Kuip beschermen tegen hitte

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Heb ik er net een volledig uitlaat systeem onder geklust, zie ik dat ie aan de voorkant tegen mijn kuip loopt. Ik had al gezien dat er nogal wat marge is (heb em er vaak op en af gehaald) maar hij zit nu wel verder echt goed, dus ipv het systeem weer erop eraf wil zoek ik iets waarmee ik m`n kuip kan beschermen tegen de hitte zodat deze niet verbrand.

Nu had ik gezien dat er aan de binnenkant van je kuip sowieso al wat hittebescherming zit geplakt, maar waar koop je dat spul en is het afdoende beschermend als het tegen je kuip zit?

s4s

humpf.. misschien is het een idee om bij een bouwmarkt/doe het zelf zaak een soort hittebestendige isolatie ofzo te halen?? plak je dat tegen je kuip waar je uitlaat zit. anders weet k het ook niet

MMm komt dus niet echt vaak voor? Misschien ga ik toch maar even kijken of ik hem op een andere manier kan bevestigen....of weet iemand anders wat hiervoor wordt gebruikt?

s4s

Misschien kun je ook een beetje meer AFSTAND bereiken door de kuip-bevestigingen een stukje los te draaien, kuip iets in de gewenste richting opdrukken en terwijl de boel weer vast-sleutelen, alle "speling" dus naar 1 kant dwingen.

Maar echt pijp-tegen-kuip-contact lijkt mij moeilijk afdoende te isoleren, tenzij met verboden asbest.

Een idee is misschien om aluminium-plakfolie te gebruiken, is mooi dun en je kunt het misschien breed laten doorlopen naar een plaats buiten zicht; hoe breder hoe meer warmte-afleiding/spreiding plus profijt van aan-liggende/stromende lucht.

Je moet opzoek gaan naar een soort van rolletje brede alu plakband.
Dit gebruiken ze vaak om schoorsteenpijpen (voor mensen die een open haard hebben, en daar dus de afvoer van) te repareren. Is heel goed spul, blijft goed plakken en is zeker warmte afstotend en kan er goed tegen.

suc6, laat ff horen als et gelukt is ;)

Ik zal idd even de speling van de kuip als eerste een kant op duwen, dat heb ik naar mijn idee nog niet goed genoeg gedaan. Anders even zo`n rolletje halen idd.

Hoeveel speling moet je minimaal hebben, 1 cm?

er is een soort stof dat ook heel vak in de crosserij word gebruikt om te zorgen dat je uitlaat niet door je tank heen smelt ( kan het weten mijn de tank van mijn cros motor was van onderen aan het smelten was er wel op tijd bij ding is btw nog steets lek dicht :+ )

Branddeken.

Een dekentje van 30X30cm te koop bij een Gamma wordt gebruikt om tijdens het solderen van leidingen je muren of tegels te beschermen. Kun je vastplakken op je kuip en het alu-deel naar de uitlaat richten

Branddeken.

Een dekentje van 30X30cm te koop bij een Gamma wordt gebruikt om tijdens het solderen van leidingen je muren of tegels te beschermen. Kun je vastplakken op je kuip en het alu-deel naar de uitlaat richten

Lijkt me niet handig, hier gaat namelijk allerlei stof en vuil aan hechten dat juist snel in de fik kan vliegen...
Offf je hebt het idd over die gladde kant :o ...ehm tsja dat zou natuurlijk wel kunnen, noujah zolang er maar geen vuil aan kan blijven hechten

Laatst bewerkt:
Hoeveel ruimte tussen uitlaat en kuip? Zoveel mogelijk!

Als je rijdt koelt de rijwind de uitlaat, het probleem is het stilstaan na een rit. Ik denk dat een strook aluminium ef koper de warmte wel opvangt en weg leidt.

De plaat moet je een stukje vanaf de kuip zien te houden. Niet ertegenaan. De plaat kun je van de kuip afhouden door korte stukjes pijp als afstandhouder tussen kuip en plaat te zetten.
In de kuip een klein gaatje boren en een korte bout erdoorheen, pipke erover en de plaat daarop vastbouten, dan de uitlaat eronder en testen maar.
Het idee is dat je de uitlaatwarmte zo goed moegelijk afvoert.

Zie maar, ´t is maar een idee.

Groetzels,

Balou

Nou ik ben er uit. Ik heb met een paar ringen de afstand proberen te vergroten en dat heeft een beetje geholpen, maar ik heb ook aluminium tape gekocht. Dat heb ik aan de binnenkant van m`n kuip geplakt, je ziet er niets van en het ziet eruit alsof suzuki het zelf heeft gedaan. Bij de SRAD van een vriend zit dat zelfde spul al standaard op de zelfde plek geplakt. Was eerst nog een beetje proberen, maar ik ben er nu achter dat het goed zit, bij de SRAD wordt de kuip op die plek zelfs warmer!

Alleen begrijp ik niet dat ie er uberhaupt tegenaan zit, maar dat komt na de zomer wel weer :)

s4s

Terug
Bovenaan Onderaan