kuipruit mra v-strom 650?

ninjadriver

Die hard MF'er
1 apr 2003
499
0
wieze
Heeft er hier iemand ervaring met de mra vervang kuipruit voor de
v-strom?, kheb de origineele ruitje op de hoogste stand staan maar de turbulenties
zijn nog veel te hevig niet normaal eigenlijk.

Ik heb hem gisteren besteld. In Duistland heeft men echter vandaag een feestdag dus zal het wel begin of half volgende week worden.

Nou, hij is binnen en gemonteerd. Ga straks nog even een proefritje maken als ik de tijd kan vinden.

Ziet er goed uit, maar ik heb wel enige kritiek. Als je hem zo zondermeer met alleen een kruiskopschroevendraaier denkt te monteren kom je van een kouwe kermis thuis. Wanneer je de ruit erop wilt zetten blijken de gaten waar de schroefpilaartjes voor het afdekplaatje doorheen moeten niet goed geboord te zijn. :( Omdat Suzuki de gaten in lijn met de schroeven heeft geboord (of gegoten) staan die niet loodrecht op de ruit maar onder een hoek. Dat betekent dat je elk zo'n 2~3 mm naar binnen moet uitvijlen voordat het past. Omdat ik geen zin had hiervoor een hele toestand te moeten doorlopen voor ik een "goede" ruit zou krijgen, heb ik het risico van uitschieten of scheuren maar genomen en ze uitgevijld. Gelukkig passen de andere gaten dan wel zonder probleem.

Verder is het scherm zelf iets dunner dan het origineel en dat merk je weer bij het aandraaien van de 4 bevestigingsschroeven. Maar het past wel. Dan zit er niet zo'n mooie verdikte afgewerkte rand aan, maar wordt er een stukje plastic meegeleverd dat je er geacht wordt op te frutslen en met 2 klemmetjes vast te zetten. Het stuk is echter niet groot genoeg voor onder zijkant naar andere onder zijkant. En vanaf waar men dat dan gedacht heeft wordt niet beschreven. Verder vind ik het ook niet echt mooi staan, dus heb ik het afgelaten.

Nu maar hopen dat de verwachtingen worden waargemaakt.

Smaken verschillen natuurlijk en dat geldt sowieso ook al voor de V-Strom zelf, maar ik vind het er eigenlijk wel erg gaaf :) uitzien. En zeker in het rookgrijs dat helemaal toppie staat bij mijn zwarte diva (zoals de Duitsers dat mooi zeggen).

Nog maar ff een piccie.

full

Nou net even een dikke 85 km ermee gereden.
Ik ben er nog niet zeker van. De laagste stand van de spoiler is voor mij niks. (De ruit staat al in de bovenste stand) Verder gereden met de spoiler in de hoogste stand.

Tot 130~140 kun je gemakkelijk met je vizier oprijden. Maar boven de 120 vind ik de turbulentie nog niet echt veel minder. Wel was het de ene keer meer dan de andere en ligt het misschien ook aan de windrichting. Echt turbulentievrij ben je zeker niet. Nou kan het aan mijn zitlengte liggen maar ik ben niet extreem lang. (1,90) Misschien dat ook de helm nog uitmaakt.

Om kort te gaan is het onder de 100~120 goed touren. Daarboven is het hier in Nederland slecht uitproberen, maar lijkt het iets beter te zijn dan het standaard scherm.

In deze stand is het ook wel de maximale hoogte. Want ik hoef er net niet doorheen te kijken, wat niet verantwoord rijden zou zijn en zeker niet met die kleur.

Ik ga het verder nog wel uitproberen.

Merci voor de info he, ik ben maar 1.80m dus dat zal mischien nog iets beter zijn
kwa turbulenties.

Terug
Bovenaan Onderaan