KTM530EXC

rogbe

MF'er
24 aug 2009
62
1
zomaar een nieuw topic op de site gooien. kijken wat het brengt. laat maar zien wat je hebt!!
 
zomaar een nieuw topic op de site gooien. kijken wat het brengt. laat maar zien wat je hebt!!
full
 
Oliepeil goed in de gaten houden.
Koel advies = Waterpump impeller (powerparts) + Engine Ice

Je mag inderdaad niet teveel olie bijvullen. Want dit kan in extreme gevallen van het carter overlopen naar de bak. Dit kon vroeger niet, omdat bak en carter één geheel was. Dat dit wel eens gebeurde, kwam doordat ze een foutje in het wph hadden staan. Er stond 0,7ltr ipv 0,6ltr carter inhoud. En doordat je bij deze motor de olie koud moet pijlen en niet bij warme motor zoals bij oudere modellen. Koeling problemen heb ik nog nooit van gehoord en zelf ook nooit gehad.
 
bijv. de oude 525


Er zijn geen bijzondere voor- of nadelen.
Ik heb onder andere een 520 en 525 gehad hiervoor, en de 530 stuurt iets anders (scherper) en het vermogen komt er vloeiender in.
 
Laatst bewerkt:
heb een exc 530 model '10.het ding start verrot slecht alstie een paar dagen heeft stilgestaan.moet dan een beetje met de choke spelen(open/dicht)voordat hij aanslaat.als hij daarna warm is en een paar uur later is er niks aan de hand,hij start dan direct.
iemand enig idee waar ik het zoeken moet?
 
Mijn ervaring met bovenstaande(wetende dat je een goede carb afstelling hebt) is kleppenspeling te strak.
 
heb een exc 530 model '10.het ding start verrot slecht alstie een paar dagen heeft stilgestaan.moet dan een beetje met de choke spelen(open/dicht)voordat hij aanslaat.als hij daarna warm is en een paar uur later is er niks aan de hand,hij start dan direct.
iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

Even een kleine opmerking hierover. Deze motor start prima koud, gewoon geen chocke gebruiken en geen gas geven. Alleen startknop indrukken en bob bob bob bob bob.

(gaat over dezelfde motor) Wellicht geldt dit ook voor andere 530's.
 
uh, mijn tactiek.... choke erop, 1x volgas geven, starten en 9 vd 10 slaat hij direct aan (525 dan).

En verder zijn er tegenover andere enduro's niet echt nadelen. Misschien dat hij soms wat bruut kan zijn, en dat hij tegenover een dikke 2takt vrij zwaar is (en dan valt het nog mee).
 
idd... veel 530's draaien kapot na 7-8000 supermotard kilometers... drijfstanglagers houden het niet echt langer vol... :(
Gaat nog wel even duren voor mij voordat ik op 7000-8000 kilometer zit en dan rij ik nog veel over de weg ook. Evengoed wel iets om in mn achterhoofd te houden als ik mijn zuiger ga vervangen.
Hoeveel KM moet je eigenlijk aanhouden voor een zuiger?
 
Terug
Bovenaan Onderaan