KTM supermotard

Crashing Biggel

MF veteraan
18 jun 2001
1.231
5
Oisterwijk
eindelijk heeft hij gelopen mijn omgebouwde 540 KTM
het is nu 640 cc met speciaal lichtgemaakt krukje en getunde kop .nu wil ik graag weten wat de grootse carb is die er standaard op past .ik heb gehoord 45 maar klopt dat ook .nu alleen nog even de velgen bij haan wheels laten spaken naar 17 inch en dan gassen .
is het beter om de motor ook te verlagen .of moet je beter zo laten staan voor supermotard spelletje.
gisteren gereden in de regen en had tot 5 versnelling wiel spin ,dus zal ook wel tandwielen moet wisselen .
ik laat het wel weten hoe het verder gaat
 
eindelijk heeft hij gelopen mijn omgebouwde 540 KTM
het is nu 640 cc met speciaal lichtgemaakt krukje en getunde kop .nu wil ik graag weten wat de grootse carb is die er standaard op past .ik heb gehoord 45 maar klopt dat ook .
klinkt allemaal wel lekker.....

waarom wil de grootste carb erop hebben?
wil je hem verzuipen?

kijk es op http://www.ktm.nl (www.ktm.nl), daar is iemand met een fabrieks PD 660 blok en een 40-41mm ovaal gefreesde dell-orto.... dat gaat!

nu alleen nog even de velgen bij haan wheels laten spaken naar 17 inch en dan gassen .
is het beter om de motor ook te verlagen .of moet je beter zo laten staan voor supermotard spelletje. gisteren gereden in de regen en had tot 5 versnelling wiel spin ,dus zal ook wel tandwielen moet wisselen .
ik laat het wel weten hoe het verder gaat
graag, kzag je aanmelding op het SMF, kvermoed dat daar op den duur meer mensen komen met praktijkervaring, dus vraag je vraag ;)
 
eindelijk heeft hij gelopen mijn omgebouwde 540 KTM
het is nu 640 cc met speciaal lichtgemaakt krukje en getunde kop .nu wil ik graag weten wat de grootse carb is die er standaard op past .ik heb gehoord 45 maar klopt dat ook .nu alleen nog even de velgen bij haan wheels laten spaken naar 17 inch en dan gassen .
is het beter om de motor ook te verlagen .of moet je beter zo laten staan voor supermotard spelletje.
gisteren gereden in de regen en had tot 5 versnelling wiel spin ,dus zal ook wel tandwielen moet wisselen .
ik laat het wel weten hoe het verder gaat


ga je nog gummen vandaag??
 
Op Zondag 10 februari 2002 10:51 schreef GuZ het volgende:klinkt allemaal wel lekker.....

waarom wil de grootste carb erop hebben?
wil je hem verzuipen?

kijk es op http://www.ktm.nl (www.ktm.nl), daar is iemand met een fabrieks PD 660 blok en een 40-41mm ovaal gefreesde dell-orto.... dat gaat!graag, kzag je aanmelding op het SMF, kvermoed dat daar op den duur meer mensen komen met praktijkervaring, dus vraag je vraag ;)

volgens lemmens in veldhoven schijnt dat goed te werken zo`n 45 mm ,en ik moet eerst maar eens even de velgen laten spaken en bij lemmens echt goed af laten stellen (ding start moelijk) en dan maar eens gaan denken aan verdere tuning .
ik heb het blok laten tunen bij 4 stroke only in belgie
een bekend adres ??? hij heeft een coreur in de top rijden tegen fabrieks teams dus zal weg goed moeten zijn (hoop ik) ding loopt wel als een bezetene ,ben nu nog onder de indruk .met noppen banden in de regen ,lache ,veel driften (tot nu toe zonder vallen maar dat zal wel veranderen ).
 
volgens lemmens in veldhoven schijnt dat goed te werken zo`n 45 mm ,en ik moet eerst maar eens even de velgen laten spaken en bij lemmens echt goed af laten stellen (ding start moelijk) en dan maar eens gaan denken aan verdere tuning .
ik heb het blok laten tunen bij 4 stroke only in belgie
een bekend adres ??? hij heeft een coreur in de top rijden tegen fabrieks teams dus zal weg goed moeten zijn (hoop ik) ding loopt wel als een bezetene ,ben nu nog onder de indruk .met noppen banden in de regen ,lache ,veel driften (tot nu toe zonder vallen maar dat zal wel veranderen ).
Bij de Jorissen, hebt ge hem wel kunnen verstaan?
Heeft veel sterke verhalen en bizarre manieren van tunen. Gebruikt klant nogal eens als proefkonijn.
 
Bij de Jorissen, hebt ge hem wel kunnen verstaan?
Heeft veel sterke verhalen en bizarre manieren van tunen. Gebruikt klant nogal eens als proefkonijn.
ik kon hem goed verstaan ,enne hij heeft volgens zijn doen niets extreems gedaan met het blok want er kunnen nog meer pk`s uit het blok (net of ik dat wil :P )
klein hokje zit hij in ,maar doet wel lekker vertrouwd aan .is hij goed of niet ????
 
ik kon hem goed verstaan ,enne hij heeft volgens zijn doen niets extreems gedaan met het blok want er kunnen nog meer pk`s uit het blok (net of ik dat wil :P )
over hoeveel peekaa heb je het? en ga je er alleen mee racen?
in hoeverre zijn dat ouwe-hoer peeka's?
en dan zeker ook nog krukas-ouwehoer-peakaas?
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een dikke super motard.. :}


Ik denk dat ik het verkeerde werk heb uitgekozen.. Of heb je niet de kosten van een vriendin/vrouw (dus vrijgezel) ;)
 
over hoeveel peekaa heb je het? en ga je er alleen mee racen?
in hoeverre zijn dat ouwe-hoer peeka's?
en dan zeker ook nog krukas-ouwehoer-peakaas?
weet ik veel hoeveel p`k`s ik heb in dat ding ,hij rijdt lekker en met deze tandwiel verhouding klimt hij in 5 op het achterwiel .en er zit nog geen sneller nokkenas in en de kop kan naar mijn idee verder getuned worden (grotere kleppen etc) maar ik vind dit even genoeg om het driften te leren dus !!!!
en ouwehoer pk`s die ken ik zelf al genoeg .
ik rijdt met mij duc met gemeten 122pk aan het wiel en rijd alles (niet porky) stront puur op vermogen dus ,kwats daar heb ik niet veel aan
}) }) })
 
Ook nog een dikke super motard.. :}


Ik denk dat ik het verkeerde werk heb uitgekozen.. Of heb je niet de kosten van een vriendin/vrouw (dus vrijgezel) ;)
wat dacht je van eigen huis ,vriendin,11 katten,2 honden ,4 auto`s en momenteel 5 motors,nog een stuk of wat andere dure hobby`s zoals modelbouw, playstation 2 en een eigen zaak natuurlijk om het geheel te bekostigen ,en dat neemt dan weer 80 uur per week in beslag om draaiend te houden
mischien bij jou wel bekend ,aangezien jij ook in de motorbranche werkt(e) biggelaar ducati,of biggelaar performance uit oisterwijk
 
Dus Porky is de snelste man hier..
nog wel maar na deze zomer niet meer ,want dan moet de redbull ducati volgens de berekeningen rond de 150 pk hebben (ja aan het wiel wel te verstaan ) de motor word dan voorzien van andere nokkenassen en grotere kleppen ,grotere throttle body`s en dan is hij gelijk aan de fabrieks machine van vorig jaar

}) :9~ }) :9~ }) }) :9~ :9~ }) }) :9~ :9~ :} :} :9 :9 8-) 8-) *D *D
pk indicatie is gehaald uit de gegevns van de fabriek machine welke dus 167 pk aan het wiel hebben ,en nog grotere gaskleppen dan waar ik aan kan komen (kosten 20.000 gulden)
 
wat dacht je van eigen huis ,vriendin,11 katten,2 honden ,4 auto`s en momenteel 5 motors,nog een stuk of wat andere dure hobby`s zoals modelbouw, playstation 2 en een eigen zaak natuurlijk om het geheel te bekostigen ,en dat neemt dan weer 80 uur per week in beslag om draaiend te houden
mischien bij jou wel bekend ,aangezien jij ook in de motorbranche werkt(e) biggelaar ducati,of biggelaar performance uit oisterwijk


Nog iemand nodig? ;) voor een half jaar ik moet een half jaar w8en voor opleiding.
 
welke tandwielverhouding.... ik hoor zo weinig feiten, zo kan ik niet bepalen of het extreem is of niet.
cross gearing ligt er nu nog op
ik zal wel even kijken wat het is en zet het vanavond wel op het forum .maar het is nog niet extreem maar gewoomn lekker
 
cross gearing ligt er nu nog op
ik zal wel even kijken wat het is en zet het vanavond wel op het forum .maar het is nog niet extreem maar gewoomn lekker
standaard zit er bij een 520 14:48 op... noem dat maar niet extreem...

520 : 14:48 (3,4)!!!
640 sm : 17:42 (2,4)
625 sc : 17:38 (2,2)
duke : 17:38 (2,2)
mijn duke: 17:39 (2,3)

kvind het ineens niet zo gek dat je hem in zijn 5 omhoog krijgt... probeer het nog eens met een \"normale\" motard-verhouding.... dan moet je em zeker in zijn 2 op het gas omhoog krijgen....
 
standaard zit er bij een 520 14:48 op... noem dat maar niet extreem...

520 : 14:48 (3,4)!!!
640 sm : 17:42 (2,4)
625 sc : 17:38 (2,2)
duke : 17:38 (2,2)
mijn duke: 17:39 (2,3)

kvind het ineens niet zo gek dat je hem in zijn 5 omhoog krijgt... probeer het nog eens met een \"normale\" motard-verhouding.... dan moet je em zeker in zijn 2 op het gas omhoog krijgen....
was ik zeker nog van plan om te proberen want driften is nu wat moeilijk ,je moet de hele tijd schakelen he maar eerst af laten stellen door lemmens zodat het klere ding aan te stampen is
 
standaard zit er bij een 520 14:48 op... noem dat maar niet extreem...

520 : 14:48 (3,4)!!!
640 sm : 17:42 (2,4)
625 sc : 17:38 (2,2)
duke : 17:38 (2,2)
mijn duke: 17:39 (2,3)

kvind het ineens niet zo gek dat je hem in zijn 5 omhoog krijgt... probeer het nog eens met een \"normale\" motard-verhouding.... dan moet je em zeker in zijn 2 op het gas omhoog krijgen....

GuZ, wat houden de waardes 3,4/ 2,4/ 2,2 en 2,3 in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan