ktm450 exc lang stilgestaan

gasdrop

Rookie
18 nov 2017
2
0
Hallo allemaal,

Van familie kan ik een ktm 450 exc (versie 2008-2010) voor een leuke prijs overnemen.
Ik vroeg me alleen af hoe het zit met dit type motor die lang stil heeft gestaan.
De motor heeft nu nog maar 93 uur op de teller staan en er wordt weinig tot niet op gereden (zeker de laatste jaren). Motor heeft altijd (warm) binnen gestaan en heeft nog maar 1 eigenaar gehad (dus volledig nieuw gekocht in die periode).
Dus mijn vraag: hoe erg is het dat zo'n motor weinig gereden heeft over zo'n lange periode?
Kwestie van olie verwisselen en gaan? Of kan je er dan beter niet aan beginnen?

Alvast bedankt!
 
Olie vervangen. Zijn 2 bouten onder het blok. Gebruik hiervoor een Zeskant dop!! Olie Filter vervangen (motor plat leggen om filterholte te vullen met olie ). Vul carter niet meer dan 75% van het kijkglas.

Carburateur eraf , uit elkaar draaien en schoonmaken/Ultrasoon reinigen.
Tank leeg maken en verse peut erin. Accu laden. Evt bougie vervangen, kleppen even checken. Vergeet vooral de upgrades niet (ligt eraan welk bouwjaar de motor is). Kosten niet je kop (schatting 100euro als je het zelf doet) maar is wel noodzakelijk om er minimaal 200uur op te zetten zonder mogelijke problemen.
Gewoon aan beginnen.

KTM 450-530 Oil Pump Upgrade. How-To with Pics.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg!
Komt er dus eigenlijk op neer om alle vloeistoffen te verversen, onderdelen te reinigen en dus eventueel die upgrades te installeren.
Bedankt!
 
Hoe lang is lang. Hij moet al heeeel lang hebben gestaan voor je de hele boel uit elkaar hoeft te halen. Schone olie, filter en verse peut. Eerst maar eens tijdje op rijden. Flesje forte erin en gaan met de banaan. Als ie goed rijdt zou ik er niks aan doen.
 
De vraag is of hij zijn modificaties heeft gehad. Bij gescheiden smeersysteem migreert er nog wel eens wat olie tussen bak en blok of andersom. Dat heeft vooral met 1 keerring te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan