KTM520 start niet meer na rijdend wegzetten

Maar met een lekker koppakking moet de brommer wel (hebben) gelopen. Zou je alleen witte rook mee krijgen.. En roest op de zuuiger maar dat is niet het geval..
 
Nee maar heb zn kijkertje met camera op het werk:)

Hoe zou je overigens roest op de zuiger moeten krijgen???
Alles daar is van aluminium?

Zonder vloeistof kun je (volgens mij!!) geen corrosie op je bougie krijgen. Was het niet gewoon wat witte aanslag van de verbrande benzine?
 
Laatst bewerkt:
Ja was witte aanslag.. Wist niet dat je dat van le benzin krijgt...
 
Nee geen foto van de bougie.. Had ik al schoon gemaakt en toen ie 't niet deed werkte mijn anger-managment niet meer waardoor de bougie is gesneuveld...
 
ik lees jerrycan.
oude benzine?
of toch verontreinigd?

na het schoonmaken van de carbs iets niet goed aangesloten, valse lucht?
 
Zit nieuwe benzine in, tank helemaal gespoeld. Valselucht... Zou kunnen maar weet niet waar, ben altijd heel zorgvuldig met luchtfilters en carbs terug monteren..
 
okee, dus hij krijgt peut, lucht en hij vonkt :?
als dat allemaal in de juiste verhouding is zou er toch herrie uit de pijp moeten komen. B|
 
Pruttelt ie wel tijdens starten of helemaal niks?

Helemaal niks is bijna altijd ontsteking
 
KTM
Keine Tausend Meter
Kwalitatief Teleurstellend Materiaal

Ff zonder gekheid. Starte hij de laatste tijd al een beetje moeilijk? Het zou ook nog kunnen dat je klepspeling minder aan het worden was en plotseling zitten de kleppen muurvast.
Alles wijst erop dat hij zou moeten lopen, maar hij mist het net. (dit is een echte CRF kwaal, maar misschien heeft deze Oost Duitse Wehrmacht enduro wel hetzelfde euvel). Je kunt even je klepspeling meten voor de zekerheid.
 
Hij pruttels idd niet.. Dus wat zou ik aan de ontsteking kunnen kijken? Ontstekingsdeksel losgooien en even kijken dan!

Hij starte ervoor gewoon goed, maar de klepspeling controleren kan geen kwaad nee, thnx voor de tip!
 
okee, dus hij krijgt peut, lucht en hij vonkt :?
als dat allemaal in de juiste verhouding is zou er toch herrie uit de pijp moeten komen. B|

dit heb ik welgeld 2 keer gehad met een yzf450,dezelfde week nog opgelost,rij nu alweer een jaar met plezier op een 2-takt ktm.
 
Haal je luchtfilter er eens uit,en spuit eens wat remmenreiniger in je carburateur.
Start hem dan eens,moet ie toch wel knallen als je ontsteking ok is.
 
Vandaag weer kleinbeetje geprobeerd...

Aantrekken lukt niet,
En zelfs starten met starterpilot werkt ook niet??

Dus aankomende weel maar een kijkje naar de ontsteking nemen.. En TOCH maar weer eens carb uit elkaar halen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan