kuipframe fireblade sc28

Status
Niet open voor verdere reacties.

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
23.353
6.948
Enkhuizen
weet iemand of het kuipframe , waar ook de spiegels op vastzitten van een sc 28 van 93
gelijk is met die van een 95 er ?
ben vorige week aangereden , de mijne is krom, en in het topic onderdelen te koop
heb ik er een gevonden , die lijkt precies hetzelfde,maar de partnummers die ik kan vinden komen niet met elkaar overeen.

bij voorbaat dank
 
Dan zijn ze 99% zeker niet gelijk. Bij de radiateurs van een Transalp die ik voor een Africa Twin kocht heb ik eens diezelfde fout gemaakt. Enkele belangrijke maten opgemeten en op papier gezet. Bij de verkoper wederom meten (maten wist ik toen uit mijn hoofd) , en door de goede maat op de verkeerde lengte af te stemmen thuis aangekomen met een radiator die precies 2 cm koelvermogen mistte....

dus heel goed meten, of nog even wachten...

Btw. Als je aangereden word, dan is dat toch de zorg van de tegenpartij?
 
Om precies te zijn: het kuipframe van de 92 zit met twee boutjes vast in het frame, links en rechts van de bevestigingbout van de tank. Het kuipframe van de 95 zit met twee boutjes vast AAN de bevestingsboutEN van de tank.

Je kan de tanks ook niet omzetten zonder de bevestingslip aan de voorkant aan te passen.
 
RetepV : het kuipframe dat ik kan kopen is volgens verkoper van een 95 er hij heeft een foto geplaatst, het lijkt echt presies het zelfde,
de nieuwere types hebben idd een andere bevestiging, dat had ik al uit gezocht,montage net achter het balhoofd ipv naast de tank.

Blade4fun : de foxeyes dat klopt maar doel jij ook op de montage zoals RetepV beschrijft of zitten er meer verschillen die je op een foto niet kan zien ?

niet dat ik jullie niet geloof of zo maar kan hem voor een mooi prijsje overnemen, en dat met die verzekering : het was een duitser en ben bang dat het niet zo vlot gaat als ik wil, ik wil hem iig rijdbaar maken en ALS het nog eens een beetje beter weer word wil ik kunnen rijden

edit : de verschillen die ik gevonden heb via diverse sites zijn : op de foto "hetzelfde"
alleen de een is zwart en de ander zilverkleurig en andere partnummers uiteraard

edit 2 : dit is em trouwens , kun je het zelf zien

[SLOOP] CBR 900 RR Fireblade (SC28 '95)
 
Laatst bewerkt:
zou het kunnen dat de "95 er"een overjarig model is,
en dat het toch past, als ik zo die foto zie is het precies hetzelfde behalve dan de topkuip met de andere koplampen.
kijk ook nog even naar de foto please, dan weet ik wat
 
He, da's grappig. Inderdaad heb je gelijk. De 94/95 heeft de tank van de oude SC28 en dus ook het kuipframe van de SC28. Maar wel de kuip en koplamp van de 96/97.

Het past dus wel aan de onderkant bij een 92/93. Maar of het aan de bovenkant past durf ik dan niet meer te zeggen. De topkuip is toch ietsje anders aan de bovenkant.

1993:
93_seite_rot.jpg


1994:
94_seite_rot.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan