KTM WP vork in DR600

Tsxdude aku MicheL

MF veteraan
18 sep 2004
1.883
0
Ik heb een Wp voorvork hier nu liggen uit een KTM250 uit `95.
Deze moet ik dus pas krijgen in mijn dr600..

Ik ben al even bezig geweest en heb nu in mijn ogen 2 wat nog niet helemaal doorgedachte oplossingen...
Dus k denk vraag het hier even.

Mijn dr vork heeft onder naaldlagerschaal liggen en boven nog kogelgelagert.
De ktm vork is onder en boven naaldgelagert.

Nou is de balhoofdpen van de ktm iets dikker.
Opzich geen probleem heb hem er al doorheen gehad..

Maar nu gaat het bovenaan dus mis, ik wou hem in eerste instantie kogellagering houden, dus ik mooi al die kogeltjes erin gedaan en de kogelhouderschaal eromheen gelegt en geprobeert dus pen erdoor heen te krijgen, maar die pen was dus te dik/ lagerschaal had een te kleine diameter...

Nou heb ik draaibanken enz tot mijn beschikking, maar de schaal is dus gemaakt van gehard yzer...

Valt dus lang niet mee om dat te gaan draaien,
Dus dan moet de balhoofd ben maar een stukje afgedraaid worden(4mm).
Dat is opzich niet zoon probleem.
maar dan zit ik nog met het onderste lager, op 1 of andere manier krijg ik die er niet vanaf(van onderaan de balhoofdstang) zit dat op speciale manier vast ofzo?

Deze moet ook voor een bredere vervangen worden omdat hij anders te ruim in de schaal ligt..
Daarvoor met dan enkel 1 met een bredere buitendiameter busje voor moeten worden gedraaid..

Naja kom maar met andere oplossingen? of tips?
 
Ik neem aan dat je het over konische lagers hebt als je naaldlagers zegt

Je kunt ook naar de lagerboer gaan met de maten die je nodig hebt. Die lagerboer heeft bijna altijd wel een lager wat past.
Je kunt trouwens niet de binnenring en naalden van het ene lager combineren met de buitenring van het andere lager als het niet precies dezelfde maat is.

Om het onderste lager heel eraf te halen is een hele klus maar als je toch nieuwe lagers koopt kun je het beste de kooi slopen en dan zit er een rand waar je tegen kunt slaan
Met goed warmmaken kom je ook al een eind
 
Terug
Bovenaan Onderaan