kuip stickerset R6 uit 2000

mitchel76

MF'er
13 apr 2009
48
0
Leeuwarden
Goedenmiddag

Heb al enkele jaren een R6 uit 2000. Kleurstelling blauw wit.
Nu wil ik deze een GP facelift gaan geven. Zijn er stickersets die je in combinatie kan gebruiken met de bestaande kleuren en striping? Of moet alles eerst kaal gemaakt worden om vanuit een basis kleur te beginnen?
Of kan ik beter/goedkoper een kant en klare kuipenset kopen met GP bestickering?
De motor laten spuiten wordt me te duur vrees ik...iemand tips of suggesties?

Groetjes Michel
 
Het hangt er natuurlijk wel een beetje af van wat je wilt en wat jij duur/goedkoop vindt. Je kan dacht ik aftermarket kuipsetjes kopen voor een paar honderd euro en dat is niet veel geld. Meestal is het ook chinese rommel trouwens maar dat is een ander verhaal.

Er lopen hier hobby spuiters rond die het wellicht voor een aantrekkelijke prijs kunnen doen (ben er zelf 1 van...) maar alles valt of staat met wat je wilt en wat je daarvoor uit wilt geven.

Heb je een voorbeeld van de replica die je voor ogen hebt? Het maakt nogal veel uit of het stripings zijn, kleurverlopen, letters, symbolen weetikveelwat.

Dit is een race replica van een OW01 die ik gespoten heb (kleuren en patronen kloppen met het origineel, alleen was dat origineel ook al ehhh "apart"...)

imag0208j.jpg

imag0209j.jpg

P3160011Medium.jpg


Maar ondanks dat ik geen professioneel spuiter ben ga je dit ook met een paar honderd euro niet redden helaas, ben er 2 maanden mee bezig geweest.

Maar vragen staat vrij natuurlijk... O-)
 
Laatst bewerkt:
Voor een Racy Yamaha vindt ik dit bijvoorbeeld nog steeds een schitterende kleurstelling, en behalve een paar kleuren en een paar stickertjes heb je er niet eens zo heel veel voor nodig om te spuiten:

r2100pm_yamaha_r1_boksburg_boksburg_2700122442956719329.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Heb vanavond nog ff geGoogled en denk toch dat ik een complete kappenset ga bestellen. Voorkeur gaat uit naar een blauw witte kleurstelling. Vind nog steeds die Fiat-Rossi uitvoering erg mooi.
Aangezien het geen super nieuwe motor meer is en puur voor de hobby geef ik er maximaal tussen de 500 en 700 euro aan uit.
Zag een set bij kappenset.nl. Iemand ervaring met dit bedrijf?
Of iemand nog een kappenset in de aanbieding voor een R6 bouwjaar 2000...
 
Bedankt voor je reactie!
Heb vanavond nog ff geGoogled en denk toch dat ik een complete kappenset ga bestellen. Voorkeur gaat uit naar een blauw witte kleurstelling. Vind nog steeds die Fiat-Rossi uitvoering erg mooi.
Aangezien het geen super nieuwe motor meer is en puur voor de hobby geef ik er maximaal tussen de 500 en 700 euro aan uit.
Zag een set bij kappenset.nl. Iemand ervaring met dit bedrijf?
Of iemand nog een kappenset in de aanbieding voor een R6 bouwjaar 2000...
Voorbeeldje voor een mooie prijs!
Fairings For Yamaha YZF600 R6 98 99 00 01 02 Motorcycle ABS Plastics Full Fairing Kits Bodywork R6 Cowling Movistar Vale 46
http://s.aliexpress.com/bENvq63e
 
Heb vandaag een Ben Spies stickerset besteld. Eventueel spuitwerk aan de kuipdelen ga ik zelf doen. Heb gekozen voor de 2012 uitvoering met de Eneos bestickering. Dit is een redelijk bescheiden uitvoering die mooi bij de blauwe kleur past. Zodra er een pakketje binnenkomt laat ik het weten.

Groet Michel
 
Op Youtube staan veel filmpies over het correct aanbrengen van stickers. Hoe simpel het wellicht ook lijkt, het is nog niet zo makkelijk om een (grote) sticker goed te plakken zonder vouwen en bubbeltjes enzo. Vaak worden ze ook nagefohnt om ze strak te zetten, net als bij wrappen.

Kan de moeite waard zijn even een paar filmpjes te bekijken voordat je gaat beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Heb al wat filmpjes bekeken op YouTube. Staan goede tips op, ook omgeving temperatuur moet niet te laag zijn. Mijn garage is momenteel nog vrij koud maar heb de stickers ook nog niet in huis...:) Kleine stickers doen ze vaak 'droog' en grotd stickers met behulp van plantenspuit. Uiteraard goed ontvetten!
 
Overspuiten met blanke lak kan natuurlijk, doe zelf niet anders maar dan ga je dus een nieuwe toplaag aanbrengen en dan praat je over afwerking op spuiters niveau. De sticker moet voorbereid worden op de laklaag want anders pleurt de blanke lak zo van je sticker af. Even opruwen met een gebruikte scorchbrite grijs bijvoorbeeld. Kijk uit met opruwen van geprintte stickers!

Ik spuit meestal 2 a 3 lagen blank, schuur deze nat na en dan nog 1 a 2 lagen, dan zijn de overgangen wel strak.

Daarom spreek ik bij een spuitklus ook altijd af of de stickers onder de blanke lak moeten of niet. Het is namelijk wel mooier maar ook veel meer werk en er gaat minstens 2 keer zoveel blanke lak overheen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan