KTM SXF 250 - 2010

Dat is wel waar, maar ze testen wel nieuwe moto's he. Ik wil weten of een KTM even betrouwbaar is eenmaal hij goed in gebruik is.

Ik weet dat een Kawa goed is, ik spreek dit helemaal niet tegen, ik ben ook zot van een Kawa, maar als ik weet dat een KTM even betrouwbaar is ga ik waarschijnlijk voor een KTM, ook nog te zien natuurlijk welke voorstellen ik krijg van de garage!!

Op de KTM zit standard gewoon beter materiaal dan op een Kawa, en de KTM is krachtiger....

En je moet er eens op letten op die amerikaanse sites, als ze crossers vergelijken zijn dit altijd de Japaners, ze zullen er geen KTM bijsteken, dusja moeilijk te vergelijken dan he...
In de betere MX bladen worden de KTM's volledig meegenomen, hoor.
Worden net zo uitvoerig getest als de Jappen. En, ik merk dat ze er ieder jaar weer beter uit komen, zal me niet verbazen als ze binnenkort een KTM als beste in z'n klasse bestempelen!
 
E-start op de 450 is de beste uitvinding sinds gesneden brood :P . Snap echt niet dat de andere merken daar nog niet op over zijn gestapt. Als je altijd die gp-rijders ziet trappen als ze gevallen zijn.... Remember De Reuver toen hij in leidende positie viel en vervolgens heel lang stond te trappen. KTM-rijders hebben em alweer aan het lopen voor de motor rechtop staat.

Die 350 is echt het beste van alles van de afgelopen 10 jaar. Elektrische start, linksysteem, licht als een 250, bijnan net zo sterk als een 450. Daar wordt Cairoli wel weer wereldkampioen mee.
 
E-start op de 450 is de beste uitvinding sinds gesneden brood :P . Snap echt niet dat de andere merken daar nog niet op over zijn gestapt. Als je altijd die gp-rijders ziet trappen als ze gevallen zijn.... Remember De Reuver toen hij in leidende positie viel en vervolgens heel lang stond te trappen. KTM-rijders hebben em alweer aan het lopen voor de motor rechtop staat.

Die 350 is echt het beste van alles van de afgelopen 10 jaar. Elektrische start, linksysteem, licht als een 250, bijnan net zo sterk als een 450. Daar wordt Cairoli wel weer wereldkampioen mee.

...... dus jij denkt dat het vooral aan de motor ligt?? haha... :+

chiodi werd in '99 wereldkampioen op een husky, en echt niet omdat die lichter was of makkelijker aan te trappen.
beetje bullshit verhaal eigenlijk.. een warme half verzopen motor start niet makkelijk, of je nou met je voet de krukas rond moet slingeren of met een start motor. 't Komt allemaal op 't zelfde neer. Wereldkampioen wordt je niet omdat je een elec. starter hebt, dat wordt je omdat je de meeste punten haalt dmv gods gruwelijk veel gas geven.

en wat weet je nou van die 350 dan...? niks.
voor 't zelfde geld is 't weer net zo'n stuk schroot als het eerste 250SXF model.

snap dat je pro ktm bent, maar hou het wel een beetje objectief ;)
wat nou als mensen een ktm kopen door dit topic, dat kun je écht niet maken.......

_O-
 
...... dus jij denkt dat het vooral aan de motor ligt?? haha... :+

chiodi werd in '99 wereldkampioen op een husky, en echt niet omdat die lichter was of makkelijker aan te trappen.
beetje bullshit verhaal eigenlijk.. een warme half verzopen motor start niet makkelijk, of je nou met je voet de krukas rond moet slingeren of met een start motor. 't Komt allemaal op 't zelfde neer. Wereldkampioen wordt je niet omdat je een elec. starter hebt, dat wordt je omdat je de meeste punten haalt dmv gods gruwelijk veel gas geven.

en wat weet je nou van die 350 dan...? niks.
voor 't zelfde geld is 't weer net zo'n stuk schroot als het eerste 250SXF model.

snap dat je pro ktm bent, maar hou het wel een beetje objectief ;)
wat nou als mensen een ktm kopen door dit topic, dat kun je écht niet maken.......

_O-

We wijken hier wel af van deze topic he......
 
niet te zuinig ;)

en stangen is m'n vak hier .... :P

dit was pas een KTM

10168_King_action_1647_0.jpg
 
Heb hier wel eens een verhaal gelezen, dat iemand op zondag naar pottendijk was gereden vanaf andere kant nederland..

Komt ie aan, 1x starten, accu kapot/leeg..

Aandrukken kon niet. Dus onverrichte zaken weer naar huis..

Leuk, zo'n nieuwe KTM... :P
Enduro heeft dan wel weer een kickstarter..


Ik heb het ook een paar keer gehad dat de accu op was en ik hem niet aan de praat kreeg, maar ik hang hem dan ff aan de auto ;) is erg handig *O*





Ik vind de 350 ook wel leuk, alleen gezien het het eerste model is zou ik hem niet snel kopen...
 
Laatst bewerkt:
Wat wel zeker is, is dat ktm kut vering heeft doordat ze geen link systeem hebben.(350sxf even uitgesloten). Een electrische start kut op een crosser? Je maakt je toch ook niet druk of je auto accu leeg is of wat dan ook, waarom zou je dat dan wel met je crosser doen?...
En een motor met het meeste vermogen zegt ook geen reet, want denk dat 80% van dit forum niet eens het volle vermogen benut van een crossmotor hier. Je ziet trouwens ook dat de pro's in amerika meestal snellere ronde tijden hebben met een 250f dan een 450f. Dus inprincipe maakt het helemaal geen reet uit waar je op rijd.
KTM is trouwens duurder in onderhoudt dan de gemiddelde jap.
 
Laatst bewerkt:
Wat wel zeker is, is dat ktm kut vering heeft doordat ze geen link systeem hebben.(350sxf even uitgesloten). Een electrische start kut op een crosser? Je maakt je toch ook niet druk of je auto accu leeg is of wat dan ook, waarom zou je dat dan wel met je crosser doen?...
En een motor met het meeste vermogen zegt ook geen reet, want denk dat 80% van dit forum niet eens het volle vermogen benut van een crossmotor hier. Je ziet trouwens ook dat de pro's in amerika meestal snellere ronde tijden hebben met een 250f dan een 450f. Dus inprincipe maakt het helemaal geen reet uit waar je op rijd.
KTM is trouwens duurder in onderhoudt dan de gemiddelde jap.

Dat is ook geen waar, wat je nu zegt.... De stukken voor KTM zijn zeker niet duurder, de aankoop dat is waar, maar de stukken echt wel niet!!

Bij de Kawa dealer, voor een onderhoud, op 30 uren, nieuw zuigertje nieuw riempje en zonodig kleppen regelen: 350€ a 400€ en dit is met KTM niet anders..............

Over de vering, tja een beetje langer sleutelen en je krijgt dit wel goed!

Zoals ik al zei, smaak is goesting, ze maken geen slechte motos niemeer (buiten dien chinese rommel natuurlijk)
 
Dat is ook geen waar, wat je nu zegt.... De stukken voor KTM zijn zeker niet duurder, de aankoop dat is waar, maar de stukken echt wel niet!!

Bij de Kawa dealer, voor een onderhoud, op 30 uren, nieuw zuigertje nieuw riempje en zonodig kleppen regelen: 350€ a 400€ en dit is met KTM niet anders..............

Over de vering, tja een beetje langer sleutelen en je krijgt dit wel goed!

Zoals ik al zei, smaak is goesting, ze maken geen slechte motos niemeer (buiten dien chinese rommel natuurlijk)

Bij een KTM moet je bijvoorbeeld de olie van de 4 takt al om de 1 a 2 keer rijden verversen en bij een andere japanse motor om de 3 a 4 keer. Maakt dus wel uit inprincipe. En het is ongeveer gemiddeld 1,5 liter olie. En een beetje fatsoenlijke olie kost al gauw 12,50 de liter. Dus als je al 2 keer zo vaak je olie moet verversen, is het toch behoorlijk duurder in onderhoud.
Ow ja, KTM vering is zeker wel moeilijker af te stellen en je krijgt het nooit beter verend dan een fiets met link systeem. Als het zo goed zou zijn, zouden ze niet zomaar op de modellen voor volgend jaar een link systeem willen. Je hoort trouwens niemand praten over hoe goed de vering van een KTM standaard is. Kijk de shoot-out's ook maar.
 
Bij een KTM moet je bijvoorbeeld de olie van de 4 takt al om de 1 a 2 keer rijden verversen en bij een andere japanse motor om de 3 a 4 keer. Maakt dus wel uit inprincipe. En het is ongeveer gemiddeld 1,5 liter olie. En een beetje fatsoenlijke olie kost al gauw 12,50 de liter. Dus als je al 2 keer zo vaak je olie moet verversen, is het toch behoorlijk duurder in onderhoud.
Ow ja, KTM vering is zeker wel moeilijker af te stellen en je krijgt het nooit beter verend dan een fiets met link systeem. Als het zo goed zou zijn, zouden ze niet zomaar op de modellen voor volgend jaar een link systeem willen. Je hoort trouwens niemand praten over hoe goed de vering van een KTM standaard is. Kijk de shoot-out's ook maar.

Das zever he, bij ne jap moete ook om de paar keer rijden olie verversen he....

Als ge uw onderhoud goed wilt doen doede da zowiezo, da rendeert alleen maar in de toekomst toe dus...

Het is zelf een officiele kawa dealer dit mij dit vertelde, dat je om de 1 a 2 x rijden olie moet verversen, en het kwam niet van de minste, MX VIANE, redelijk bekende crosszaak...

Van die vering, ja daar kun je wel gelijk in hebben dat dit niet zo makkelijk is, maar het is wel op te lossen, tgaat alleen wat meer tijd kosten!
 
Bij een KTM moet je bijvoorbeeld de olie van de 4 takt al om de 1 a 2 keer rijden verversen en bij een andere japanse motor om de 3 a 4 keer. Maakt dus wel uit inprincipe. En het is ongeveer gemiddeld 1,5 liter olie. En een beetje fatsoenlijke olie kost al gauw 12,50 de liter. Dus als je al 2 keer zo vaak je olie moet verversen, is het toch behoorlijk duurder in onderhoud.
Ow ja, KTM vering is zeker wel moeilijker af te stellen en je krijgt het nooit beter verend dan een fiets met link systeem. Als het zo goed zou zijn, zouden ze niet zomaar op de modellen voor volgend jaar een link systeem willen. Je hoort trouwens niemand praten over hoe goed de vering van een KTM standaard is. Kijk de shoot-out's ook maar.

als je besluit om een 250f te kopen moet je niet gaan zeuren over duur onderhoud,dat weet je van te voren met zon hoogtoerige 4-takt.zowel ktm als kawa. als je goedkoper wilt rijden koop dan een 250 2-takt. dat is hoe ik erover denk.
en olie moet je eigenlijk zon 20ltr in 1 keer bij de groothandel inkopen,scheelt zeker de helft. ik heb een 525ktm exc gehad en moet zeggen dat deze echt goed veerde hoor,niks minder dan een yamaha die ik nu heb,het zal allemaal wel meevallen met die ktm vering aangezien je ktm zo godsgruwelijk veel ziet in zowel de enduro als cross.
 
als je besluit om een 250f te kopen moet je niet gaan zeuren over duur onderhoud,dat weet je van te voren met zon hoogtoerige 4-takt.zowel ktm als kawa. als je goedkoper wilt rijden koop dan een 250 2-takt. dat is hoe ik erover denk.
en olie moet je eigenlijk zon 20ltr in 1 keer bij de groothandel inkopen,scheelt zeker de helft. ik heb een 525ktm exc gehad en moet zeggen dat deze echt goed veerde hoor,niks minder dan een yamaha die ik nu heb,het zal allemaal wel meevallen met die ktm vering aangezien je ktm zo godsgruwelijk veel ziet in zowel de enduro als cross.

Daar heb je gelijk in.... Smaak is goesting, meer is da niet, de ene is meer geneigt voor naar dat merk te gaan, terwijl een ander weer een andere smaak heeft...
 
Dat is ook geen waar, wat je nu zegt.... De stukken voor KTM zijn zeker niet duurder, de aankoop dat is waar, maar de stukken echt wel niet!!

Bij de Kawa dealer, voor een onderhoud, op 30 uren, nieuw zuigertje nieuw riempje en zonodig kleppen regelen: 350€ a 400€ en dit is met KTM niet anders..............

Over de vering, tja een beetje langer sleutelen en je krijgt dit wel goed!

Zoals ik al zei, smaak is goesting, ze maken geen slechte motos niemeer (buiten dien chinese rommel natuurlijk)

Nou een orginele sxf250 zuiger zit toch echt al op een 250 euro ofzo. Denk dat een orgineel honda dat bij lange na niet red.
 
hoeveel kawa's rijden er in het wk mx2 en hoeveel ktm's??
meer hoef ik niet te zeggen zeker?

Dat zegt meer over ktm dan over kawasaki.
Daar zou je net goed de discussie op moeten starten waarom je hier bij de gemiddelde offroadrit 90% ktm ziet. In amerika zul je dat echt niet vinden.
 
ach wat...ieder zijn voorkeur,kan er alleen niet zo goed tegen dat sommige mensen menen om bepaalde merken een zwarte piet te moeten toeschuiven omdat ze zelf op dat moment niet op ktm rijden.
kortom;slechte motoren zijn er niet meer!!
 
Heb weleens gehoord dat ktm fabrieksteam door de weeks op honda's trainen om alles heel te houden voor de wedstrijden. :?
 
hoeveel kawa's rijden er in het wk mx2 en hoeveel ktm's??
meer hoef ik niet te zeggen zeker?

dus jij kijkt na het wk als je een motor wilt kopen? die dingen kun je echt niet vergelijken met een orginle motor die je zo kunt kopen.

Heb weleens gehoord dat ktm fabrieksteam door de weeks op honda's trainen om alles heel te houden voor de wedstrijden. :?

:? :? duss........dit is tot nu het meest idiote wat ik hier op dit forum gelezen heb,ik heb een top 1 gemaakt van domme opmerkingen ,3 keer raden wie er nu boven aan staat. _O- |(
 
hissink maakt snel vrienden hier.......

valt wel mee hoor,maar wees eerlijk de ktm fabrieksrijders trainen op honda's?
of ben ik de enigste wie dit een rare opmerking vind.
sommig commentaar is met een knip oog bedoelt hoor ;)
of sarcastisch maar dat kun je niet echt in woorden uitdrukken op een forum.
ik zeg gewoon hoe ik erover denk vaak,soms klinkt dat raar,zeker als iemand zoiets raars beweert. wie de bal kaatst..........
 
valt wel mee hoor,maar wees eerlijk de ktm fabrieksrijders trainen op honda's?
of ben ik de enigste wie dit een rare opmerking vind.
sommig commentaar is met een knip oog bedoelt hoor ;)
of sarcastisch maar dat kun je niet echt in woorden uitdrukken op een forum.
ik zeg gewoon hoe ik erover denk vaak,soms klinkt dat raar,zeker als iemand zoiets raars beweert. wie de bal kaatst..........

Das zever aja, KTM rijders die trainen met Honda's, ale.....

Er zitten er hier veel te posten, die misschien een nieuwe topic moeten aanmaken, eentje voor Fanboys......
 
Terug
Bovenaan Onderaan