KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg wat van die motor van mij.
Regelmatig (meestal) blijft die hoog in toeren draaien bij het dicht doen van het gas. Pas als ik afrem zonder de koppeling in te knijpen (zeg maar: bijna dood remmen), zakt die weer in toeren en blijft daar dan ook mooi rustig stationair draaien.
Wat zou dat kunnen zijn?
:? :? :?

Het is niet de gaskabel, die loopt overal mooi vrij. Het toerental verandert ook niet als ik aan het stuur draai.
Het is ook geen valse lucht. Dit heb ik gecontroleerd met de deo-test.
Iemand een idee?

Ik zal de oplossing van mijn probleem even delen, mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben.
De stationaire sproeier zat dicht/verstopt.
 
ik ben van plan mijn achterbrug te coaten. iemand ervaring ermee om wat af te plakken etc.?

lagers en pds doe ik met ringen vastbouten hopen dat ze het overleven misschien alleen de keerringen niet.

waar de velg tussen zit zal beste geen coating zitten. Maar waar je de ketting kan stellen zie ik bij sommige niet gecoat en sommige wel?

wil ook mijn kroonplaten, voetsteunen misschien stuur en standaard coaten.
kroonplaten overal schroeven in draaien en laten uitsteken en binnenkant afplakken.

iemand tips?
 
Die sproeier was verstopt ?
Waarschijnlijk heeft ie dus vrij lang moeten zoeken alvorens hem schoon te kunnen maken.
 
ik ben van plan mijn achterbrug te coaten. iemand ervaring ermee om wat af te plakken etc.?

lagers en pds doe ik met ringen vastbouten hopen dat ze het overleven misschien alleen de keerringen niet.

waar de velg tussen zit zal beste geen coating zitten. Maar waar je de ketting kan stellen zie ik bij sommige niet gecoat en sommige wel?

wil ook mijn kroonplaten, voetsteunen misschien stuur en standaard coaten.
kroonplaten overal schroeven in draaien en laten uitsteken en binnenkant afplakken.

iemand tips?

Niemand?

Als er iemand nog iets van dikke remmerij heeft liggen? let me know..

iets van beringer, motomaster of brembo met een 310/320mm schijf. en een mooie pomp:D
 
ik ben van plan mijn achterbrug te coaten. iemand ervaring ermee om wat af te plakken etc.?

lagers en pds doe ik met ringen vastbouten hopen dat ze het overleven misschien alleen de keerringen niet.

waar de velg tussen zit zal beste geen coating zitten. Maar waar je de ketting kan stellen zie ik bij sommige niet gecoat en sommige wel?

wil ook mijn kroonplaten, voetsteunen misschien stuur en standaard coaten.
kroonplaten overal schroeven in draaien en laten uitsteken en binnenkant afplakken.

iemand tips?

Bij mijn achterbrug heb ik alles laten coaten, behalve daar waar de achterveer omheen valt (bij het lager), maar achteraf gezien was dat niet nodig geweest.
Waar het wiel tussen zit en bij de kettingspanners gaf dit geen problemen, maar hier krijg je wel sneller beschadigingen door.
Voetsteunen is geen probleem.
Met de rest geen ervaring. Ook al zou ik een stuur niet zo gauw poedercoaten, dit i.v.m. alle klemmen aan het stuur.

Wordt het eerst niet gezandstraald voordat het gecoat wordt? Want dan werkt afplakken niet echt.

Overal waar schroefdraad in zit, boutjes in draaien.
Bij de lagers de keerringen of metalen ringen bij het PDS lager verwijderen en afsluiten met een stukje draadeinde (of lange bout) met de juiste maat ring er voor. Geeft geen problemen.
 
Heb nog een beringer br16 te koop!

16807187_10209900600530720_21328148589333936_n.jpg


Staat op: Supermotard Marktplaats
 
Bij mijn achterbrug heb ik alles laten coaten, behalve daar waar de achterveer omheen valt (bij het lager), maar achteraf gezien was dat niet nodig geweest.
Waar het wiel tussen zit en bij de kettingspanners gaf dit geen problemen, maar hier krijg je wel sneller beschadigingen door.
Voetsteunen is geen probleem.
Met de rest geen ervaring. Ook al zou ik een stuur niet zo gauw poedercoaten, dit i.v.m. alle klemmen aan het stuur.

Wordt het eerst niet gezandstraald voordat het gecoat wordt? Want dan werkt afplakken niet echt.

Overal waar schroefdraad in zit, boutjes in draaien.
Bij de lagers de keerringen of metalen ringen bij het PDS lager verwijderen en afsluiten met een stukje draadeinde (of lange bout) met de juiste maat ring er voor. Geeft geen problemen.

hey thanx voor je info, ik denk dat ik idd ook alles laat mee coaten. ja je hebt zwz speciale afplakte voor zandstralen. alleen weet ik niet precies met coaten daar heb je alu tape voor wss maar weet het niet zeker..
Ik ga sowieso achterbrug, kroonplaten en voetsteunen coaten. Thnx voor je info:D

Weet iemand toevallig hoe die as uit die onderste kroonplaat gaat? ik denk zelf persen, vriend van me heeft een losse liggen had me een foto gestuurd.
dit weekend er eens uit halen dan maar eens kijken hoe dit eruit gaat
 
ik heb een ktm 500 exc 2013 , nu heb ik laatst van een husaberg de remmerij gekocht

6 piston beringer klauw met brembo pomp alleen nu komt de klauw tegen de spaken aan
iemand dit mee gemaakt en opgelost ?
 
Hoeveel speling kom je tekort? Als de klauw echt minimaal aanloopt kun je proberen mooie maatvaste shims te vinden (geen carosserie ringen!) monteer je tussen je schijf en naaf.
Vervolgens met zorg je dat je remklauw dezelfde afstand naar buiten komt, dmv shims of je adapter af-frezen.
 
Hoeveel speling kom je tekort? Als de klauw echt minimaal aanloopt kun je proberen mooie maatvaste shims te vinden (geen carosserie ringen!) monteer je tussen je schijf en naaf.
Vervolgens met zorg je dat je remklauw dezelfde afstand naar buiten komt, dmv shims of je adapter af-frezen.

denk dat we spreken over 2 mm wat deze om zou moeten.

Volgens mij velg herspaken op de juiste afstand?


dit ga ik morgen eens na vragen bij de dealer of dit 2 3 mm kan gedaan worden !

thanks voor de info :D
 
Heb de mijne van de welbekende Chinese eBay, was weleens benieuwd voor die 20 euro :P

Ik verbaas me over de kwaliteit. Ze hebben al een aantal keer het asfalt geraakt maar houden zich prima :D De voornaamste reden dat ik ze heb is dat m'n rem/koppeling heel blijft tijdens een val.
 
Heb de mijne van de welbekende Chinese eBay, was weleens benieuwd voor die 20 euro :P

Ik verbaas me over de kwaliteit. Ze hebben al een aantal keer het asfalt geraakt maar houden zich prima :D De voornaamste reden dat ik ze heb is dat m'n rem/koppeling heel blijft tijdens een val.
die moet je ook slijpen. met 2 vingers de hendels bedienen is fijner
 
Heb de mijne van de welbekende Chinese eBay, was weleens benieuwd voor die 20 euro :P

Ik verbaas me over de kwaliteit. Ze hebben al een aantal keer het asfalt geraakt maar houden zich prima :D De voornaamste reden dat ik ze heb is dat m'n rem/koppeling heel blijft tijdens een val.

Ja die acerbis? vriend van me heeft die ook idd, maar vind de handkappen zelf wat klein.
maarja voor 20 euro kan je niet kloten idd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan