KTM SXC 625 bouwjaar 2005 tankinhoud lijkt niet te kloppen

CrosserE

Rookie
2 feb 2016
9
5
Hi allemaal,

Ik rijd al een tijdje een KTM SXC 625 uit bouwjaar 2005 met heel veel plezier! Ik rijd voornamelijk rondjes in de omgeving en geen lange afstanden. Nu is het natuurlijk een SM en moet je van de tankinhoud niet verwachten dagen te kunnen rijden, maar toch klopt er iets niet of doe ik iets fout.

Op internet in de manuals en bij reviews over de motor zie ik dat de tankinhoud 9.2 Liter zou zijn. Als ik voor het rijden in de tank kijk dan neem ik het zekere voor het onzekere en tank ik hem eerst even vol bij het tankstation. Tot mijn verbazing krijg ik daar nooit meer dan een liter of 3 in. Ik heb altijd gedacht dat ik te voorzichtig was. Maar nu is het een tijdje geleden voorgekomen dat ik met een lege tank stond en op de reserve naar het tankstation ben gereden. Het exacte aantal liter kan ik mij niet precies herinneren, maar dat het zeker niet boven de 10 euro was weet ik wel. Met de benzineprijs die in de tijd dat ik motor rijd altijd boven de 2 euro per liter is geweest, zou dat maar 5 liter in een compleet lege tank geweest :?

Ik hoop dat er iemand is die mij meer kan vertellen of ik nu iets verkeerd doe of hoe dit precies zit.

Heel erg bedankt alvast!
 
Als het je echt dwars zit: schroef de 3 boutjes waarmee de tank vast zit los.
Laat de tank volledig leeglopen in een jerrycan. Neem hem op de fiets mee naar het tankstation en tank hem vol (met het kraantje dicht). Lees de pomp/bon af
 
Hierbovenstaand; goeie tip.
Maar misschien is je benzinekraan niet goed meer?
Zelf rijd ik (toevallig ook een 2005-er) KTM 660 SMC met exact dezelfde tank.
Komend weekend ga ik op een motortoertocht en het probleem is met die kleine tankinhoud; Hoever kom je op reserve?

Om dat te ondervangen neem ik een heel kleine Jerrycan mee van 1 liter. Dan rij je toch wat "geruster" iets langer door op reserve.
Ter info: 1 liter benzine weegt ongeveer 700 gram.

Grt Fred
 

Bijlagen

  • fuelfriend-jerrycan-1-liter.jpg
    fuelfriend-jerrycan-1-liter.jpg
    39,9 KB · Weergaven: 2
Er is een wezenlijk verschil tussen een lege tank en of de motor nog benzine krijgt . Het probleem zit hem in het laatste gok ik; in de tank zit een fijn gaasje om het aanzuigbuisje van zowel de normale als ook de reserve aanzuigbuis , deze zijn vuil vermoed ik. Schoonmaken en opnieuw proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan