KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monteer je die zo?:
post-400894-0-53371100-1400987050.jpg

Ziet er eigenlijk wel handig uit, die zoals Luuk heeft zouden denk ik smelten door mn uitlaat..
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat iemand het wel eens heeft geprobeerd .. Ombouw kappenset van 2003 model naar 2013 model.
Omdat ik een set kappen van m'n crossmaat heb gehad,heb ik de kans om het te proberen.
Wat heb ik meer nodig,om deze opbouw te maken,tank,subframe ?

KTM_SX_250_2003_3_611166.JPG

2013-ktm-250SXF-01.jpg
 
Alright, hopen dat er nog iemand me voor 12 uur kan helpen zodat ik met korting onderdelen kan bestellen.. :P

Mijn achterrem doet het niet meer,
Eerst deed hij het wel maar slecht, moest ver drukken voordat hij remde, nu helemaal niks meer.
Wat is er mee aan de hand en wat moet ik vervangen om hem weer perfect te laten werken?

En de kickstart, soms blijft hij haken en forceert hij opeens 'erdoorheen', gebeurt niet vaak maar toch, om eventuele schade te voorkomen zou ik wel willen weten of en zo ja wat er mis is.
In het filmpje wat ik net even heb gemaakt zie je het in mindere mate, af en toe zit hij echt goed vast.


Alvast bedankt
 
betrefd kickstarter zou ik zeggen haal hem er ff af. Wellicht dat die as versleten is. [moet normaal eigenlijk niet kunnen maar je weet maar nooit.]
En een kickestarter er ff afpakken is zo gedaan dus kleine moeite.


rem probleem... verlies je geen olie ?? Dat staat er namelijk niet bij
 
Geen idee, Zie geen niveau van remvloeistof door t glaasje, is onveranderd
zie geen vloeistof zitten op de onderdelen.

DSC_0113.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat iemand het wel eens heeft geprobeerd .. Ombouw kappenset van 2003 model naar 2013 model.
Omdat ik een set kappen van m'n crossmaat heb gehad,heb ik de kans om het te proberen.
Wat heb ik meer nodig,om deze opbouw te maken,tank,subframe ?

[afbeelding]
[afbeelding]

Gaat erg lastig worden denk omdat het frame zelf ook heel anders is.

Het is wel 'relatief makkelijk' om een 525 te voorzien van 530 plastics. Hiervoor moet je ander subframe +aanpassen, andere tank, andere plastics en je frame iets aanpassen, maar dan past het ook vrijwel perfect.
 
Dat ie in de fb groep '180cc' wordt geplaatst, vol met krassen zit en niet onderhouden is, en die aanbieder uit Heerlen komt, maakt het er niet beter op.
Oh, en dat hij ergens in een donker hokje tussen de troep staat.

Kan me niet voorstellen dat ie niet gejat is..
 
Wellicht dit berichtje op de 'motocross marktplaats' Facebook groep zetten. Daar staan ook geregeld berichten van gestolen crossmotoren, wellicht weet iemand daar meer.
 
Is een Sixdays niet altijd met kenteken?

zoals ik begrepen heb wel ja.
Dus dat kan dan of een enduro zijn waarvan ze kenteken/plaathouder en verlichting eraf hebben gehaald.
Of een crosser waar ze enduro kappen op gezet hebben.

Nu is een crosser wel altijd goedkoper dan een enduro uiteraard. Maar om dan te kiezen om op een crosser een sixdays [Dus enduro] Kappenset te monteren. Das vrij appart....


Je gaat dan dus ook al snel denken Dat ze een enduro als crosser proberen te verkopen. Dan hebben ze geen kenteken meer. Dus als dat kenteken als gestolen staat genoteerd hebben ze dat gezeik niet want dr zit dat geen kenteken meer op...... En dat is dus waarom er hier meerdere dat zaakje vinden stinken ;)



als dat zo is kun je ook wel nagaan hoe slim [kuch kuch] de verkoper is....
 
Wellicht dit berichtje op de 'motocross marktplaats' Facebook groep zetten. Daar staan ook geregeld berichten van gestolen crossmotoren, wellicht weet iemand daar meer.

Weet je wat t is,
Ik zit in die 180cc groep puur om dit soort berichten te vinden,
en ik weet dat een aantal flikkers uit die groep ook op motorcross marktplaats zitten, en elke keer dat een goed persoon zon bericht in motorcross marktplaats plaatst, komt zijn profielfoto en alle info op 180cc te staan en wordt diegene uitgemaaktt voor 'wollah snitch'
Daar heb ik dus minder zin in..
Ik zal hem wel pm'en aan de beheerders van groepen
 


Maatje van me doet beetje handelen in motoren en deze werd hem gister ook via de telefoon aangeboden. Hij heeft ook vriendelijk bedankt.

Edit: Maatje van me vroeg het frame nr zodat het via een ktm dealer na gevraagd kon worden omtrent diefstal. Helft van het frame nr was niet meer te lezen, en de beste jonge man wilde de rest niet zo geven over de telefoon. Ik kan dan ook het telefoon nr van de betreffende verkoper krijgen indien iemand dit wenst.
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat t is,
Ik zit in die 180cc groep puur om dit soort berichten te vinden,
en ik weet dat een aantal flikkers uit die groep ook op motorcross marktplaats zitten, en elke keer dat een goed persoon zon bericht in motorcross marktplaats plaatst, komt zijn profielfoto en alle info op 180cc te staan en wordt diegene uitgemaaktt voor 'wollah snitch'
Daar heb ik dus minder zin in..
Ik zal hem wel pm'en aan de beheerders van groepen

sja naar aanleiding van je foto ging ik ook ff zoeken. Kon dat stuk echter niet vinden. Dus toen maar zn naam ingevuld. Kwam ik idd bij een wanker uit in heerlen. Weer typisch zo'n schouder/handtasjes figuur met bondkraagje.
Echter heeft hij op heel zn FB pagine niets van cross/enduro gerelateerd staan....

Dat het stinkt van alle kanten is voor een buitenstaander denk ik vrij logisch, Mja zie zo'n gast daar maar eens op te betrappen. En dus met feiten te komen. Zodat meneer SNOR er ook wat mee kan. [Ook al doen die niet veel tegenwoordig. Je krijgt de indruk dat de snorrenbrigade zelf bang is voor dat tuig..]

p.s. ik zeg dus niet dat deze gestolen is. Enkel vermoedens en dat t stinkt.... ;)
Stel hij heeft er wel de papieren en dergelijke van. Dan word hij dus wel op zn uiterlijk beoordeeld... Mja waar rook is is.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan