De Akra-mapping staat standaard een stuk rijker, ik zou even moeten zoeken of ze voor dat jaar bij de SD de O2-sensoren ook uitgeschakeld hebben. Dus die moet dan met standaard uitlaten teruggezet worden. Met de Akra’s kun je ook met de standaard mapping rijden, mits je de dB-killers er in laat zitten. Kan ook nog zijn dat er nog wat aan het luchtfilter is gewijzigd en er een costum-map op is gezet of een aangepaste gemaakt op de rollenbank. Laatste is ideaal.
Mapping veranderen is vrij simpel te doen met tune-ecu. Ze hebben helaas wel de maps op de site moeten verwijderen na gezeur van KTM. Via forum.lc8.nl zijn ze nog wel te vinden.
De standaard dempers zou ik er lekker aflaten, die krengen worden bloedheet door de katalysators die er in zitten.
Maar kijk eerst goed of er nog wat anders aan de hand is voor je met je uitlaat en andere mappings aan de gang gaat. 1 op 10 is aardig hoog verbruik. Maar voor een SD van dat jaar niet onmogelijk, en dat ligt geheel aan je rijstijl. En ja, met een 15 liter tankje kom je dan niet ver. (De nieuwere zijn zuiniger, iets meer paardjes en een grotere tank)
Even kort
- wil je zuiniger, kan met Akra’s met dB- killers met standaard map. (Geeft alleen kans op minder soepel/ hakkerig rijden in lage toeren/constante snelheid. De aan/uit reactie van het injectiesysteem.)
- standaard dempers lekker er af laten.
- have fun