KTM SXF 250 - 2010

Heb hier wel eens een verhaal gelezen, dat iemand op zondag naar pottendijk was gereden vanaf andere kant nederland..

Komt ie aan, 1x starten, accu kapot/leeg..

Aandrukken kon niet. Dus onverrichte zaken weer naar huis..

Leuk, zo'n nieuwe KTM... :P
Enduro heeft dan wel weer een kickstarter..

zorgen dat je een reserve accutje bij hebt, die dingen kosten de kop ook niet...
 
Ik rijd nu kx250f. Yamaha moet nog gerepareerd worden na me crash.

cairolie blijft in hetzelfde team,ze gaan alleen met ktm motoren rijden omdat 2 yamaha fabrieksteams niet meer uit kon :monster energie team en het de carli team.
en jij beweert aan een tandwiel te kunnen zien dat alle ktm motoren slecht zijn?????????? 525 exc 2003 met bijna 40 000km op de klok en het blok is nog nooit los geweest,zat zelfs de eerste zuiger nog in,beetje dom gelul wat je daar zegt.
verder nooit geen problemen mee gehad. of was de ktm die jij had elke week kapot?
of heb je geen ktm gehad?........nee? ......snap dus ook niet hoe je aan die onzin komt.
ik ben echt geen ktm fan maar heb ook niks tegen ktm.het is schijnbaar moeilijk voor sommigen om toe te geven dat een ander merk ook gewoon goed is.
 
cairolie blijft in hetzelfde team,ze gaan alleen met ktm motoren rijden omdat 2 yamaha fabrieksteams niet meer uit kon :monster energie team en het de carli team.
en jij beweert aan een tandwiel te kunnen zien dat alle ktm motoren slecht zijn?????????? 525 exc 2003 met bijna 40 000km op de klok en het blok is nog nooit los geweest,zat zelfs de eerste zuiger nog in,beetje dom gelul wat je daar zegt.
verder nooit geen problemen mee gehad. of was de ktm die jij had elke week kapot?
of heb je geen ktm gehad?........nee? ......snap dus ook niet hoe je aan die onzin komt.
ik ben echt geen ktm fan maar heb ook niks tegen ktm.het is schijnbaar moeilijk voor sommigen om toe te geven dat een ander merk ook gewoon goed is.

En de discussie gaat weer verder :) Lees me berichtje maar ff beter, want staat niet specifiek in dat ik tandwiel bedoel. Nee, ik heb nooit een KTM gehad, wou er vroeger wel 1 aanschaffen, maar me neef en andere mensen van de cross die hebben wel zoveel gezeik met die dingen gehad dat ik het maar liet af weten :W
 
Ik blijf nog steeds met de vraag zitten, ik hoor overal verhalen... Is KTM even betrouwbaar als een japanner? De ene verteld met dat de andere weer iets anders?

Iemand ervaringen, je mag het gerust delen!!


tja mijn ervaring...

ktm LC4 2004: nu en dan wat lekjes, maar toch probleemloos 24000km mee afgelegt

suzuki rmz 2005: totaal ander kaliber dan de LC4 (puur cross blok) ongelovelijk veel onderhoud , en toch nog is de zuiger afgebroken van de drijfstang, en ik bleek niet de enigste te zijn met dat probleem :N

ktm 250 2T 2007: suzuki was wel sneller, was stabieler ook, maar de ktm was echt super betrouwbaar, nooit geen 1 probleem mee gehad. beste van de 3 die ik gehad heb!
 
Nog even over de PDS vering van KTM, voor zo'n beetje iedereen die onder GP-niveau rijdt is deze vering net zo goed als vering met een linksysteem. Alleen als je echt hard gaat, schijnt het voor sommige rijders iets minder goed te zijn. Maar waar hebben we het dan over? Ze zijn er ook meerdere malen wereldkampioen mee geworden (Rattray en Ramon bijvoorbeeld) zonder linksysteem, dus vertel mij maar eens wat er slecht aan imoet zijn??? Allemaal stoere pitpraat van mannen die ook denken dat iets kunnen zeggen of afstellen aan de vering van een crosser, maar het niet eens merken als je hun ingaande demping helemaal dichtschroeft.... PDS of link, voor de amateurs maakt het allemaal geen flikker uit.
 
O'ja, ben trouwens helemaal geen KTM-fan hoor, heb zelf een oude Honda CR250, maar ben gewoon realistisch. Zouden eens wat meer mensen op het forum moeten doen... denken een hoop hier dat ze net zo snel als Rossi en/of Cairoli zijn. ;)
 
tja mijn ervaring...

ktm LC4 2004: nu en dan wat lekjes, maar toch probleemloos 24000km mee afgelegt

suzuki rmz 2005: totaal ander kaliber dan de LC4 (puur cross blok) ongelovelijk veel onderhoud , en toch nog is de zuiger afgebroken van de drijfstang, en ik bleek niet de enigste te zijn met dat probleem :N

ktm 250 2T 2007: suzuki was wel sneller, was stabieler ook, maar de ktm was echt super betrouwbaar, nooit geen 1 probleem mee gehad. beste van de 3 die ik gehad heb!

dat bij die rmz is een bekend probleem,de orginele zuigers wouden wel eens in 2en breken,heb het vaker gezien en gehoord,ik heb zelf ook een rmz 450 gehad(2006) maar heb dit gelukkig niet gehad.heb er ook niet zo veel mee gereden omdat deze veels te bruut was naar mijn mening en ik er nog geen 10 min. mee kon rijden zonder bekaf te zijn,met een 250 2-takt nooit geen last van gehad dat ik na 10 min. echt kapot was.
 
Nog even over de PDS vering van KTM, voor zo'n beetje iedereen die onder GP-niveau rijdt is deze vering net zo goed als vering met een linksysteem. Alleen als je echt hard gaat, schijnt het voor sommige rijders iets minder goed te zijn. Maar waar hebben we het dan over? Ze zijn er ook meerdere malen wereldkampioen mee geworden (Rattray en Ramon bijvoorbeeld) zonder linksysteem, dus vertel mij maar eens wat er slecht aan imoet zijn??? Allemaal stoere pitpraat van mannen die ook denken dat iets kunnen zeggen of afstellen aan de vering van een crosser, maar het niet eens merken als je hun ingaande demping helemaal dichtschroeft.... PDS of link, voor de amateurs maakt het allemaal geen flikker uit.

Men zegt dat een ktm wat minder stabiel is over de knippen door het PDS systeem daarom zie je vaak dat het potje van de achterveer vervangen word door een grotere dit moet dat probleem verhelpen. Of het zo is weet ik niet ik heb zelf namelijk ook geen ktm.
 
Laat ik me ook even mengen in deze 'interessante' discussie...

Allemaal stoere pitpraat van mannen die ook denken dat iets kunnen zeggen of afstellen aan de vering van een crosser, maar het niet eens merken als je hun ingaande demping helemaal dichtschroeft.... PDS of link, voor de amateurs maakt het allemaal geen flikker uit.

Inderdaad, je slaat de spijker op zijn kop! Een hoop oeverloos gelul in dit topic. Slechte motors maken ze niet meer in Europa en Japan. Je moet gewoon het merk en de kleur kiezen die je het mooiste vind, en de dealer met de beste aanbiedingen/service.

Dan hoef je alleen nog maar de gaskabel strak te houden en te blijven zitten!
 
Dit klopt wel niet hoor, KTM zitten wel geen goedkopere materialen op he... Het is net andersom, daarom is KTM net dat tikkeltje duurder!! Kijk naar de koppeling (hydrolisch), schijven, wielen, uitlaat....

En KTM rijd wel degelijk met een fabrieksmachine in de AMA voor 2010!! Dus ik weet niet waar je dit haalt!!! Ze hebben Mike Alessi binnengehaald voor de MX1 en de beloftevolle rijder Tommy Searle voor MX2 en dit onder de Jagermeister sponsor...

KTM Announces 2010 US MX Factory Team

En kwa sturen, ja dat is goesting, ik heb met een Kawasaki 2010 gereden en die reed geweldig maar dat deed dit KTM ook, dusja dat is puur goesting als je het mij vraag...

En als vrijetijdsrijder, ga je echt wel niet alles stuk rijden achter je 1ste jaar...

En als Prof, tja dan maakt het niet uit welk merk, dan ziet alles af... Het is niet voor niets dat de meeste rijders dan achter 1 seizoen hun crosser verkopen!!!

hey gerrit goesting, waarom breken ktm's doormidden en japanners niet..?
dus echt finaal doormidden achter 't balhoofd..?
 
Laat ik me ook even mengen in deze 'interessante' discussie...Inderdaad, je slaat de spijker op zijn kop! Een hoop oeverloos gelul in dit topic. Slechte motors maken ze niet meer in Europa en Japan. Je moet gewoon het merk en de kleur kiezen die je het mooiste vind, en de dealer met de beste aanbiedingen/service.

Dan hoef je alleen nog maar de gaskabel strak te houden en te blijven zitten!

Volledig mee eens...
 
Nog even over de PDS vering van KTM, voor zo'n beetje iedereen die onder GP-niveau rijdt is deze vering net zo goed als vering met een linksysteem. Alleen als je echt hard gaat, schijnt het voor sommige rijders iets minder goed te zijn. Maar waar hebben we het dan over? Ze zijn er ook meerdere malen wereldkampioen mee geworden (Rattray en Ramon bijvoorbeeld) zonder linksysteem, dus vertel mij maar eens wat er slecht aan imoet zijn??? Allemaal stoere pitpraat van mannen die ook denken dat iets kunnen zeggen of afstellen aan de vering van een crosser, maar het niet eens merken als je hun ingaande demping helemaal dichtschroeft.... PDS of link, voor de amateurs maakt het allemaal geen flikker uit.


Een ktm veert wel goed alleen je moet er wel volgas mee kunnen rijden .1 of 2 jaar geleden heeft ktm hun rijders eens laten rijden op een ktm met linksysteem de rondetijden gingen met 2 seconden omhoog.Dus ktm zei dan dus geen linksysteem.
 
hey gerrit goesting, waarom breken ktm's doormidden en japanners niet..?
dus echt finaal doormidden achter 't balhoofd..?

Was husaberg nou van KTM ?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan