KTM SuperDuke 990 Deel 14

Goedemiddag,
na een 15-tal circuitdagen zou ik mijn WP-vering en eventueel ook de schokbreker eens willen laten servicen. Daarnaast ook wat meer op punt stellen of ombouwen voor mijn gewicht en circuit. Woon in de buurt van Gent (B), iemand een adresje van iemand met kennis van zaken hiervoor?

Alvast bedankt!
Sportieve groeten
 
Het geval display wat volledig weg is.
Na een 2e x in korte tijd de oven truc van denzell 7min op 190 gr.
Was de helende werking nu van korte duur.
Teller deed het weer, maar na de lunch om het karwei af te maken, was het display weer weg.
Als ik de connector van de teller er uit haal en weer in steek. Komt er wel weer kort even wat leven in. Geeft even soft DAT weer maar dan valt weer volledig uit.
Iemand nog ideeën?
Of tijd voor een nieuwe teller?
Weet iemand wat ik dan (waarschijnlijk) minimaal nieuw moet bestellen en wat de kosten zijn?
Hoe zit het met behoud km stand en dergelijke?

Edit: vandaag een stuk gaan rijden. Tijdens rit gaat teller opeens weer aan. Later valt weer volledig uit.
Daarna weer eens aan en bij uitvallen gingen de letters van display langzaam weg.
Daarom dacht ik nu misschien aan slechte connector (tussen kabelboom en teller)
Bij thuis komst paar keer contact aan en uit. Display werkte dan weer wel en bleef na paar keer aan uit werken. De andere keer werkte hij niet en bleef na paar keer aan uit niet werken. Tussen deze handelingen in stond motor stil dus lijkt mij slecht contact minder aannemelijk.
Iemand ideeën waar te moeten zoeken?
Soft 3.1. DAT 10.1
 

Bijlagen

  • 20220831_135509.jpg
    20220831_135509.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20220901-WA0002.jpg
    IMG-20220901-WA0002.jpg
    160,3 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20220901-WA0001.jpg
    IMG-20220901-WA0001.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20220901-WA0003.jpg
    IMG-20220901-WA0003.jpg
    294,7 KB · Weergaven: 16
  • VID-20220901-WA0004.mp4
    4,9 MB
  • VID-20220901-WA0005.mp4
    7,7 MB
Laatst bewerkt:
Heeft de 990 de potentie om in eerste en 2de gemakkelijk het voorwiel te heffen zoals de 1290(puur op het gas).
Rij momenteel met een 1290 en weet een Superduke 990r te koop staan.
Zou deze eventueel nog willen kopen omdat deze toch schaarser worden, ik wil natuurlijk niet inboeten in het hooligan-gehalte.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb een 990 op het oog en heb me hier wat ingelezen.
Het gaat om een 2006 model, de eerste dus. Heeft 32000 km gereden.
Een paar vraagjes:
-Is het verbruik werkelijk zo hoog of kan je door rustig te rijden een stuk zuiniger rijden? Rijd nogal een toerritjes met bejaarden vandaar🙂
-Hoe ver kom je op een tank?
-Tanken euro 98 neem ik aan, doe ik in elke motor uit vorzorg.
-Makkelijk in onderhoud? Ik doe alles zelf namelijk maar ben Japanners gewend.
-Nog andere tips?

Op de foto’s die ik heb gekregen zit de kettingspanner zowat op zijn eind dus de ketting zal wel aan vervanging toe zijn. De achterband heeft voldoende profiel maar ik zie wat droogtescheurtjes dus die moet ook vervangen worden.
zie foto.
Alvast bedankt.
0FBE1D68-F256-4FAA-B1A3-E95A343069D2.jpeg
 
Die kettingspanner kan nog een heel stuk naar achteren hoor, maar dat zegt niks over de staat van de ketting.

Ze verbruiken aardig wat. Met rustig rijden deed de mijne nadat hij netjes afgesteld was +- 1 op 15 geloof ik. Daarvoor was 1 op 13 niks vreemds, met uitschieters naar 1 op 10 of 1 op 9 bij flink poken.
De 2005/2006 hebben maar 15,5 liter incl reserve. Dus die begint al vroeg te piepen dat je bijna zonder zit.
Onderhoud is prima zelf te doen. Ik vond het altijd een erg makkelijke motor om aan te werken.
Blok is wel dry sump, dus een oliewissel is wel wat omslachtig. (1 oliefilter, 2 screens en 2 aftappluggen ipv 1 cartridge filter en 1 aftapplug zoals op de meeste motoren.)

Tips en aandachtspunten staan er een hoop in de openingspost van dit topic.
 
Heb er sinds gisteren Pilot Road 4 onder liggen maar wat een verschil tov de conti’s. Geeft megaveel vertrouwen en wordt totaal niet nerveus bij hard uitaccelereren op gemiddelde snelheid. Levensduur zou 12/15k km moeten zijn. :]
 

Bijlagen

  • 970E8A05-EAC4-4B8D-BC40-F50BD218288F.jpeg
    970E8A05-EAC4-4B8D-BC40-F50BD218288F.jpeg
    201,9 KB · Weergaven: 33
Dan was ik ook voor de 5 of de 6 gegaan! Ik heb het altijd goede banden gevonden. Hetzelfde als de PP2CT
 
Het geval display wat volledig weg is.
Na een 2e x in korte tijd de oven truc van denzell 7min op 190 gr.
Was de helende werking nu van korte duur.
Teller deed het weer, maar na de lunch om het karwei af te maken, was het display weer weg.
Als ik de connector van de teller er uit haal en weer in steek. Komt er wel weer kort even wat leven in. Geeft even soft DAT weer maar dan valt weer volledig uit.
Iemand nog ideeën?
Of tijd voor een nieuwe teller?
Weet iemand wat ik dan (waarschijnlijk) minimaal nieuw moet bestellen en wat de kosten zijn?
Hoe zit het met behoud km stand en dergelijke?

Edit: vandaag een stuk gaan rijden. Tijdens rit gaat teller opeens weer aan. Later valt weer volledig uit.
Daarna weer eens aan en bij uitvallen gingen de letters van display langzaam weg.
Daarom dacht ik nu misschien aan slechte connector (tussen kabelboom en teller)
Bij thuis komst paar keer contact aan en uit. Display werkte dan weer wel en bleef na paar keer aan uit werken. De andere keer werkte hij niet en bleef na paar keer aan uit niet werken. Tussen deze handelingen in stond motor stil dus lijkt mij slecht contact minder aannemelijk.
Iemand ideeën waar te moeten zoeken?
Soft 3.1. DAT 10.1
Vervelend te horen….

Ik kan aanraden even alle soldeer punten aan te stippen en te laten hervloeien.

Als het helpt, heb ik nog wel een losse display printplaat liggen. De RPM naald daarvan is helaas wel verbogen. Mag tegen een kleine vergoeding weg, of gratis proberen of het werkt. Mijn oven reparatie heb ik een tweede keer moeten doen, maar werkt inmiddels al weer twee jaar 🧐

Ik geloof dat een nieuwe teller tussen de 300 en 400€ kost. Soms komen ze voor minder voorbij op Marktplaats / eBay etc. KM stand zou een KTM dealer moeten kunnen regelen.
 
Laatst bewerkt:
Vervelend te horen….

Ik kan aanraden even alle soldeer punten aan te stippen en te laten hervloeien.

Als het helpt, heb ik nog wel een losse display printplaat liggen. De RPM naald daarvan is helaas wel verbogen. Mag tegen een kleine vergoeding weg, of gratis proberen of het werkt. Mijn oven reparatie heb ik een tweede keer moeten doen, maar werkt inmiddels al weer twee jaar 🧐

Ik geloof dat een nieuwe teller tussen de 300 en 400€ kost. Soms komen ze voor minder voorbij op Marktplaats / eBay etc. KM stand zou een KTM dealer moeten kunnen regelen.

Probeer deze eens te contacten. Wellicht kan hij wat voor je betekenen.
 
Hallo dukers,

Ik heb nog een splinternieuwe ''open luchtfilter set'' te koop samen met een extra filter. Alles is splinternieuw en ongebruikt. Ik heb deze set destijds gekocht maar heb het nooit gemonteerd gehad. I.v.m. de toenemende controles op geluid (openbare weg) en het regelmatige circuit rijden wil ik niet nog meer geluid produceren dan dat de duke al doet. Het betreft onderstaande set;


Mocht iemand geïnteresseerd kun je mij contacten.
 
Als je zo’n luchtfilter erop zet, moet je je motor dan ook op een dyno laten afstellen? Of is de Akra mapping genoeg voor normale werking? Kan me voorstellen dat de computer de nieuwe benodigde mengverhouding air fuel niet volledig kan bijregelen.
 
Op internet zullen wel diverse tuneecu mappen te vinden zijn voor een open lucht filter. De standaard akra map is niet voldoende :N
Rij zelf met DNA MK3 luchtfilter, geluid is super als je optrekt. Maar bij rustig rijden niet luider als standaard (vind ik).
 
Ik heb ook oa. een open filter en rij met Akra smoothened. Gaat prima. Op de bank afstellen is natuurlijk altijd beter.
 
Ik heb een map van internet er zelf op gezet. Was goed te doen. Rijdt mooi! Wel aanzienlijk minder afremmen op de motor. Maar dat went heel snel
 
Heeft iemand ervaring met Metzeler Racetec banden? De M9RR beviel super maar zijn alweer aan vervanging toe en ik ben op zoek naar iets nieuws. Ik heb het vreemde idee opgevat om niet dezelfde set weer te kopen, dus daarmee vallen de M7RR, M9RR, S22 en de hele Pirelli lijn zo’n beetje af :]
 

Bijlagen

  • 8D181EA9-67E1-4CD2-8C15-2244E51A8CBA.png
    8D181EA9-67E1-4CD2-8C15-2244E51A8CBA.png
    54,2 KB · Weergaven: 8
Off-topic :] Ik heb voor de grap een set Excels met verse Super Corsa Diablo’s gekocht voor de EXC500 sixdays crosser 🤣 Niet bepaald handig om je rijbewijs te behouden….. wat een raket
 

Bijlagen

  • D6571970-DF30-4816-BA15-053FC22D527E.jpeg
    D6571970-DF30-4816-BA15-053FC22D527E.jpeg
    314,5 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan