KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

ik heb een vraagje ik ben een koso db-01r op mijn ktm 250 exc uit 2000 aan het monteren, nu ben ik op een klein probleempje gestuit.

de teller heeft natuurlijk 12volt dc nodig maar de motor levert wisselspanning voor de verlichting enz

moet ik nu naast de spanningsregelaars die er voor de verlichting zitten er nog een koso spanningsregelaar tussen zetten die ac naar dc omzet of kan het op de spanningsregelaars die al op de motor zitten.

want de motor heeft geen accu en die wil ik er liever ook niet op hebben.

de motor heeft 2 losse spanningsregelaars naast elkaar zitten.

wie helpt mij.
 
Dag ktmmers. Zit met 2 probleempjes. Zoals jullie weten geeft de exc koplamp bijna geen licht. Ik probeer er een H4 licht op te doen, werkt prima overigens, veeeel beter licht in het donker. Maar hij past niet goed op de koplamp, ander vorm. Iemand een idee'tje of iemand anders al geprobeerd? [afbeelding]

Nog iets anders. Heb gisteren mijn bougie veranderd. En zag dat de oude best wel wit was. Hij loopt dus arm. Maar loopt prima, start goed en trekt als een beest. Is dit een klusje zelf te doen. Heb een Keihin fcr41 maar geen ervaring met afstellen carbs..


Mijn ervaring in het donker is niet in het donker rijden. Ik zag alleen mijn spatbord goed verlicht en met groot licht op nog duidelijker, niet de weg. Maar ja je wordt gezien das het voordeel en als je de weg kent dan is het niet zo erg. Maar ik probeer het donker te vermeiden. Nu helemaal met de crossert, of eigenlijk totaal de weg te vermeiden

Voor nr 2, als het echt wat rijker moet ff carb openmaken en maat main jet bekijken en evtentueel een stap groter erin. Is niet moeluk, spreekt voorzich als je het ziet (staan nummers op)
 
Laatst bewerkt:
Op 12-9 staat het 2000 model 125-380 EXC, met een geel rode draad.
Heb je toevallig geen omgebouwde SX?
 
Even een bandenvraagje voor de SM rijders. Ik ben weer toe aan een nieuwe achterband en zit eraan te denken om de Heidenau K80 te proberen. Dit zou, net zoals de Contiattack SM, een echte supermoto band moeten zijn.

Helaas kan ik niet veel reviews vinden over deze band. Iemand hier ervaring mee?
 
Heeft iemand een idee of de koppeling slave of drukcilinder van een ktm 250 uit het 2000 past op mijn ktm uit 1999

Ik heb een slave waar de leiding in gaat met en met een knel ring vast zit.

Maar heb een nieuwe pomp en dat Is het model met de banjobout aan de slave

Weet iemand of de nieuwere slave dus met banjobout past op mijn blok zodat in de slave met de losse leiding met knel ring weg kan doen
 
Heren maat van me zit met een probleempje. Heeft een ktm 530 2011 met pas 2000km/70uur. Tijdens het rijden/touren viel de motor uit. Koppeling ingehouden en losgelaten, starte hij weer op snelheid. Daarna viel die weer uit en sindsdien krijgen we hem niet meer gestart. Gister probeerden we het weer met elektrische start. Slaat wel aan maar krijgt hem niet gestart. Toen elektrische start met een beetje gas geprobeerd, hoorde een plof/knal uit luchtfilter, daarna kwam er ineens witte rook uit de luchtfilter..

bougie nog niet gecheckt (geen bougiesleutel. iemand een ideetje??
 
Zoals hierboven, eerst even de standaard dingen checken. Vonkt ie? Krijgt ie benzine?

Zelf ook weleens meegemaakt dat de bougie er zomaar mee ophield.
 
hallo

ik heb een vraagje ik ben een koso db-01r op mijn ktm 250 exc uit 2000 aan het monteren, nu ben ik op een klein probleempje gestuit.

de teller heeft natuurlijk 12volt dc nodig maar de motor levert wisselspanning voor de verlichting enz

moet ik nu naast de spanningsregelaars die er voor de verlichting zitten er nog een koso spanningsregelaar tussen zetten die ac naar dc omzet of kan het op de spanningsregelaars die al op de motor zitten.

want de motor heeft geen accu en die wil ik er liever ook niet op hebben.

de motor heeft 2 losse spanningsregelaars naast elkaar zitten.

wie helpt mij.

Ik heb mijn motor omgebouwd naar volledig DC. Gewoon een TrailTech regulator en je ontsteking even aanpassen. Allemaal goed zelf te doen!
Dan is je hele systeem 'gewoon' 12V DC. Werkt echt ideaal, dan heb je ook gewoon licht als je motor uitstaat (soms wel handig).
 
Ik heb mijn motor omgebouwd naar volledig DC. Gewoon een TrailTech regulator en je ontsteking even aanpassen. Allemaal goed zelf te doen!
Dan is je hele systeem 'gewoon' 12V DC. Werkt echt ideaal, dan heb je ook gewoon licht als je motor uitstaat (soms wel handig).



Ik heb inmiddels een koso AC to DC Regulator gekocht dat zou het probleem moeten oplossen 15 eurotjes en het is dan klaar.

Dan als een gek de motor laten herkeuren en verkopen want ik wil op vakantie haha.
 
Heren maat van me zit met een probleempje. Heeft een ktm 530 2011 met pas 2000km/70uur. Tijdens het rijden/touren viel de motor uit. Koppeling ingehouden en losgelaten, starte hij weer op snelheid. Daarna viel die weer uit en sindsdien krijgen we hem niet meer gestart. Gister probeerden we het weer met elektrische start. Slaat wel aan maar krijgt hem niet gestart. Toen elektrische start met een beetje gas geprobeerd, hoorde een plof/knal uit luchtfilter, daarna kwam er ineens witte rook uit de luchtfilter..

bougie nog niet gecheckt (geen bougiesleutel. iemand een ideetje??

Zit er nog benzine in? :P even kijken of die vonkt en benzine krijgt.
 
Halloa mede ktm-ers

Mijn koppelingsvloeistof lekt uit het blok. Dit gebeurd bij alleen wanneer de motor aan staat. Hij lekt dan bij de pakking (links boven het tandwiel, de plek waar de chainguard vast zit.

Als de motor uit staat en ik gebruik mijn koppeling dan lekt hij niet. Is dat raar?

Weet iemand toevallig hoe die pakking heet? Ik kan hem niet vinden op het internet

iig bedankt.

greetz
full
 
Ik denk dat het motorolie is en niet je koppeling zelf anders ben je binnen no-time je koppelingsdruk kwijt.

Het kan zijn dat die keerring die erachter zit lek is (waardoor er dus motorolie naar buiten lekt)
 
Halloa mede ktm-ers

Mijn koppelingsvloeistof lekt uit het blok. Dit gebeurd bij alleen wanneer de motor aan staat. Hij lekt dan bij de pakking (links boven het tandwiel, de plek waar de chainguard vast zit.

Als de motor uit staat en ik gebruik mijn koppeling dan lekt hij niet. Is dat raar?

Weet iemand toevallig hoe die pakking heet? Ik kan hem niet vinden op het internet

iig bedankt.

greetz[afbeelding]

59032065000 GASKET FOR SLAVE CYLINDER

Dat is het artikel nummer van wat je nodig hebt
 
Heren maat van me zit met een probleempje. Heeft een ktm 530 2011 met pas 2000km/70uur. Tijdens het rijden/touren viel de motor uit. Koppeling ingehouden en losgelaten, starte hij weer op snelheid. Daarna viel die weer uit en sindsdien krijgen we hem niet meer gestart. Gister probeerden we het weer met elektrische start. Slaat wel aan maar krijgt hem niet gestart. Toen elektrische start met een beetje gas geprobeerd, hoorde een plof/knal uit luchtfilter, daarna kwam er ineens witte rook uit de luchtfilter..

bougie nog niet gecheckt (geen bougiesleutel. iemand een ideetje??
Blijkbaar zit er iets vast bij de tuimelaar. Ik denk lager ofzo. Is dit een vaker voorkomende probleem van de 530? Rocker arm in het engels.
 
Is idd een bekend probleem bij de oudere XC4 motoren. De tuimelaar assen van de latere modellen zijn wat afgevlakt aan de bovenzijde om een betere oliestroming rondom de assen te krijgen. Deze assen moeten met de ingeslagen centerpunt naar boven gemonteerd worden.

Adventure Rider
 
Ik denk dat het motorolie is en niet je koppeling zelf anders ben je binnen no-time je koppelingsdruk kwijt.

Het kan zijn dat die keerring die erachter zit lek is (waardoor er dus motorolie naar buiten lekt)

Tis geen motorolie wat er uit komt voorzover ik kan voelen
 
Hoi,

Ik meld mij hier ook maar even,
ik heb een KTM 525EXC gekocht. Uit 2005 met 30 uur op de klok na een flinke opknapbeurt.

Hallo!
 
Het allen, inmiddels is het een aantal jaren geleden dat ik in dit topic actief was😯 ik hadden toen een ktm 540 smr, deze heb ik toen verkocht en een sstraatfiets gekocht.

Nu was dat natuurlijk niet een briljante zet, ik heb nu de mogelijkheid om een husaberg 450 fe 2011 te kopen.
Of een beta 520rr 2010

Deze wil ik dan voor enduro gebruiken en evi supermoto in de zomer.

Hebben jullie gebruikservaringen met deze machines? Wat kunnen jullie aanraden.

Groetjes Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan