KTM werkt aan een automatische transmissie

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
4.020
219
Haarlem
KTM Project: "Urban Mobility"

image.php


KTM werkt voor de nabije toekomst aan een nieuw concept met alternatieve transmissie technologie dit dan voornamelijk om aansluiting te creëren voor een publiek dat van de makkelijke stadse mobiliteit houd zoals 'DE' scooterrijder.

Wat betreft de ontwikkelingen van de nu aangekondigde automatische transmissie,
is het nog even afwachten met waar ze het op gaan toepassen, en hoe het er precies uit gaat zien.
En aangezien ze een paar jaar terug al eens een scooterachtige E-Speed concept hadden laten zien, mag het van mij best ook wel een KTM scooter worden, waarom niet?

Wordt het dualclutch?
Wordt het een geheel nieuw concept?
Wordt het een hybride tussen motor en scooter met geavanceerde aandrijving?

Time will tell ;)

Bron:
http://www.scooter-station.com/KTM-planche-sur-une-nouvelle-transmission.html
 
Laatst bewerkt:
in je motorstek profiel ben je ook vrij rose bezig
Relatie/getrouwd
vrijgezel
Andere hobby's
taarten bakken
Favoriete drank
malibu


over gay gesproken ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ze slim zijn, dan kopen ze het DCT systeem van Honda, dat scheel ze weer een hoop ontwikkelingskosten, en je haalt gelijk iets goeds in huis.
 
Laatst bewerkt:
Aan KTM kun je het wel overlaten om iets te bouwen dat licht in gewicht is, strak stuurt en de nodige kracht levert. Ik ben benieuwd...
 
Project Urban Mobility, en dan komen ze nu, anno 2016 met nieuws dat ze bezig zijn met een nieuw type transmissie ?

Tja, dat kan natuurlijk maar veel andere fabrikanten zijn nu bezig met de ontwikkeling van elektrische aandrijving, zeker voor "urban mobility" en dan heb je die hele transmissie niet meer nodig.
 
het wordt iig gay.

Ahum... Ik moet even wat kwijt.

Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker, alsof je dit allemaal zomaar moet kunnen zeggen.
Het komt op mij in ieder geval nogal laatdunkend over, zo van "wat zijn wij toch superieur; zie ons schakelen, wij zijn de baas van de wereld, alleen wij doen het goed; wij zijn de übermenschen". Dat is wat hier eigenlijk in weinig woorden staat. Bedoel je het niet zo, schrijf het dan niet zo.

Ik zal er niet omheen draaien, ik vind het een achterlijke houding. Goed beschouwd is het de wereld op z'n kop want als iets zeker niet superieur is is dat wel schakelen. Een klein aantal vaste overbrengingen die met de hand dan wel voet gewisseld moeten worden waarbij bovendien het onderbreken van de aandrijving noodzakelijk is.

Degene die dit superieur vindt moet zich nodig laten nakijken.

Schakelen is bedacht omdat de verbrandingsmotor nu eenmaal een inferieur ding is dat goed beschouwd niet eens geschikt is voor aandrijving van een wielvoertuig. De verbrandingsmotor wordt hiertoe min of meer geschikt gemáákt m.b.v. een ouderwetse tandwielkast en een koppeling, en dan nog is het behelpen met zo weinig vaste gangen die totaal niet in elkaar overlopen.
Nu bestaat die interne verbrandingsmotor al 130 jaar en na al die tijd wordt door sommigen de meest rudimentaire uitvoering van die gangwissel nog steeds gezien als superieur.
Tja, dan moet je wereld wel erg klein zijn.


En dan nog iets anders...

Zijn andere mensen die iets minder hetero zijn dan jij schijnbaar bent soms minderwaardig ?
Waar heb je dat idee vandaan ? Ben je blijven hangen in de middeleeuwen of heb je een hang naar regimes als van Iran of Rusland.... Of heb je teveel in de bijbel of de koran geneusd... Kun je eigenlijk wel zelf nadenken dat je domweg zulke ideeën nablaat...?
Zijn die andere mensen eigenlijk wel welkom bij die 1% club van jou ?
 
Laatst bewerkt:
Zo.....dat is nog ns commentaar Hybride :}

Ik rij al een aantal jaren automaat, zowel scooter als motor ( oa Honda's DCT ) en ik zou nooit meer anders willen.

En nee.........ik ben niet "GAY"
 
Laatst bewerkt:
Mooi omschreven hybride. Het prettige aan de scooteraars vind ik juist dat die over het algemeen nog nuchter naar het geheel kunnen kijken en niet zo eenkennig zijn.

Als je naar de constructie kijkt is een CVT juist een mooi stukje techniek. Juist de eenvoud en effectiviteit spreekt mij aan.

De Amerikaanse 1%'ers rijden Amerikaans vanuit een soort nationale trots. Als ik het goed heb begrepen heeft Van Doorne de CVT ontwikkeld. In het chopper wereldje ben je de man als je je fiets helemaal verbouwt en je ziet vaak open primaire aandrijvingen. Ze verzagen hele frames, dus zou ik zeggen gooi een keer die bak eronderuit en bouw een CVT op die Harley chopper. De leek denkt bij een chopper aan Amerika, maar juist de Zweden en Japanners bouwen een heel eigen stijl. Met een CVT zou een eigen Nederlandse stijl kunnen worden neergezet, in plaats van een beetje die Amerikanen na te apen.

Genoeg over choppers. KTM is juist succesvol met dingen neer te zetten die afwijken van de grijze massa. Laat maar komen.
 
Het is inderdaad de wereld op zn kop.

Ik ben taxichauffeur en ik rij (gewoon van de baas hoor) een dikke mercedes E220 die zelf kan fileparkeren.
Zo'n ding heeft een 7 traps automaat waarbij ik eventueel nog met flippers kan schakelen op t stuur.
Nooit nodig want ff op sport-stand en dan is die niet te houden.

En nu komt het, in die klasse hebben de meeste autos een automaat.
Heb je n schakel dan is dat ouderwets en n beetje goedkoop.

Maar bij motoren is dat ineens minder wanneer je n automaat hebt.
Strange.
 
Het is inderdaad de wereld op zn kop.

Ik ben taxichauffeur en ik rij (gewoon van de baas hoor) een dikke mercedes E220 die zelf kan fileparkeren.
Zo'n ding heeft een 7 traps automaat waarbij ik eventueel nog met flippers kan schakelen op t stuur.
Nooit nodig want ff op sport-stand en dan is die niet te houden.

En nu komt het, in die klasse hebben de meeste autos een automaat.
Heb je n schakel dan is dat ouderwets en n beetje goedkoop.

Maar bij motoren is dat ineens minder wanneer je n automaat hebt.
Strange.

Klopt idd, ik Heb een BMW X3, die is hier in CH niet eens met schakelbak te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan