Kuip reparatie .. waarmee?

Waaijer

Die hard MF'er
Donateur
8 feb 2007
594
31
Zoeterwoude
Hallo allemaal!
Mijn kuip moet gerepareerd en gespoten worden.
Ik mis een stukje en er zit een scheur in.

Weet een van jullie hoe dat op een goede manier en waarmee dat gerepareerd kan worden?

Groet Marcel
 

Bijlagen

  • IMG_20210304_235058472.jpg
    IMG_20210304_235058472.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20210306_154931162.jpg
    IMG_20210306_154931162.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210314_144428630.jpg
    IMG_20210314_144428630.jpg
    182,9 KB · Weergaven: 41
Ik geef de voorkeur aan lassen met een soldeerbout,i.p.v. het zeer giftige MEK.
Bij lassen kan je een paar puntjes hechten en zo stilaan verder gaan,het hard zeer snel weer uit zodat het stuk niet vervormd.
Met MEK wordt alles slap en moet je opletten dat het niet vervormd,want het droogt zeer langzaam.
 
Ik heb een setje van Ali-express, waarmee je staaldraadjes in het kunststof kunt smelten om de scheur te fixeren. Daarna heb ik de kuip van de DR800 gelast met een (niet te hete!) soldeerbout. Als toevoegmateriaal heb ik een rol donkergrijze ABS filament voor 3D printen gebruikt. Daar kun je ongeveer 100 kuipen mee repareren...

Hier een klein verslagje:
€500,-Challenge 2021 Dr. Big "Love"| Pagina 3 | Motor-Forum

Ik heb ook de buitenkant aan elkaar gesmolten, maar was sowieso al van plan om de boel over te spuiten. Zoniet, dan zou ik denk ik alleen vanaf de binnenkant repareren, en de scheur gewoon zo strak mogelijk tegen elkaar leggen. Je zal dan aan de buitenkant nog wel wat zien, maar het zal dan niet zomaar meer breken/verder scheuren.
 
Ik heb een setje van Ali-express, waarmee je staaldraadjes in het kunststof kunt smelten om de scheur te fixeren. Daarna heb ik de kuip van de DR800 gelast met een (niet te hete!) soldeerbout. Als toevoegmateriaal heb ik een rol donkergrijze ABS filament voor 3D printen gebruikt. Daar kun je ongeveer 100 kuipen mee repareren...

Hier een klein verslagje:
€500,-Challenge 2021 Dr. Big "Love"| Pagina 3 | Motor-Forum

Ik heb ook de buitenkant aan elkaar gesmolten, maar was sowieso al van plan om de boel over te spuiten. Zoniet, dan zou ik denk ik alleen vanaf de binnenkant repareren, en de scheur gewoon zo strak mogelijk tegen elkaar leggen. Je zal dan aan de buitenkant nog wel wat zien, maar het zal dan niet zomaar meer breken/verder scheuren.

Remco, heb je een specifieke omschrijving om het setje bij AliExpress te bestellen?
 
Sorry, ik had dat natuurlijk ook kunnen bedenken, dat een linkje wel handig was :+
Bovendien heb ik tegen je gelogen, het was Amazon(.de)


Maar je zou op zich ook best mijn setje mogen lenen, tegen een kleine vergoeding (voor materiaalverbruik/afschrijving). Ik zie dat het setje nog best duur was, namelijk. Ik rij regelmatig in het weekend langs jouw woonplaats. Als het goed is aanstaande zaterdag ook weer, ergens rond 8.15.

Ik heb ook deze soldeerbout er voor aangeschaft.


En ABS heb ik ook nog liggen. Wel een klein foutje gemaakt, door donkergrijs te bestellen8)7, aan de andere kant zie je dan wel goed wat je toegevoegd hebt, het is zeg maar komo-zakken grijs. Ik had eerst al per ongeluk PLA besteld, en toen dus donkergrijs ipv zwart. Kon daar voor mijn motor niet van wakker liggen, verder, zit toch uit het zicht.
 
Ohh .. top ja!
Ik wil het graag van je gebruiken.
Ik ben voorbereiding aan het doen want wil pas na het seizoen gaan repareren.
Maar alsnog gebruik ik graag tegen vergoeding jou set en uitleg.

Wat zullen we afspreken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan