Ktm sx 144 2takt start niet meer

Kevinmx41

Rookie
22 aug 2020
6
0
Hoi,

ik heb een ktm 2takt van 2007 staan,

had een tik in het motorblok, nieuwe zuigerveer en toplager gemonteerd. Zuiger zat er al nieuw in heeft + - 4 uurtjes erin gezeten dus die heb ik niet vervangen.

nu alles weer in elkaar gezet, bougie vonkt krijgt benzine en genoeg lucht maar de motor wil hoe dan ook niet aanspringen. (Voordat ik hem gedemonteerd heb wel) Heel klein beetje remmenreiniger ingespoten maar reageert er nog niet eens op.

Merk wel als ik luister aan de inlaat (zonder membr of carb erop) dat er lucht langs de zuiger ontsnapt. Dit had hij met de oude veer ook maar starte wel met 1 kick
 
Kwam die tik van het lager of van de veer ?

Tik kwam ergens uit het blok, iemand had me verteld dat dit een klapperende zuiger kon zijn en daarom heb ik die onderdelen vervangen, nu wilde ik gaan controleren of het weg was en toen liep hij niet meer
 
Zuiger zit er in met de pijl of ex naar uitlaatpoort if in naar inlaatpoort?
Zuigerveer niet gebroken bij montage?
een verkeerde afstelling van de powervalve?
 
Zuiger zit er in met de pijl of ex naar uitlaatpoort if in naar inlaatpoort?
Zuigerveer niet gebroken bij montage?
een verkeerde afstelling van de powervalve?
Zuiger met pijl naar uitlaat, zuigerveer ook inorde en powervalve staat goed afgesteld met de puntjes die erop staan, wel is het plaatje van de powervalve waar het asje aan zit aan de zijkant van de cilinderkop een beetje versleten en hadden ze kit erop gesmeerd, deze is er nu wel af
 
Dan is de ontsteking niet in orde.

hij vonkt wel volop en staat ook goed op tijd, zag wel dat er een kabeltje een beetje bloot lag die naar de onsteking ging, kwam verder nergens tegenaan maar weet het niet zeker.
 
Iemand ook enig idee wat de compressiedruk zou moeten zijn, 3 pakkingen gekregen bij de set, de dunste heb ik er tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan