Ktm vraagje !

Beste keus?

  • 625 smc

    Stemmen: 5 55,6%
  • 640 lc4

    Stemmen: 4 44,4%

  • Totaal aantal stemmers
    9

Racesmurf

Banned User
5 jan 2003
1.637
0
durpje int zuiden
Wat zijn de technische verschillen tussen de 625 smc en de 640 lc4 ? En wat zijn de ervaringen met deze types ?

625 smc:

625smc-2004-b.jpg


640 lc4 :

640-lc4-supermoto-2004-b.jpg



zelf zag ik dat de 625 gene duo voorzieningen heeft, en das ook niet nodig op een sm vind ik. Maar waarin verschillen de blokken en rijwielgedeeltes? vering, remmen, enz :?
 
Die foto's zijn trouwens van de 2004 modellen

Voor de rest de 625 is:
-lichter
-langere veerweg
-FCR carburateur
-kleinere tank
-andere koplamp
-alu subframe achter
 
ow, in mijn geval zou t gaan om een 625 uit 2003, tov een 640 uit 2004. zelfde occasion prijs.

Ik begrijp dat de 625 wat meer competitie gericht is en de 640 meer straat?
 
ow, in mijn geval zou t gaan om een 625 uit 2003, tov een 640 uit 2004. zelfde occasion prijs.

Ik begrijp dat de 625 wat meer competitie gericht is en de 640 meer straat?

Yep. 640 heeft een grotere olievoorraad, stalen subframe ipv alu en meer van dat soort dingen. Voor normaal gebruik zou ik een 640 nemen. Wil je wedstrijden winnen kun je niet eens meer met een lc4 aankomen.
 
ow, in mijn geval zou t gaan om een 625 uit 2003, tov een 640 uit 2004. zelfde occasion prijs.

Ik begrijp dat de 625 wat meer competitie gericht is en de 640 meer straat?
persoonlijk zou ik altijd voor de smc gaan.
heb de 640sm nooit zo zien zitten, rij nog liever een duke.

zie zelf niet zo waarom een 640sm voor dagelijks gebruik meer geschikt zou zijn dan een smc. een oliewisseltje meer of minder...

en Zot, de kampioenen pakken nog steeds, afhankelijk van circuit, een LC4.

dit niks voor je?
[TK] KTM 625 SC - supermotard!

en als je de 2 modellen goed wilt vergelijken:
2003 KTM modellen
2004 KTM modellen
 
Wellicht een domme vraag hoor, maar waarom zou iemand een 625 kopen (voor op straat dan hé!) als je voor hetzelfde geld een 660 hebt?
 
:9~ Mooie fietsjes, ik ben bezig met een 620 LC4 uit 2000.

Mag ik in dit topic ook even meepraten? (kan ook een extra topic openen ;) )
Denken jullie dat het verstandig is als ik deze met het doel woon-werk verkeer koop? (25 km per dag)

Ik rijd nu een Beemer R1100S. (zie sign)
Die vind ik te zwaar als het glad gaat worden. :P
En de KTM past tenminste ook in de schuur.

Zelf zie ik mij nog niet direct in het zand stoeien, maar dat gaat er ooit wel van komen om te proberen. ;)

En wat de TS starter al zegt: (ervaringen)
Wat hebben deze dingen aan onderhoud nodig?
Ik las bij iemand in een ander topic hier dat het normaal is dat als je een dagje in het terrein geragt hebt om direct de olie te verversen. :?
 
Laatst bewerkt:
Denken jullie dat het verstandig is als ik deze met het doel woon-werk verkeer koop? (25 km per dag)
dus 12,5 km heen en terug?
ik ben sowieso geen fan om met welke leuke brommer dan ook dagelijks verplicht te moeten tuffelen... hou die liever voor de "whoopeee" momenten.
Pak ik liever de fiets of koop daar een goedkoop degelijk saaie honda voor.

tegen de 6000 verplichte km's per jaar op een LC4 lijkt mij sondu.
 
dus 12,5 km heen en terug?
ik ben sowieso geen fan om met welke leuke brommer dan ook dagelijks verplicht te moeten tuffelen... hou die liever voor de "whoopeee" momenten.
Pak ik liever de fiets of koop daar een goedkoop degelijk saaie honda voor.

tegen de 6000 verplichte km's per jaar op een LC4 lijkt mij sondu.

Ach, ik rij 60 km per dag ww op mijn lc4. Dat is mijn whoopee moment :)

Erger nog. Over een week zit er hvv op })
 
dus 12,5 km heen en terug?
ik ben sowieso geen fan om met welke leuke brommer dan ook dagelijks verplicht te moeten tuffelen... hou die liever voor de "whoopeee" momenten.
Pak ik liever de fiets of koop daar een goedkoop degelijk saaie honda voor.
De motor en de auto gaan de deur uit .. dus ..

tegen de 6000 verplichte km's per jaar op een LC4 lijkt mij sondu.
.. ik moet "iets" rijden. ;) De fiets pak ik ook geregeld. Maar dat kan niet iedere dag.
(fietsen is soms nog gevaarlijker in de gladheid dan motorrijden)

De KTM leek mij wel een ideaal dingetje.

En inderdaad soms even een extra ritje langs het strand voor de whoopeee momenten.

Misschien komt er van de zomer een supersportje bij. Tenzij de KTM dus heel erg bevalt.
 
Ach, ik rij 60 km per dag ww op mijn lc4. Dat is mijn whoopee moment :)

Erger nog. Over een week zit er hvv op })
En hoe zit dat met het verbruik en de betrouwbaarheid? Hoe vaak onderhoud .. :)

Ik ga wel met gewone wegbanden rijden, dat is wat veiliger op het asfalt i.c.m. regen.
 
Nou, voor t onderhoud maakt t eigenlijk weinig uit dus. Dat beetje olie, en kleppen stellen van een 1 cilinder is ook niet echt lastig.

Maar hoe zit het met de rijervaringen? Op papier zit er wat vermogensverschil in, maar hoorde dat ze na het verwijderen van alle begrenzingen nagegnoeg gelijk zijn :?
 
nee.... is dan een omgebouwde enduro

op deze (ook de reeds omgebouwde) zitten ook te slappe remmetjes...
Volgens mij is het nog gekker. Op die motard zit ook het zware type subframe met bijrijder voetsteunen. Dat is dan weer correct voor een 640.

Heeft ie ook een startmotor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan