kuipruit

pieterxj

MF'er
9 apr 2010
33
0
Ik wil een andere kuipruit voor mijn BMW f650. Eén waarme ik uit de wind kom te zitten. Ik zat te denken aan een touring kuipruit van Puig (zie afbeelding). Heeft iemand hier ervaring mee. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Pieter
full
 
Hoe lang ben je en waar voel je nu de meeste wind en turbulentie? Als je deze met je huidige scherm net rond de onderkant van je helm voelt kun je beter GEEN verhoogde ruit nemen, de turbulentie verplaatst zich met een verhoogde ruit dan naar precies midden op je helm. En dat geeft alleen maar meer herrie en "kopschudden"
Je kunt beter met je hoofd vol in de wind zitten dan net niet, dat rijdt een stuk rustiger.
Om echt uit de wind te zitten heb je een windscherm formaatje goldwing e.d. nodig :X
 
Hoe lang ben je en waar voel je nu de meeste wind en turbulentie? Als je deze met je huidige scherm net rond de onderkant van je helm voelt kun je beter GEEN verhoogde ruit nemen, de turbulentie verplaatst zich met een verhoogde ruit dan naar precies midden op je helm. En dat geeft alleen maar meer herrie en "kopschudden"
Je kunt beter met je hoofd vol in de wind zitten dan net niet, dat rijdt een stuk rustiger.
Om echt uit de wind te zitten heb je een windscherm formaatje goldwing e.d. nodig :X
Ik ben 1.78 en krijg de meeste wind precies op mijn helm wat een hoop herrie veroorzaakt. Zonder ruit is dat inderdaad een stuk rustiger. Ik heb nu een standaartruit op mijn motor.
 
Plak even een stevig stuk karton op je ruit met de (geschatte) hoogte van de vervangingsruit, dan heb je ongeveer een idee van wat je kunt verwachten. Dan weet je iets beter of het een verbetering zal zijn of niet.
BTW, sowieso met oordoppen rijden, dat scheelt al een hoop.(en wellicht goedkoper dan een ruit?)
 
Volgens mij bedoel je dat je juist de meeste turbulentie op je helm hebt. Je hebt inderdaad al snel een heel groot scherm nodig, wil je uit de wind en lawaai zitten.

Ik heb hier bijvoorbeeld alleen last van op de snelweg (heb zelf een diversion 900). Als ik rust wil kruip ik helemaal achter mijn ruitje :)
 
Laatst bewerkt:
Plak even een stevig stuk karton op je ruit met de (geschatte) hoogte van de vervangingsruit, dan heb je ongeveer een idee van wat je kunt verwachten. Dan weet je iets beter of het een verbetering zal zijn of niet.
BTW, sowieso met oordoppen rijden, dat scheelt al een hoop.(en wellicht goedkoper dan een ruit?)
Goede tip, oordoppen gebruik ik al
 
Terug
Bovenaan Onderaan