Kuipruit spuiten?

wolfstah

MF'er
10 mrt 2012
96
0
Rotterdam
Hallo allemaal, ik zat er aan te denken om mijn kuipruit van mijn YZF 750R zwart te spuiten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
post wat fotos wat jullie resultaat geworden is.
gr
 
Is er voor zo'n fiets niet een vervangende kuipruit van bijvoorbeeld "PUIG" te verkrijgen, óf is een "wrap" misschien een beter idee?

Zelf spuiten is zo .... definitief ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik in een ver verleden ook wel eens gedaan.
Is heel makkelijk en geeft een heel strak resultaat.
Heb ik helaas geen fotoos van.
Wel aan de binnen kant vd ruit spuiten uiteraard.
 
verduisteringsfolie een idee? ziet er vaak mooier uit dan gespoten
 
heb het ook zelf gedaan goed resultaat, en altijd mooieglans
full
 
Ik ga 1 dezer dagen mijn ruitje wegbrengen naar een glascoater hier in de buurt! Wordt voor 65% donker en dus nog door heen te kijken als dat nodig is!Bij los aanleveren kost me dat 25 euro! Misschien is dat iets voor je?!
 
Kijk is bij recensies van Motorshopper. Daar heeft iemand iets geschreven over speciale verf om je kuipruitje 'smoked' te maken. Zal ff voor je zoeken
 
Binnenkant van het ruitje met Motip backlight spray, als je het netjes doet ziet het er goed uit. :Y
 
hey ff die oma hier weg schoppen.
[gezien ik dus ook dit wil doen en dit het enige topic is die ik hierover kan vinden]

Ik heb een nieuw ruitje besteld voor mijn versys.
En nu heb ik een garmin zumo besteld die achter het ruitje komt. Dat zie je dus van vooraf gezien zitten en dat vind ik dus niet mooi.

Nu heb ik al 4 pogingen gedaan om het met blindeerfolie te doen. En das gewoon weg NIET te doen vanwege de rondingen, En de bevestegingspunten die wat bol staan.

Nu wil ik dit ruitje dus ook voor deels gaan spuiten.
Mijn grote vraag is dan, Moet ik nu WEL of NIET schuren....?

Ik heb al wat rond gekeken en ook op Youtube, En daar doet de een wel schuren en de ander niet...

Wie kan me het beste antwoord geven ??

Hoor graag wat goede tips
 
In dat linkje van w-outrr stond staat het antwoord :)

"Vanwege het feit dat er licht doorheen moet, kan je helaas niet schuren, en daarom hebben ze deze spray zo ontwikkeld dat je zonder te hoeven schuren kan spuiten. Wel moet je het voorwerp ontvetten."
 
Laatst bewerkt:
Plastidip smoked,op de site van plastidip, blijft doorzichtig,hoe vaker er over,hoe donkerder,je kunt ook laten verlopen van heel donker naar licht
 
Gister net mijn eigen kuipruitje behandeld om deze op een later moment te verven. Heel licht opgestuurd en na het schoonmaken leek het net alsof er niets aan is gedaan. Denk dat het dan ook niet noodzakelijk is om hem te schuren. Wel goed ontvetten en zelf zal ik altijd voor een grondlaag gaan ivm hechting van de verf op het plastic van het ruitje.
 
onze kuipruiten laten "wrappen",weinig geld voor een mooi resultaat die wij zelf nooit zo strak in de "paint"hadden kunnen zetten(of wij zijn niet echt handig _O- )of een ander ruitje voor hadden kunnen kopen 8-)
 
Kuipruitje plastidippen met standaard plastidip kan ik afraden. Misschien dat het hierboven door Martin genoemde spul wel werkt maar tegen de standaard plastidip was mijn orginele kuipruitje in ieder geval niet bestand :P

Ontstonden scheuren in de lak/dip. Ruitje te vettig wellicht... Maar het ergste is dat je het er niet meer goed af krijgt. Lijkt n soort verbinding aan te gaan met het ruitje, dat helemaal dof uitslaat.

Ruitje daarna gespoten met standaard zwarte lak. (Stealthy look 8-) )
Vond het na een tijdje toch een te hoog beunhaas gehalte hebben dus maar gewoon voor n paar tientjes een donker ruitje gekocht :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan