Kuipdelen repareren???

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Mijn vriendin heeft 2 weken geleden een FZR600 gekocht waarvan de kuipdelen hersteld moeten worden. het zijn helaas niet alleen krassen maar ook scheuren en een topkuip die op meerdere plaatsen doormidden is (in 4 stukken)

Er zijn waarschijnlijk 100 en 1 manieren om het op te lossen,
Het is een budget bike van 950 euro, dus de reparatie moet goed en vooral goedkoop zijn.

wat ik graag wil weten is.....

kappen schuren > wat voor schuurmiddel of wat voor schuurpapier korrel??
kuipdelen repareren > polyester matjes > opvullen met plamuur/ lassen ??

Spuiten... wat voor verf/lak ???
Moeten de kuidelen voorzien worden van een grondlaag of is een opgeschuren voldoende.

Moet er nog een transparante beschermlaag over de lak??

Ik ga de kappen zelf spuiten met een spuitbus.
De frz krijgt de kleuren van de blauwe r6 r1 met witte bestickering.
 
Vrijdag :?
Niet donderdag avond?

we gaan vrijdag hele dag naar de beurs en komen daarna een bakkie doen bij jullie... is dat oke???
Donderdag wordt voor ons te laat, want we kunnen dan pas tegen 7 uu rdaar zijn en we willen lekker rustig de tijd nemen voor het uitzoeken van dennis' nieuwe pak!

we bellen nog eel effies dit weekend om concreet iets af te spreken!
 
we gaan vrijdag hele dag naar de beurs en komen daarna een bakkie doen bij jullie... is dat oke???
Donderdag wordt voor ons te laat, want we kunnen dan pas tegen 7 uu rdaar zijn en we willen lekker rustig de tijd nemen voor het uitzoeken van dennis' nieuwe pak!

we bellen nog eel effies dit weekend om concreet iets af te spreken!

Is goed hoor weet niet wanneer wij gaan dan maar koffie staat klaar :P
niet met de motor komen hoor was zondag ook niks
full
 
we gaan vrijdag hele dag naar de beurs en komen daarna een bakkie doen bij jullie... is dat oke???
Donderdag wordt voor ons te laat, want we kunnen dan pas tegen 7 uu rdaar zijn en we willen lekker rustig de tijd nemen voor het uitzoeken van dennis' nieuwe pak!

we bellen nog eel effies dit weekend om concreet iets af te spreken!

Gezellie :)
W88 je telefoontje wel af.

Maare, niet ingesneeuwt in dat wigwammenkamp park :P
 
Waar blijven die foto's ik zie nu oma dat gaat niet goed hij krijgt 4kante bande })

volgende week rijden met de pasen *D

Jaja ik weet het,

de striping wordt toch anders, want de vorige ideetjes zijn helaas te moeilijk

full



De achterbrug is gespoten en ziet er weer uit als nieuw *D *D *D

De velgen laat ik voorlopig zo als ze zijn (krijg die schijfremmen niet los |( |( )
maar zodra de velgen van nieuw rubber worden voorzien wil ik weer een poging wagen.

Het enige wat nu nog gedaan moet worden zijn.

- Frame schuren en spuiten
- Beugels schuren en spuiten
- olie bijvullen
- Demper terug in de uitlaat plaatsen (lijkt wel een GP500 machine)
- Voorvork stellen.....maar daarvoor hebben we een kennisje *D *D *D
- Ketting reinigen en opnieuw insmeren
 
Jaja ik weet het,

de striping wordt toch anders, want de vorige ideetjes zijn helaas te moeilijk

(Afbeelding)


De achterbrug is gespoten en ziet er weer uit als nieuw *D *D *D

De velgen laat ik voorlopig zo als ze zijn (krijg die schijfremmen niet los |( |( )
maar zodra de velgen van nieuw rubber worden voorzien wil ik weer een poging wagen.

Het enige wat nu nog gedaan moet worden zijn.

- Frame schuren en spuiten
- Beugels schuren en spuiten
- olie bijvullen
- Demper terug in de uitlaat plaatsen (lijkt wel een GP500 machine)
- Voorvork stellen.....maar daarvoor hebben we een kennisje *D *D *D
- Ketting reinigen en opnieuw insmeren

Kennisje ken ik die nou kom maar snel langs dan :]
hij is wel geil nu tot volgende week *D
 
Gaaf Gaaf Gaaf. Heb met aandacht je reparatie werkzaam heden net gelezen. Ben nl. zelf aan het klussen met mijn gsx en vroeg me af met welk schuur papier ik in de weer moest voor ik het aflever bij de spuiter. Nu heb ik nog een vraag aan jou. Ik wil ook nog een mooie striping hebben voor mijn fiets. Het ontwerpen gaat wel lukken, maar hoe ben jij aan de sticker gekomen?
 
Gaaf Gaaf Gaaf. Heb met aandacht je reparatie werkzaam heden net gelezen. Ben nl. zelf aan het klussen met mijn gsx en vroeg me af met welk schuur papier ik in de weer moest voor ik het aflever bij de spuiter. Nu heb ik nog een vraag aan jou. Ik wil ook nog een mooie striping hebben voor mijn fiets. Het ontwerpen gaat wel lukken, maar hoe ben jij aan de sticker gekomen?


Die striping heb ik getekend in Adobe Illustrator en deze kun je vervolgens gewoon afleveren bij een beletterings bedrijf (waar ze maar een plotter hebben staan), ik heb het bij de zeefdrukkerij in zwolle gedaan, de kosten vallen heel erg mee.

show anders effe wat foto's *D *D *D

tja wat het schuren betreft:
ik heb gewoon korrel 1000 genomen en dan nat schuren

succes
 
Thanks *D

Maar deze winter ga ik echt van start
In 3 weken tijd 2x gecrashed schade voorvork krom kuipschade stepjes krom hendels krom enz enz.

Nu eerst alles bij elkaar verzamelen en dan opbouwen, misschien hier en daar wat aanpassen. (monosit achterspatbord, ophogen)
 
Ziet er goed uit allemaal!
Het andere kuipdeel wat jij gebruikt heb je dat eerst ook kaal geschuurd of heb je dat zo gebruikt?

Hi

Ik neem aan dat je het kuipdeel bedoeld waarvan ik dezel heb gebruikt om de kappen te lassen.

Voordat je gaat lassen moeten alle verfresten verwijderd zijn, anders zal het niet egaal
smelten en krijg je een broze las.

Succes

ps leuk dat er iemand na 16 maanden weer een reactie plaatst *O*

ps de motor is ondertussen weer verkocht nadat mijn vriendin er nog mee naar Oostenrijk is geweest (en ook weer thuis is aangekomen) de bike is weer verkocht voor 800 euro.
 
Ik heb ondertussen de scheuren ook herstelt. Ik heb alleen zwarte tywraps gebruikt in plaats van een andere kuipdeel. Heb je voordat je hem in de grondverf/spuitplamuur gezet eerst helemaal kaal geschuurd? Wat voor een plamuur heb je in eerste instantie gebruikt?
En bestaat er ook spuit plamuur? Kan je deze dan niet gebruikt in plaats van gewone plamuur? Of toch allebei!
 
Ik heb ondertussen de scheuren ook herstelt. Ik heb alleen zwarte tywraps gebruikt in plaats van een andere kuipdeel. Heb je voordat je hem in de grondverf/spuitplamuur gezet eerst helemaal kaal geschuurd? Wat voor een plamuur heb je in eerste instantie gebruikt?
En bestaat er ook spuit plamuur? Kan je deze dan niet gebruikt in plaats van gewone plamuur? Of toch allebei!

Ik heb een klein blikje "albastine oid gebruikt" en daar de "wonden" mee behandeld, en vevolgens met korrel 800 en 1000 glad geschuurd. ik hoop dat het materiaal van de
tywraps sterk genoeg is anders is al je werk voor niets geweest. Als je in de buurt van zwolle woont kun je wel een stuk kuip ophalen, kan natuurlijk ool op de stoop oid.

post ook even wat foto's :Y :Y :Y ben wel benieuwd naar het restultaat
 
Oké hier wat foto's:

Vooraf:
HPIM0440.jpg

HPIM0438.jpg


Erna:
Afbeelding018.jpg

Afbeelding017.jpg


Het lijkt heel ruw maar is spiegel glad. Komt waarschijnlijk door de tywraps. Dit is een ander materie.

Lijkt me op zich sterk genoeg! Komt ook niet echt wat aan te hangen natuurlijk!! En heb hem al redelijk gebogen!! Ik heb in totaliteit maar 1 tywrap gebruikt voor het hele zooitje!
 
Laatst bewerkt:
oja, had jij hem helemaal kaal geschuurd voordat je hem ging grondverven? of heb je alleen de plekken geschuurd waar je plamuur op smeert?

Je moet alles "opschuren" anders hecht de grondlaag niet en dan is al het werk voor niet geweest. hoe beter je schuurt hoe mooier het resultaat.

De schade op de foto's lijken mij wel mee te vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan