KTM XCW 125 invoeren en COC documenten

Wolfus

Rookie
4 mrt 2021
1
0
Hallo allemaal,

Ik was van plan om een KTM XCW 125 te kopen in Polen. Het gaat hier om een 2 takt carburateur enduro motor. De eigenaar van deze motor heeft hem ooit in de showroom gekocht in Amerika en heeft hem meegenomen naar Polen. De motor heeft geen COC documenten en alleen een aankoopbewijs.

Ik heb voor de aankoop KTM Nederland gecontacteerd en mij is verteld dat het geen probleem zou moeten zijn om COC documenten te regelen.

Paar dagen later na het verschaffen van de chassis nummer aan KTM Nederland krijg ik een mail: “ We kunnen voor deze motor geen COC printen omdat de motor geen Europese typegoedkeuringsnummer heeft” :/

Bij deze de vraag, is er een mogelijkheid om een Europese typegoedkeuringsnummer te vergrijken op een of andere manier. Of eventueel de motor in te voeren op een andere manier?

Ik zat zelf te denken om een 125cc frame te regelen dat op kenteken staat en dat te registeren, als laatste optie.

Tips zijn welkom, bedankt!
 
dat wordt een zelfgefinancierde typegoedkeuring.
kan je evt proberen als zelfbouw,
MAAR
tweetakt...
hoe oud??
als ie geen injectie heeft geef ik t weinig kans dat je überhaupt door de keuring komt..
zijn die dingen wel in de cross verkocht?

als ktm zelf al zegt dat ze er geen typegoedkeuring voor hebben...

maar idd
bellen naar RDW..
suk7
 
De XC is inderdaad een Amerikaans model waar de XCW dezelfde motor is met een langere versnellingsbak welke allebei daar nog steeds verkocht worden.
Wat is het bouwjaar van de motor?
Er staan regelmatig XC modellen te koop maar altijd zonder kenteken.
 
Ik zou voor het gemak hier een KTM 125 EXC zoeken, zo speciaal zijn die niet.
 
Ik zou voor het gemak hier een KTM 125 EXC zoeken, zo speciaal zijn die niet.

En een amerikaanse XCW is een niet-gehomologeerde enduro voor enduro races mee te doen, ook daar hebben die geen toelating voor op de openbare weg te rijden.
Dat is inderdaad het makkelijkste maar ze staan maar heel weinig te koop.
Als je de husqvarna's ook mooi vind staat er wel een mooie TX125 op marktplaats.
 
kan je evt proberen als zelfbouw,

als ie geen injectie heeft geef ik t weinig kans dat je überhaupt door de keuring komt..
  1. Zelfbouw bestaat niet voor het RDW. Het is individuele goedkeuring waar je op uit gaat komen.
  2. Injectie of niet maakt voor individuele keuringen geen klap uit. Dat is alleen nodig als je een model wil homologeren omdat je er >1000 per jaar wil bouwen.
 
Ik heb voor de aankoop KTM Nederland gecontacteerd en mij is verteld dat het geen probleem zou moeten zijn om COC documenten te regelen.
Als dat contact via de telefoon was valt er weinig aan te doen,als het via mail was heb je toch een bewijs waarin ze zeggen dat het geen probleem zou zijn.
Alles overbouwen op een enduro frame met kenteken zal het simpelste zijn als het via KTM niet lukt.
 
Dat is inderdaad het makkelijkste maar ze staan maar heel weinig te koop.
Als je de husqvarna's ook mooi vind staat er wel een mooie TX125 op marktplaats.
Niet helemaal waar dit,, ik heb ook een exc 125 en heb er ongeveer een maandje over gedaan om een goede te vinden,,, in Duitsland staan ze regelmatig aangeboden iig. Dus zou daar zoeken 👌🏻👌🏻
 
Niet helemaal waar dit,, ik heb ook een exc 125 en heb er ongeveer een maandje over gedaan om een goede te vinden,,, in Duitsland staan ze regelmatig aangeboden iig. Dus zou daar zoeken 👌🏻👌🏻
Een lange tijd zoeken is makkelijker als een individuele keuring bij de RDW voor een crosser. 😂
 
Heeft er wel iemand ervaring met een individuele keuring bij de RDW?
Is het te doen om een motor te importeren die helemaal niet gevoerd wordt in de EU? Dan zou het gaan om een redelijk verse brommer van 2020.
 
Ktm exc 125 frame gaat ook niet werken. Een XC heeft link vering een exc heeft pds. Frame is anders. Je mist de bevestiging voor 1 van de link delen.
 
Dat zijn jammer genoeg 150's waar je niet op mag rijden met A1. Verder zijn de ktm tpi's wel super fijne motoren dus als het toch mogelijk zou zijn in de toekomst is het wel een uitkomst.
Met een 125 exc mag je ook niet rijden met een A1.

Enkel de duke 125 of rc125 is geschikt voor A1 rijbewijs in het ktm gamma
 
Met een 125 exc mag je ook niet rijden met een A1.

Enkel de duke 125 of rc125 is geschikt voor A1 rijbewijs in het ktm gamma
Bij alle ktm exc motoren klopt het vermogen op het kenteken niet. Ik weet niet hoe een exc 125 precies op kenteken staat maar waarschijnlijk staat hij net onder de a1 en vermogen/gewicht grens.
 
Bij alle ktm exc motoren klopt het vermogen op het kenteken niet. Ik weet niet hoe een exc 125 precies op kenteken staat maar waarschijnlijk staat hij net onder de a1 en vermogen/gewicht grens.
Ja dat weet ik, daarom zeg ik het. Ik rij al 15 jaar met dit soort enduros. De vermogensopgave is laag om door de emissie eisen te komen, niet voor A1 rijbewijzen.

Al die machines staan op vol vermogen voordat ze nog maar 1 meter op de openbare weg hebben gereden. De dealer doet dat zelfs al bij aankomst meestal.

In plaats van in je fantasiewereldje te leven met vage imports, frames wisselen, rdw homologaties,... Zoek een crosser voor op circuit en een legale A1 motor voor op de weg.

Of spaar door voor binnen een paar jaar als je het A-rijbewijs hebt behaald en koop dan iets fatsoenlijks.
 
Ja wat je wilt is een behoorlijk gedoe en kost ook nog wel wat + vergeet de aangifte bij de douane en belastingdienst niet bij import buiten de EU 😜😜 Dan kom je met invoerrechten, btw, en tarieven te zitten etc etc

Beter gewoon hier eentje kopen, of een simpele import binnen de EU met automatiache typegoedkeuring dus 👌🏻👌🏻


EDIT excuus is vanuit Polen, maar dan nog zonder typegoedkeuring. Is allemaal een behoorlijk gedoe en kostenplaatje iig

EDIT 2: Wel vanuit Amerika dus, dus buiten EU import. Het zou ongetwijfeld lukken incl alle kosten. Mss op kenteken zetten in een land binnen EU met wat mindere eisen. Zodra je hem binnen EU op kenteken hebt is het ergste achter de rug iig
 
Laatst bewerkt:
In plaats van in je fantasiewereldje te leven met vage imports, frames wisselen, rdw homologaties,... Zoek een crosser voor op circuit en een legale A1 motor voor op de weg.

Of spaar door voor binnen een paar jaar als je het A-rijbewijs hebt behaald en koop dan iets fatsoenlijks.
Ik weet niet of het laatste stukje richting mij of TS gericht was maar je hebt gelijk dat het een stuk makkelijker is om een motor met Nederlands kenteken te kopen.
Het vermogen is inderdaad verlaagd voor emissie eisen maar, is het ook genoeg verlaagd voor A1? Ik ken iemand die met zijn A1 rijbewijs op een Husqvarna 125 heeft gereden en ze rijden gewoon goed als je niet teveel op de weg komt.

Alle originele onderdelen voor de keuring krijg je er wel bij als je er een nieuw koopt voor als je hem ooit terug moet bouwen voor een keuring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan