KTM SXF 250 - 2010

NitroHyper

MF veteraan
18 mei 2008
1.470
0
Brugge (Belgie), Rimini (Italia)
Geef hier gerust jullie ervaringen...

Ik twijfel nog steeds tussen de KTM SXF250 en de Kawasaki KX250F

Jullie meningen zijn welkom
full
 
Ik zag net dat KTM voor de nieuwe 350 modellen het veersyteem weer heeft gewijzigd in een link-systeem. Reden? Of dat doorgetrokken wordt over de gehele linie??
http://www.motormeuk.nl/bekijken/2761/filmpje/EICMA-2009-KTM-350-SX-F-onthulling-door-Stefan-Eve.html (Motormeuk Filmpje: EICMA 2009: KTM 350 SX-F onthulling door Stefan Everts)
 
Ik zag net dat KTM voor de nieuwe 350 modellen het veersyteem weer heeft gewijzigd in een link-systeem. Reden? Of dat doorgetrokken wordt over de gehele linie??
http://www.motormeuk.nl/bekijken/2761/filmpje/EICMA-2009-KTM-350-SX-F-onthulling-door-Stefan-Eve.html (Motormeuk Filmpje: EICMA 2009: KTM 350 SX-F onthulling door Stefan Everts)
Reden: omdat ze blijven tobben met het no-link systeem. Men krijgt het niet perfect afgesteld. Ik denk dat ze het in de komende jaren over de hele linie zullen doortrekken.
 
Zijn allebei mooi :9~

Ik weet niet of kawasaki of ktm slechte modellen heeft dit jaar? Zullen nog niet heel veel mensen zijn met ervaringen denk ik, ik ook niet..

Als er verder geen slechte verhalen zijn zou ik gaan voor welke je het mooist vind :)
 
Laatst bewerkt:
Reden: omdat ze blijven tobben met het no-link systeem. Men krijgt het niet perfect afgesteld. Ik denk dat ze het in de komende jaren over de hele linie zullen doortrekken.

Wat zou het voordeel zijn van dat no-linksysteem eigenlijk?

Trouwens, wat ik begrijp is dat die sxf350 gewoon uitkomt?
In welke klasse zou die dan moeten gaan rijden?

Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd
 
Laatst bewerkt:
Zijn allebei mooi :9~

Ik weet niet of kawasaki of ktm slechte modellen heeft dit jaar? Zullen nog niet heel veel mensen zijn met ervaringen denk ik, ik ook niet..

Als er verder geen slechte verhalen zijn zou ik gaan voor welke je het mooist vind :)


ze zijn er al dik 2 maanden...

ik weet van de 450 dat daar het blok nog lager in het frame zit, de offset naar 24mm is gegaan en dat de achterveer 10mm korter is geworden.

Nu gok ik dat dit ook op de 250 sx-f is doorgevoerd maar dat weet ik niet zeker ;)
 
Als ik een nieuwe zou nemen en de centjes ervoor had,zou ik voor de 350 sxf gaan van 2010 ziet er heel gelikt uit.
 
gal-ktm_sx-f_350_srgb_01.jpg


of http://www.ktm.com/uploads/pics/ktm_sx-f_350_persp_srgb.jpg (hier) een grote (!) versie voor de liefhebberts.

edit: dit is dus de 350 (van Everts)
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn de kickstarter vergeten :?

:+

Wel geinig dat de wave schijven ook weer plaats maken voor de gewone remmerij.
Geen powerbomb.
Maar wel een hele strakke fiets.

Sorry, was off Topic
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf nog steeds met de vraag zitten, ik hoor overal verhalen... Is KTM even betrouwbaar als een japanner? De ene verteld met dat de andere weer iets anders?

Iemand ervaringen, je mag het gerust delen!!
 
Moet je ervoor zorgen dat ie niet leeg gaat ;)


Heb hier wel eens een verhaal gelezen, dat iemand op zondag naar pottendijk was gereden vanaf andere kant nederland..

Komt ie aan, 1x starten, accu kapot/leeg..

Aandrukken kon niet. Dus onverrichte zaken weer naar huis..

Leuk, zo'n nieuwe KTM... :P
Enduro heeft dan wel weer een kickstarter..
 
en vaak willen de motoren met elec. start na een goede klapper niet meer starten.
omdat de acuu dan beschadicht is tijdens de val.

beetje jammer van ktm dat de overgang van de tank naar de filterbak beetje honda principe is.
en de tank en zeischild vind ik beetjeop die van yamaha lijken.

of zie ik dit verkeerd :?
 
Ik blijf nog steeds met de vraag zitten, ik hoor overal verhalen... Is KTM even betrouwbaar als een japanner? De ene verteld met dat de andere weer iets anders?

Iemand ervaringen, je mag het gerust delen!!

Het doet weinig tot niks voor elkaar onder qua betrouwbaarheid. Ik ga morgen mijn 2010 model KTM ophalen en kan je dan meer vertellen :]
 
Heb hier wel eens een verhaal gelezen, dat iemand op zondag naar pottendijk was gereden vanaf andere kant nederland..

Komt ie aan, 1x starten, accu kapot/leeg..

Aandrukken kon niet. Dus onverrichte zaken weer naar huis..

Leuk, zo'n nieuwe KTM... :P
Enduro heeft dan wel weer een kickstarter..

waarom kon kon je de motor niet aandrukken? heb afgelopen jaar nog een ktm sx 450 2008 moeten aandrukken,heeft geen kickstart en de accu had de geest gegeven.had hem heel gauw weer aan de praat,geen enkel probleem.met injectie weet ik niet of hoe dat gaat kwa aandrukken.ik vind het trouwens ook wel raar dat er geen kickstarter opzit,wel mooi als je zon motor wilt ombouwen naar enduro,electrostart zit er al op.
 
Kawasaki kx250f kiezen, moet je maar eens een willekeurig Amerikaans blad lezen. Ze zijn er daar helemaal weg van.
 
waarom kon kon je de motor niet aandrukken? heb afgelopen jaar nog een ktm sx 450 2008 moeten aandrukken,heeft geen kickstart en de accu had de geest gegeven.had hem heel gauw weer aan de praat,geen enkel probleem.met injectie weet ik niet of hoe dat gaat kwa aandrukken.ik vind het trouwens ook wel raar dat er geen kickstarter opzit,wel mooi als je zon motor wilt ombouwen naar enduro,electrostart zit er al op.


Een SM heeft een slipperclutch.. ;)
 
Kawasaki kx250f kiezen, moet je maar eens een willekeurig Amerikaans blad lezen. Ze zijn er daar helemaal weg van.

Ja kweet het, maarja amerikanen spenderen niet veel tijd aan europese crossmotors he...

En die ene die ik wel vond op een amerikaanse dirtbike site, kwam de KTM er heel goe uit!!

Die amerikanen kunde nie op aan, ik zat overlaatst op een forum van Dirt Bikes, en er was iemand die beweerde dat James Stewart een betere rijder was dan Stefan Everts....

Beste moet nog komen, hij kende veel van Cross, beweerde hij, maar hij kende wel Everts niet en geloofde niet dat hij 10 wereldtitels had!!

Hoe je het draait en keert, op de KTM staat standard wel beter materiaal op dan de Kawa das een feit, maar mijn vraag is, is de KTM zo betrouwbaar als de Kawa??
 
Ja kweet het, maarja amerikanen spenderen niet veel tijd aan europese crossmotors he...

En die ene die ik wel vond op een amerikaanse dirtbike site, kwam de KTM er heel goe uit!!

Die amerikanen kunde nie op aan, ik zat overlaatst op een forum van Dirt Bikes, en er was iemand die beweerde dat James Stewart een betere rijder was dan Stefan Everts....

Beste moet nog komen, hij kende veel van Cross, beweerde hij, maar hij kende wel Everts niet en geloofde niet dat hij 10 wereldtitels had!!

Hoe je het draait en keert, op de KTM staat standard wel beter materiaal op dan de Kawa das een feit, maar mijn vraag is, is de KTM zo betrouwbaar als de Kawa??

Schrijvers van meerdere bladen zijn wel wat betrouwbaarder dan iemand die op het forum zit.
 
Een SM heeft een slipperclutch.. ;)

ah..oke,niet aan gedacht.
ik ken een aantal die een kawa 250f rijden en die hebben er niks tot geen problemen mee gehad. ken er ook zat die ktm rijden en die hebben er ook niks geen problemen mee gehad,wel vind ik dat ktm standaard er mooi en duurder spul op heeft zitten en dat de motor van ktm het meeste vermogen heeft standaard.
ktm vind ik wel aan de dure kant,mooie spullen is ind. wel mooi maar is mij dat extra geld niet waard,ik heb wel eens verhalen gehoord dat een kawa slecht is maar dat zijn dan vaak ktm rijders,de eerdere modellen waren geloof ik niet zo betrouwbaar tot2006 geloof ik,ik heb ook wel eens een ktm gezien die kapot liep.
volgens mij maakt het weinig uit. ik zou ze beide gewoon proberen en dan kijken waar je de beste deal kunt krijgen en welke jou het beste past,je kunt wel op sites kijken naar shootouts of tests door amerikanen maar die kunnen niet voor jou beslissen en die stellen waarschijnlijk hele andere eisen aan een motor. ik zou persoonlijk voor de kawa gaan,gewoon omdat ik ze superstrak vind kwa uiterlijk(en goedkoper) en ik heb verder niks met ktm.
 
Schrijvers van meerdere bladen zijn wel wat betrouwbaarder dan iemand die op het forum zit.

Dat is wel waar, maar ze testen wel nieuwe moto's he. Ik wil weten of een KTM even betrouwbaar is eenmaal hij goed in gebruik is.

Ik weet dat een Kawa goed is, ik spreek dit helemaal niet tegen, ik ben ook zot van een Kawa, maar als ik weet dat een KTM even betrouwbaar is ga ik waarschijnlijk voor een KTM, ook nog te zien natuurlijk welke voorstellen ik krijg van de garage!!

Op de KTM zit standard gewoon beter materiaal dan op een Kawa, en de KTM is krachtiger....

En je moet er eens op letten op die amerikaanse sites, als ze crossers vergelijken zijn dit altijd de Japaners, ze zullen er geen KTM bijsteken, dusja moeilijk te vergelijken dan he...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan