Ktm sxf 450 2014 start niet

zabel123

Rookie
5 nov 2020
12
1
Hallo,

Helaas start mijn ktm sxf 450 uit 2014 niet meer. Ik heb 1x een goede vonk daarna geen vonk meer. Bougie is al vernieuwd. Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Ik wil ook het e.a. door meten en ben op zoek naar de volgende waardes:
-ontsteking spoel
-pick up spoel
-bobine (primair en secundair)

groeten.
 
Accu is nieuw ook al vervangen en heb maar 2 draden na de spoel en 2 draden na de pick up spoel. Motor start niet kan de ontsteking helaas nier meten met bepaald aantal toeren
 
Bekabeling is ook gecontroleerd ook niks ‘raars’ aan te zien. Enige wat ik meet is:
-1,6 ohm in de spoel. En geen met massa
-13 Kohm primaire winding van bobine
-18 Kohm met dop.
Wat vlgns wphb goed zou moeten zijn, alleen in het wphb van 2014 staat niks over de pick up spoel en secundaire winding van de bobine?

pick up spoel:
-Deze is ong. 100 ohm ‘in koude toestand’
-met piek spannings adapter 5,5V

secundaire bobine:
0,6 ohm

in andere wphb staat dat de pick up spoel tussen de 2en4V moet zijn en een ander wphb tussen 6,5 en 7,5V? Secundaire winding kan ik nergens in vinden.
 
Kijk ook even bij de bekabeling bij het balhoofd. Hier zit een te stugge tape omheen waardoor de kabelboom gaat knikken en er kabelbreuk ontstaat. Dit is niet te zien met de tape er nog omheen en soms is de isolatie ook nog heel.
 
Ja heeft goed gelopen, blok zijn nieuwe koppel platen in gekomen, nieuwe olie koelvloeistof etc, starten en lopen, effe uit gezet om koelvloeistof bij te vullen sinds dien niet meer aan de praat te krijgen.
 
Accu vervangeb
Bougie vervangen
Bougie dop vervangen
Ecu vervangen
‘Gasklep’ sensor goed op tijd gezet

kan lijkt mij pers alleen nog de bobine, ontsteking, of pick up spoel zijn. Alleen ben ik daarvan op zoek naar de waardes voordat ik het e.a. ga vervangen
 
Heb de ontsteking nog even gemeten deze heeft wel de juiste waarde vlgs multimeter, alleen op de ‘piep’ stand piept de multimeter wel bij de ontstekings spoel maar niet bij de pick up spoel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan