KTM SX-F450 2007

skully25

Die hard MF'er
4 jul 2005
390
0
Knesselare, België
exc lijn blijft hetzelfde behalve dan de exc 250 (die heeft een blok meegekregen dat gebaseerd is op de nieuwe SXF 250 van dit jaar), in de SX lijn heeft de 450 een grote beurt gekregen en de 525 is de 505 geworden, de rest van de SX'en heeft ook een heel pak veranderingen meegekregen

http://www.ktmimages.com/ => 2007 klikken bovenaan => modelrange => offroad comp sx/exc
 

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.338
14
48
Nu maar hopen dat de SMC-modellen het nieuwe blok krijgen...
Waarom zouden ze niet alle EXC-modellen met het nieuwe RF4-blok uitrusten?

En nu geen kinderziektes :X
Ze willen eerst zeker zijn van de kwaliteit en betrouwbaarheid. De EXC modellen hebben ze destijds wel meteen gelanceerd en toen hebben ze (al dan niet terecht) wel een beetje een imago probleem gekregen voor wat betreft de betrouwbaarheid. Ik denk dat ze dat nu willen voorkomen. In 2008 zullen voor zover ik weet de EXC modellen ook met dit blok worden uitgerust. Ik wilde eigenlijk begin 2007 een nieuwe kopen maar ik wacht dus nog een jaartje met het kopen van een vervanger voor mijn 525
 

skully25

Die hard MF'er
4 jul 2005
390
0
Knesselare, België
is toch vaak zo dat de crossers eerst worden aangepast en het jaar nadien krijgen de enduro versies dan een gelijkaardige update

bij yamaha hun YZF 450 was het ook zo, de YZF kreeg in 2006 al een hele make-over, nieuw frame en dergelijke, in 2007 krijgt de WRF 450 een gelijkaardige update

ik ben blij dat het grootste deel van de EXC's nog onveranderd blijft, persoonlijk ben ik niet zo voor het uiterlijk van die nieuwe SX'en, moest het aan mij liggen, nieuw blok eronder maar het uiterlijk van de 2005-2006 modellen grotendeels behouden

de SMR reeks blijft normaal ook nog ongewijzigd in 2007
 

Galibaba

MF veteraan
20 apr 2005
5.491
0
40
voor de mensen die geen duits willen en kunnen lezen het engelse verhaal



New engine for best movability The new 450 SX-F of a completely again developed four-cycle A cylinder with 449 ccm capacity with two cam shafts lying above is propelled. In the very compact cylinder head of the engine with high engine speed four super+easy titanium valves as well as DLC coated rocker fingers work. That is started 59 HP strong and by a Keihin carburetors artificially respirated power station, for the first time exclusively by elektrostarter. The again used technology means a large time gained with all starting procedures and relieves the drivers in the running employment crucially.


zoals ik het begrijp beginnen ze eerst met het fabrieksteam die op de 450 rijd en vanuit daar zullen ze wel steeds meer modellen erbij gaan betrekken,grote problemen hoef je volgens mij niet te verwachten want het blok is al vrij stevig getest en gebruikt.

ik haak in 2008 wel in :Y
 

skully25

Die hard MF'er
4 jul 2005
390
0
Knesselare, België
zojuist even de nieuwe SXF 250 kunnen bewonderen bij m'n dealer, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik em wel mooi begin te vinden, want die nieuwe achterkant vond ik in het begin echt op niks lijken
 

>boomhauwer<

MF veteraan
5 mrt 2005
2.470
0
thuis
Ik quote mezelf maar even...waarschijnlijk is mijn wens toch dichterbij dan ik (en jullie) dachten ;)

boomhauwer, heb jij profetische krachten ofzo? ;)

ruud, ik hoop dat ik je geen hartaanval bezorg


maar dit wordt de nieuwe LC4, 690cc +-70pk, injectie, etcetc

maar de looks

(of had je deze al gezien en bedoelde je iets anders?)

de blokken die gemaakt zijn voor de nieuwe SX'en zullen hoogwaarschijnlijk ook gebruikt worden voor de EXC modellen van 2008 (2007 moet het nog stellen met de 250(4T),450 en 525 van de huidige generatie)
de LC4 krijgt echter een nieuw ontwikkeld blok, die je in de bovenste foto kan zien.
 
Laatst bewerkt:

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
30.523
461
Ede (Gelderland)
www.motor-forum.nl
De fiets had ik al gezien ja, dat blok dus ook, maar nu wordt het allemaal net wat duidelijker...(lastig zo'n embargo).

Maar over de motorfiets zelf: Uitlaten en voorspatbord zijn verschrikkelijk en ik ben bang dat het ding 180kg weegt :(
 

>boomhauwer<

MF veteraan
5 mrt 2005
2.470
0
thuis
De fiets had ik al gezien ja, dat blok dus ook, maar nu wordt het allemaal net wat duidelijker...(lastig zo'n embargo).

Maar over de motorfiets zelf: Uitlaten en voorspatbord zijn verschrikkelijk en ik ben bang dat het ding 180kg weegt :(

triestig he ;)

ik vond em eerst wel leuk, maar als je er langer na kijkt, het is niet meer een echte sm, dat vond ik van de vorige LC4's wel zo (ook al waren ze wat zwaarder dan een omgebouwde enduro-sm)
 

Guidoke

MF veteraan
21 jul 2004
1.204
0
Ik hoop echt dat ze er géén één van gaan verkopen.

De eerste reactie's zijn voor zover iig allemaal dik negatief.
 

The Mighty Powerfred

MF veteraan
20 mrt 2004
4.486
6
47
Zoetermeer
Ik vind het uiterlijk wel gedurfd. Je moet het lef (of de arrogantie) maar hebben om een dergelijk produkt neer te zetten. Bij sommige dingen vind ik het gaaf als ze lelijk zijn, en omdat ze zo lelijk zijn, vind ik toch weer wat hebben. Of dat bij mij ook voor een motorfiets geldt, weet ik zelf nog niet eens. Maar in ieder geval is het geen eenheidsworst. Daar kunnen we duidelijk over zijn, dacht ik zo.
 

cr crosser

MF veteraan
29 mei 2006
3.335
0
31
Musselkanaal
Dat ding ziet er echt niet uit ktm gaat nu toch wel een beetje erg ver van een echte sm af( dat vind ik dus gewoon omgebouwde crossers/enduro's met wat aanpassingen). Dit gaat steeds meer naar de naked streetfighter kant als je het mij vraagt.
 

Bbbrum

Die hard MF'er
27 feb 2006
662
0
Brabant
Achja, ik wil 'm wel eens in het echt zien. Kan alleen maar meevallen, de uitlaat gaat zowieso lelijk zijn, maar die snuit kan IRL nooit erger zijn als op de foto.
 

>boomhauwer<

MF veteraan
5 mrt 2005
2.470
0
thuis
ik denk wel dat ie zeer goed rijdt (als je kijkt naar de vering en remmen)maar ik vind hem gewoon niet mooi -O-

ik vind het wel triest, want ik heb altijd graag gereden met een LC4 (en nog steeds :+ )