Ktmsuperduke

12 apr 2020
6
6
Hallo
Allereerst zal ik mij ff voorstellen, ik ben nieuw hier.
Ik ben André, en ik rij sinds 2 weken met.een 990superduke uit 2006.
(Wat.een geweldige machine 😀 glimlach verzekerd).
Hiervoor een bmwr1150gs uit 2003 daarvoor een cbrxx1100 blackbird uit 97, daarvoor een cb1100 x11uit 2000 en daar voor een yamaha virago 1000cc
Ik heb een vraag over de ktm, ik merk dat ik net 1 op 10 haal, wat ik ook al gelezen had dat ze Niet zuinig waren. Kan ik hier wat aan doen met tuning misschien. Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Ik wist dit al toen ik hem kocht en begrijp dat hij vanaf 2007 zuiniger is.
Alle info welkom.
 
Dat is erg hoog verbruik voor een LC8. Klinkt alsof er de Akra-mapping in staat en de o2-sensoren zijn uitgeschakeld. Daarmee gaat standaard het verbruik al mee omhoog. Maar zelfs niet zo hoog.
Rij zelf de adventure. In de basis hetzelfde blok, 1 op 14 als erg onzuinig (Akra mapping, Akra’s en O2-sensoren uit en zwaar op de rechterhand). 1 op 17 erg zuinig.
Jouw SD met standaard uitlaat of aftermarket?
 
Zag net de foto. Met Akra’s dus
Ja dat klopt, Heb hem gekocht met de akra's er op, ik weet dus niet of de mapping aangepast is, ga ik wel van uit.
Ik heb de originele uitlaten er ook bij, maar als ik die er onder zet moet dan alles ook weer worden aangepast?
 
De Akra-mapping staat standaard een stuk rijker, ik zou even moeten zoeken of ze voor dat jaar bij de SD de O2-sensoren ook uitgeschakeld hebben. Dus die moet dan met standaard uitlaten teruggezet worden. Met de Akra’s kun je ook met de standaard mapping rijden, mits je de dB-killers er in laat zitten. Kan ook nog zijn dat er nog wat aan het luchtfilter is gewijzigd en er een costum-map op is gezet of een aangepaste gemaakt op de rollenbank. Laatste is ideaal.

Mapping veranderen is vrij simpel te doen met tune-ecu. Ze hebben helaas wel de maps op de site moeten verwijderen na gezeur van KTM. Via forum.lc8.nl zijn ze nog wel te vinden.

De standaard dempers zou ik er lekker aflaten, die krengen worden bloedheet door de katalysators die er in zitten.

Maar kijk eerst goed of er nog wat anders aan de hand is voor je met je uitlaat en andere mappings aan de gang gaat. 1 op 10 is aardig hoog verbruik. Maar voor een SD van dat jaar niet onmogelijk, en dat ligt geheel aan je rijstijl. En ja, met een 15 liter tankje kom je dan niet ver. (De nieuwere zijn zuiniger, iets meer paardjes en een grotere tank)

Even kort
- wil je zuiniger, kan met Akra’s met dB- killers met standaard map. (Geeft alleen kans op minder soepel/ hakkerig rijden in lage toeren/constante snelheid. De aan/uit reactie van het injectiesysteem.)
- standaard dempers lekker er af laten.
- have fun
 
Ja ze lusten wel een beetje brandstof ik heb zelf een 990 supermoto met akra’s en akra mapping gehad en die zoop meer als de superduke 1290 r se die ik nu heb
ik heb nooit gehoord dat er katalisators in de dempers zitten,en volgens mij zeker niet in een motor van 2007
Mijn superduke heeft wel een katalisator maar niet in de demper
 
De Akra-mapping staat standaard een stuk rijker, ik zou even moeten zoeken of ze voor dat jaar bij de SD de O2-sensoren ook uitgeschakeld hebben. Dus die moet dan met standaard uitlaten teruggezet worden. Met de Akra’s kun je ook met de standaard mapping rijden, mits je de dB-killers er in laat zitten. Kan ook nog zijn dat er nog wat aan het luchtfilter is gewijzigd en er een costum-map op is gezet of een aangepaste gemaakt op de rollenbank. Laatste is ideaal.

Mapping veranderen is vrij simpel te doen met tune-ecu. Ze hebben helaas wel de maps op de site moeten verwijderen na gezeur van KTM. Via forum.lc8.nl zijn ze nog wel te vinden.

De standaard dempers zou ik er lekker aflaten, die krengen worden bloedheet door de katalysators die er in zitten.

Maar kijk eerst goed of er nog wat anders aan de hand is voor je met je uitlaat en andere mappings aan de gang gaat. 1 op 10 is aardig hoog verbruik. Maar voor een SD van dat jaar niet onmogelijk, en dat ligt geheel aan je rijstijl. En ja, met een 15 liter tankje kom je dan niet ver. (De nieuwere zijn zuiniger, iets meer paardjes en een grotere tank)

Even kort
- wil je zuiniger, kan met Akra’s met dB- killers met standaard map. (Geeft alleen kans op minder soepel/ hakkerig rijden in lage toeren/constante snelheid. De aan/uit reactie van het injectiesysteem.)
- standaard dempers lekker er af laten.
- have fun
Thnx voor de reactie, die akra's laat ik er inderdaad gewoon opzitten al is het alleen al voor het mooie geluid wat ze maken.
Ik zal er wel ff een keer naar laten kijken.
Ik zag op mp voor 95€ een ecu upgrade voor kom. Zal een horen of dat misschien nog kan helpen.
En anders.gewoon gas er op en knallen maar😀😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan