kuip demontage fj 1200

Ligt er een beetje aan welk type FJ je hebt ...

Ik heb een 1TX (1988 - 1990 meen ik) en bij mij zitten er 2 bouten links en rechts onder die zwarte rubber beschermkappen, 4 bouten in de binnenkuip, 1 bout in de binnenkuip waarmee de choke-knop vast zit, 2 bouten voor in de luchthappers, en 2 stiekum verstopt onder de koplamp aan de binnenkant van de kuip. Ook het ruitje zit nog met 8(?) boutjes vast en moet eraf ...

Wanneer jij een later model hebt moet je misschien hier ff stellen ...

Succes!
 
de zijkanten heb ik los, het gaat puur om de voorkant. de ophanging van de lamp is voor mij de enige mogelijkheid waarvan ik zeg dat de kuip daarmee vast zou kunnen zitten. rechts kan ik die loskrijgen maar links niet, daarvoor zijn mijn handjes iets te groot.
het is trouwens een 88'er op kenteken, maar valt onder het 87 type.
 
de zijkanten heb ik los, het gaat puur om de voorkant. de ophanging van de lamp is voor mij de enige mogelijkheid waarvan ik zeg dat de kuip daarmee vast zou kunnen zitten. rechts kan ik die loskrijgen maar links niet, daarvoor zijn mijn handjes iets te groot.
het is trouwens een 88'er op kenteken, maar valt onder het 87 type.
Die van mij is een 88-er, maar volgens mij hebben we allebei een 1TX dus. Die bouten bij de koplamp moeten idd los ... en die zitten op een ty*usplek ... toch ff voorzichtigzijn , want FJ-kuipwerk is relatief schaars ...
 
ff ander vraagje... het in elkaar zetten is daarna wel te doen? de bevestiging van en kuip en lamp want daar zitten losse onderdelen aan... niet dat ik um strak los heb en het inelkaar zetten niet lukt hahaha
 
ff ander vraagje... het in elkaar zetten is daarna wel te doen? de bevestiging van en kuip en lamp want daar zitten losse onderdelen aan... niet dat ik um strak los heb en het inelkaar zetten niet lukt hahaha
Ja hoor, maar dat gaat gepaard met het zelfde gepriegel ... -O-

Kijk maar ff in de sectie techniet van het fj forum ook ... er zit er misschien wel één tussen die dat kunstje vastgelegd heeft op foto ...
 
nou het is gelukt... netjes eraf.. helaas een van mijn voorgangers heeft het vroeger niet zo betjes gedaan, ik mis zo hier en daar kleine stukjes. we zullen eens kijken of we dat netjes kunnen verhelpen.
bedankt alvast voor de tips!
ps de linkerkant kun je beter bij als je claxon weghaald!
 
nou het is gelukt... netjes eraf.. helaas een van mijn voorgangers heeft het vroeger niet zo betjes gedaan, ik mis zo hier en daar kleine stukjes. we zullen eens kijken of we dat netjes kunnen verhelpen.
bedankt alvast voor de tips!
ps de linkerkant kun je beter bij als je claxon weghaald!
:Y

Als ik (met mijn klauwen) mijn koplamje moet vervangen haal ik de claxon ook weg ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan