KTM520 start niet meer na rijdend wegzetten

emiekaee

Die hard MF'er
27 nov 2007
394
0
Heren,

Zoals de titel al kort samenvat wil mijn lieve KTM niet meer starten nadat ik hem (droog altijd min. 18graden) heb weggezet.

De motor heeft goed 3 weken stil gestaan nadat ik met een jerrycan benzine heb moeten tanken. Hierna heeft de brommert nog even gelopen maar toen sloeg hij plots af waarna hij niet meer aan te krijgen was.

Carb. gereinigd, nieuwe bougie, vonkt (als de bougie op een bout van het blok wordt gehouden), en hij krijgt benzine..

wat zou het dan toch nog kunnen zijn???

alvast bedankt
 
ow! en zonder luchtfilter ook nog geprobeerd EN met een nieuwe ook...
 
Wel gek ja... je ontsteking? Alle stekkertjes enz oke? cdi kaput?
 
Laatst bewerkt:
Zat zelf er aan te denken om even een kabeltje van de min v.d accu naar het blok te trekken. Al kan dit idee al meteen van tafel geveegd worden omdat de start motor wel rondt gaat (dus ook massa moet hebben)

Ik zal de stekkertjes een los gooien en inspuiten met contactpray..

Kijlen was rdie doet!
 
Misschien heb je het al geprobeerd, maar het is een aanrader, heb het al meer gezien.

Alles zou moeten werken, maar het blok sloeg maar niet aan.
Wat bleek? De motor was gewoon uitgezet met de stopknop, maar in het contactje van de knop zat wat aangekoekte modder en zand en zodoende maakte alles contact en was het elektrische circuit onderbroken. Knopje van binnen schoon gemaakt en hij liep weer als een tierelier.
 
Zal het eens gaan proberen, want heb nu volgensmij wel echtr alles gedaan.. Maar als de stopknop wordty bediend zou ie niet moeten vonken right? Ma zal eens proberen! Gister alle stekkertjes los, contactes schoon gemaakt en met contact spray behandeld maar helaas nogsteeds geen lopende motor.
 
Moet je bv ook je koppeling inknijpen voordat je hem kan starten? Die schakelaar heb ik ook eens kapot gehad..
 
misschien oude benzine, probeer eens de rest van de jerrycan over de motor te gooien, bougie tegen het blok en starten, als ie vlam vat ligt het in iedergeval niet aan de benzine.. !!
 
Klinkt gek, maar aanduwen al geprobeerd?

Mijn GSX-F wou laatst uit jaloezie ook niet meer starten na schoongemaakt weggezet te zijn geweest, ze was overstuur dat de XT tegenwoordig meer KMs maakt.
Startmotor ging prima rond, maar wou gewoon niet aanslaan...

Even aanduwen en liep weer als vanouds.
 
Grapjassen en lolbroeken.. Ieder forum t zelfde.. Krijg er wel weer een goed humeur door
 
Zn luxe al schakelaars heb ik niet...(Gelukkig ook maar haha) maar het aanduw verhaal zal ik eens gaan proberen.. Het ding is ook om een simpele reden gestopt met lopen dus er zal ook wel een simpele reden nodigzijn om het beestje weer aan de gang te krijgen right?!

Nog vergeten te melden.. De oude bougie had last van wat corrosie?? Dus had verwacht een nieuwe bougie en dat ie t dan wel zou doen. Had de tank ook al gespoeld maar nog steeds geen verandering
 
Zn luxe al schakelaars heb ik niet...(Gelukkig ook maar haha) maar het aanduw verhaal zal ik eens gaan proberen.. Het ding is ook om een simpele reden gestopt met lopen dus er zal ook wel een simpele reden nodigzijn om het beestje weer aan de gang te krijgen right?!

Nog vergeten te melden.. De oude bougie had last van wat corrosie?? Dus had verwacht een nieuwe bougie en dat ie t dan wel zou doen. Had de tank ook al gespoeld maar nog steeds geen verandering

Corrosie aan de buitenkant van je bougie waarschijnlijk?

Altijd na het afspuiten (of door water rijden) even je bougiedop lostrekken, anders blijft er water in het gat wat in je kop zit waar je bougie ingedraaid zit staan.
Als je de bougiedop lostrekt na het afspuiten kan het water weg lopen door het gaatje en/of verdampen.

(overigens echt een KTM kwaaltje dit)
 
Moet ie eerst wel weer doen.

Mijn xr deed t ook niet meer en idd na 200mtr trekken met de auto liep ie weer en daarna gewoon met de kickstarter.
 
Geen corrosie op aan de buitenkant van de bougie... Maar op de elektrode! Daaarom sta ik er van te kijken. Het zou mogelijk zijn dat er vocht in de cilinder terecht is gekomen ALS ik een bennzine in duitslabd zou hebben getankt omdat hier ethanol in zit en enethanol trekt vocht aan..

Maar de laatst getankte benzine is netjes bij de shell gehaald (zoals altijd)

Ik ga m aantrekken kijken wat ie doet!
 
Geen corrosie op aan de buitenkant van de bougie... Maar op de elektrode! Daaarom sta ik er van te kijken. Het zou mogelijk zijn dat er vocht in de cilinder terecht is gekomen ALS ik een bennzine in duitslabd zou hebben getankt omdat hier ethanol in zit en enethanol trekt vocht aan..

Maar de laatst getankte benzine is netjes bij de shell gehaald (zoals altijd)

Ik ga m aantrekken kijken wat ie doet!

Lekke koppaking?

edit:
heb ook een lekke koppaking bij mij husaberg gehad en toen had ik ook last van corrosie/meuk op mijn bougie, later liep die helemaal niet meer.

edit2:
Pas op met aantrekken+vloeistof in je cilinder, je hebt zo een deuk in je zuiger zitten (water is samen te drukken), ook erg slecht voor je big-end.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan