KTM tegen auto

RaNk

Die hard MF'er
22 nov 2004
307
0
Veldhoven
Deze foto kreeg ik van een maat van me 'hee jij hebt toch ook zoiets?...' (nou, het is inderdaad een KTM ja...). Het gaat om een crash van een KTM MXC (correct me if I'm wrong), tegen een auto. Opvallend is dat de motor van Brouwer Motors afkomstig is. Het ziet er niet goed uit, maar ik hoop dat het meevalt... Zo'n motor heeft nog veel impact op een auto zeg. Opvallend is wel dat het wiel helemaal in de kreukels zit, maar de vork lijkt nog behoorlijk recht (zal ook wel flink geleden hebben natuurlijk). Weet iemand hier meer van?

Hier is de foto. Geen bloed ofzo, maar als je niet tegen crashes kan moet je niet kijken.

http://home.planet.nl/~aarts086/KTM-Car.jpg
 
dat geeft wel een fikse deuk ja,
maar vergeet niet dat automobielen bewust extra hard kreukelen om de impact te verkleinen.
En bedenk je even dat motor (en berijder) een blok gewicht zijn van zo'n 200+kg die met (mogelijk) 100+km/h tegen die auto smakken...

desalniettemin toch een indrukwekkend beeld..


maarre... lees de richtlijnen eens door:
http://www.motor-forum.nl/forum/richtlijnen.php
Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot. Het betreft hier dus bijv. ongevallen waarover je in de media gelezen hebt, waar je van gehoord hebt of waar je langsreed toen het al gebeurd was, zonder dat je weet wat er gebeurd was. Het staat natuurlijk vrij om een topic te starten over een ongeluk waarbij je zelf betrokken bent geweest, waarbij je geassisteerd hebt, moet getuigen, het hebt zien gebeuren oid.

dusse... ben voorzichtig met het posten van dit soort topics
wat wil je eigenlijk vragen of melden?
wil je weten wie dit is? hoe het met die persoon is? en of iemand dit gezien heeft? dan slotje!
wil je praten over de structurele sterkte van de voorpoten van een KTM-motor, en heb je dit plaatje als verduidelijking erbijgezet. lijkt het mij nog wel toegestaan...
 
Laatst bewerkt:
Het is een EXC trouwens.
Zo te zien is de vork nog recht omdat de krachten zijn opgenomen door de velg en het balhoofd (ziet eruit alsof het afgescheurd is). Of de kroonplaat heeft het begeven.
En de zijkant van een auto is ook de minste sterkte kant van een auto.

Beter dat de auto er zo uitziet dan dat de auto nog in redelijk goede staat was. Dat zou voor de bestuurder van de motor een stuk ongunstiger zijn.

Weet iemand toevallig hoe dit verder is afgelopen?
 
maarre... lees de richtlijnen eens door:
http://www.motor-forum.nl/forum/richtlijnen.php
[...]

dusse... ben voorzichtig met het posten van dit soort topics
wat wil je eigenlijk vragen of melden?
wil je weten wie dit is? hoe het met die persoon is? en of iemand dit gezien heeft? dan slotje!
wil je praten over de structurele sterkte van de voorpoten van een KTM-motor, en heb je dit plaatje als verduidelijking erbijgezet. lijkt het mij nog wel toegestaan...

Ja ik had de richtlijnen al gezien. Misschien niet slim inderdaad om het zo te posten, maar ik was gewoon onder de indruk van het geheel, en wilde dat hier laten zien. Ik wil hiermee niemand kwetsen of wat dan ook, en het zou inderdaad niet leuk zijn als dit een kennis van iemand hier blijkt te zijn. In dat geval (sowieso trouwens) hoop ik dat alles met een sisser is afgelopen. Als het topic gesloten moet worden, heb ik daar uiteraard respect voor.

Peejay, zie je aan de tank of het een EXC betreft? Ik dacht aan de 'kalere tankkappen (qua bestickering)' te zien dat het een MXC is, maar het zal wel een ouder model zijn.
 
Sjips :X

[me]Phr3ak hoopt dat degene die op die KTM zat er nog een beetje goed ervanaf gekomen is ...[/me]
 
dit soort fietsen bestaan toch wel vaker uit 'verschillende' onderdelen van verschillende typen toch ?
 
Ik zie helemaal geen kenteken op die motor zitten, is ie wel verzekerd??? :X Ik hoop het iig wel voor hem
 
Ik zie helemaal geen kenteken op die motor zitten, is ie wel verzekerd??? :X Ik hoop het iig wel voor hem

Je kan wel een kenteken zien. Een dun randje langs de zwarte kentekenplaathouder.
Als het een machine zonder kenteken zou zijn, is de kans klein dat er wel een kentekenhouder op zit.

De EXC zijn meestal geen samengeraapte machines, zoals in de LC4 reeks wel eens het geval was.
 
Mag ik zo vrij zijn........

er zijn een aantal punten die ..................kijk zelf maar eens

full





Volgens mij in scene gezet(oefening)
 
Geen idee wat je hiermee bedoelt.


hij bedoelt dat de schade aan de auto niet overkomt met de schade aan de motor. Ik kan me ook niet voorstellen dat een auto zo opgevouwen wordt van een toch relatief lichte crosser.
Ik denk dat het in scene is gezet, ze hebben een auto gepakt die ergens om een paal heen heeft gezeten, kapotte motor er tegen aanleggen, lotusslachtoffer erbij en laat ze maar oefenen.
 
hij bedoelt dat de schade aan de auto niet overkomt met de schade aan de motor. Ik kan me ook niet voorstellen dat een auto zo opgevouwen wordt van een toch relatief lichte crosser.
Ik denk dat het in scene is gezet, ze hebben een auto gepakt die ergens om een paal heen heeft gezeten, kapotte motor er tegen aanleggen, lotusslachtoffer erbij en laat ze maar oefenen.

Dat begreep ik nog net wel. Ik snap alleen niet wat hij precies met die pijlen bedoelt aan te duiden. Nummeren en per pijl uitleggen wat er dan aan schort! :X
 
Dat begreep ik nog net wel. Ik snap alleen niet wat hij precies met die pijlen bedoelt aan te duiden. Nummeren en per pijl uitleggen wat er dan aan schort! :X
Ja daaaaag ben je moeder niet..(pijlen zijn aandachts punten)
Toch duidelijk bij deze impact en je ziet bv geen sporen,Shit doe ik het toch........


Een nepper meer kan ik er niet van maken.












:+ wel een koele foto......
 
tja, daar zeggen jullie zo wat...

ff los van alle schade en aandachtpunten enzo.
Wat denken jullie forensische detectives dat zo'n lichte motor doet als die met zo'n rotvaart tegen een auto klapt?


Ik denk niet dat hij zo braaf dichtbij tegen de auto geplakt zal blijven liggen, eerder verkreukeld wegstuiteren en 10-tallen meters verderop of terug liggen...

:} scherp opgemerkt Technolab (en Viccie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan