KTM XCW125 2017 loopt slecht

SebasV

Rookie
4 feb 2022
6
0
Ik heb nu ongeveer 5 maanden geleden een KTM XC-W 125 uit 2017 gekocht. Vanaf het begin liep hij al niet perfect, maar ik liet het maar. Nu wil ik circuit gaan rijden, en moet hij dus echt goed lopen. Hier is het probleem: als ik heb stilgestaan bij een stoplicht of ergens anders voor langer dan ~30 seconden, stottert hij heel erg bij het wegrijden. Klinkt alsof hij verzuipt. Net voor de powerband stottert hij ook. Als ik vol gas geef kom ik er wel doorheen, maar lijkt mij dat dit niet hoort. Ik heb de sproeier van een 500 naar een 480 omlaag gezet, de gasnaald staat nu op standje 1, dus met het ringetje helemaal bovenin, en ik heb de bougie vervangen en de stationairschroef afgesteld. Ik tank altijd 98 en gebruik vol synthetische olie bij een 50:1 mix. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
 
Geen lekke/hangende vlotter?
Nee, net nog gekeken. Ik moet er wel bij zeggen dat er een aftermarket uitlaat opzit. Weet niet of dat een verschil kan maken? Ook zou ik al naar een monteur geweest zijn, maar in mijn regio (Zuid-Holland) zijn er weinig zaken die aan tweetakt werken en de zaken die het wel doen zijn grotendeels dicht ivm vakantie.
 
zet alles terug zoals het was en regel je stat. mengschroef wat armer.
Heb ik gedaan. Ik heb voor mijn gevoel nu de beste balans gevonden, maar nog steeds is het stotteren bij wegrijden een ding. Ik had ook even gekeken en er zit een maatje 45 stationair sproeier in, is dit niet aan de grote kant?
 
Heb ik gedaan. Ik heb voor mijn gevoel nu de beste balans gevonden, maar nog steeds is het stotteren bij wegrijden een ding. Ik had ook even gekeken en er zit een maatje 45 stationair sproeier in, is dit niet aan de grote kant?
Ligt er aan wat er standaard in hoort,maar een kleinere zou kunnen helpen,een40 bijvoorbeeld.
Maat in verhouding tot motor zegt niet veel ik had een 40 in mijn 50cc en die liep daar prima op,maar een
45 werkte weer niet dan liep de motor ook stotterend bij lage toeren.
Kijk wel uit met die 20 maten kleinere hoofdsproeier,hij zal er misschien goed op lopen maar ga je een keer op
een langer recht stuk volgas kan de motor vastlopen als deze te arm staat,dus controleer het mengsel door
de bougie te controleren,op het internet is wel te vinden hoe dat te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ligt er aan wat er standaard in hoort,maar een kleinere zou kunnen helpen,een40 bijvoorbeeld.
Maat in verhouding tot motor zegt niet veel ik had een 40 in mijn 50cc en die liep daar prima op,maar een
45 werkte weer niet dan liep de motor ook stotterend bij lage toeren.
Kijk wel uit met die 20 maten kleinere hoofdsproeier,hij zal er misschien goed op lopen maar ga je een keer op
een langer recht stuk volgas kan de motor vastlopen als deze te arm staat,dus controleer het mengsel door
de bougie te controleren,op het internet is wel te vinden hoe dat te doen.
Ik heb een maatje 40 besteld, komt eind deze week binnen dan monteer ik hem gelijk en laat ik het wel even weten. Hopen maar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan