij even voorstellen ik ben koen ben woonachtig in Haaksbergen. En ben sinds een maand trotse bezitter van een superduke 990.
Voorheen altijd tuono gereden.
Heb de zoek optie al gebruikt maar kom er niet uit. Ik heb er een nieuwe kettingset opgelegd met een 16 41 verhouding.
2 vraagjes de ketting spanning 7mm tot aan de brug dit lijkt erg los klopt dit?
En klopt het dat je de ketting zijwaarts kan bewegen op de achtertandwiel ?
 
Hoi Koen,

Het lijkt misschien erg slapjes maar het is de juiste waarde.

stukkie uit het WPH.
Checking the chain tension
Place the motorcycle on the side stand. Switch the transmission to neutral and push the chain up. The distance between the chain and the swing arm should be 7 mm when the upper part of the chain [1] is tensioned (see drawing). Correct the chain tension if necessary.


Zijdelingse speling is niet erg dat is er altijd wel een beetje.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst :+
 
Zijn er ook mensen hier die een ander stuur hebben gemonteerd? Merk dat het superduke stuur aardig smal is?
 
Laatst bewerkt:
Ik kom vandaag bij de motor aangelopen in schuur en ruik een sterke geur van benzine.. vervolgens ligt er een plasje benzine onder de motor 😪. En het vin nummer begind al los te laten is dit een bekend probleem?
 

Bijlagen

  • IMG-20210306-WA0008.jpeg
    IMG-20210306-WA0008.jpeg
    103,3 KB · Weergaven: 21
Ik kom vandaag bij de motor aangelopen in schuur en ruik een sterke geur van benzine.. vervolgens ligt er een plasje benzine onder de motor 😪. En het vin nummer begind al los te laten is dit een bekend probleem?
Ik zou beginnen met even de tank eraf halen en kijken waar het vandaan komt.
Dit lijkt vrij ver naar voren te zijn, miss dat de aansluiting van de brandstofmeter lekt? Die zit ongeveer op die plek aan de onderkant van de tank dacht ik?

Nog even wat foto's van de sd bekeken, het is verder naar achter dan ik in eerste instantie dacht.
Misschien de brandstofpomp?
 
Ik zou beginnen met even de tank eraf halen en kijken waar het vandaan komt.
Dit lijkt vrij ver naar voren te zijn, miss dat de aansluiting van de brandstofmeter lekt? Die zit ongeveer op die plek aan de onderkant van de tank dacht ik?

Nog even wat foto's van de sd bekeken, het is verder naar achter dan ik in eerste instantie dacht.
Misschien de brandstofpomp?
Dacht ook eerst aansluiting tank maar dat is het niet komt van hoger.
Heb zonet de verkopende partij gesproken. Ze komen de fiets ophalen valt nog binnen de 3 maanden garantie. Ben benieuwd wat er uit komt.
 
Dacht ook eerst aansluiting tank maar dat is het niet komt van hoger.
Heb zonet de verkopende partij gesproken. Ze komen de fiets ophalen valt nog binnen de 3 maanden garantie. Ben benieuwd wat er uit komt.
O als je nog garantie hebt lekker laten oplossen idd 👍🏻
Als het van hoger komt verdenk ik die sensor als weet ik niet 100% zeker of de gen 1 die wel heeft?
 
Mooi man, goed gelukt :Y

Ik ben ook al zo tevreden over M7 en zijn alweer op de helft.
Ik ben benieuwd hoe die M9 je gaat bevallen. Je doet wel ff je bevindingen melden toch? :+
 
Uiteraard, ben benieuwd! De voorband had nog veel profiel, maar was ook alweer twee seizoenen oud dus gelijk maar even meebesteld. Rijdt toch lekkerder met een nieuwe set!
 
Update van benzine lekkage.

Motor is terug en lekt niet meer.
Had met de tankbeluchting te maken. Waarschijnlijk niet goed teruggemonteerd na de 15k beurt.
 
Na bijna 60k km ben ik dan ook aan de beurt... na de vondst van een klein plasje olie en geen druk op de koppeling wist ik het al; de slave koppeling is nu dan ook einde oefening. Wel vreemd, zomaar tijdens overwinteren / stilstand.

Hoe was het ook alweer? Ik krijg de indruk dat bijna niemand Sigutech besteld, en iedereen voor de Oberon kiest. Waar hebben jullie goede ervaringen qua snelle levertijd?
Is de spacer in aluminium ook de extra kosten waard?
 
Ik had een Oberon, puur omdat ik die sneller geleverd kon krijgen.
Volgens mij zit er weinig verschil in. Ze zijn allemaal beter dan de originele.
Ik merkte geen duidelijk verschil in bediening van de koppeling ten opzichte van origineel.

Het nut van die spacer heb ik nooit begrepen, dat ding doet helemaal niks volgens mij, dus ik heb gewoon de originele laten zitten.

Heb hem toendertijd bij Moto deluxe in België besteld omdat die een stuk goedkoper was, maar die is ondertussen ook in prijs gestegen en net zo duur of duurder dan andere aanbieders lijkt het.
 
jammer dat je de zuiger nergens ziet , maar voor een blokje alu ..... nog niet meteen de hoofdprijs, denk dat ik de gok wel waag.

nadeel dat mijn onluchtings nippel gaar is gedraaid ,die krijg je weer niet los dacht alleen compleet met banjo....
 
Terug
Bovenaan Onderaan