Kuipruitje inkorten

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Ik heb hier nog een flip-up ruitje liggen voor mijn motor die ik wil inkorten tot de normale vorm. Dit omdat de kleur van het ruitje me bevalt maar de vorm niet.

Hoe is dit het beste te doen zonder dat het ruitje verneukt wordt door splinteren en/of scheuren? Heeft iemand ervaring hiermee?
 
Eerst in warm water leggen en laten opwarmen. Daarna aan de gang met een figuurzaagje?
 
p722121_zoom.jpg


,

pc58272normal64394701ur.jpg


of

00490_bahco_255_block_saw-bp.jpg



In water verwarmen, drogen en schilderstape erop plakken aftekenen en met een figuurzaag rustig zagen. Je zou kunnen Dremelen maar alleen als je vaker hebt gespeeld met de Dremel. Je kan namelijk makkelijker uitschieten met een Dremel dan een figuur zaagje. De zaag rand zou je eventueel weer kunnen afronden met een strijkbout. Zo "koud" mogelijk zetten en steeds iets warmer totdat het plastic net iets smelt. Wel even op het stuk dat je eraf gezaagd hebt proberen.
 
http://www.fein.de/mediando_live/media/images/Produktbilder/Maschinenabbildung_Stammbild/p722121_zoom.jpg ((Afbeelding))

,

http://img348.imageshack.us/img348/6033/pc58272normal64394701ur.jpg ((Afbeelding))

of

(Afbeelding)


In water verwarmen, drogen en schilderstape erop plakken aftekenen en met een figuurzaag rustig zagen. Je zou kunnen Dremelen maar alleen als je vaker hebt gespeeld met de Dremel. Je kan namelijk makkelijker uitschieten met een Dremel dan een figuur zaagje. De zaag rand zou je eventueel weer kunnen afronden met een strijkbout. Zo "koud" mogelijk zetten en steeds iets warmer totdat het plastic net iets smelt. Wel even op het stuk dat je eraf gezaagd hebt proberen.

Pak dan gelijk
tmb_Kango%20900%20Application%201.jpg

|(

Nee hoor, gewoon Dremel nemen.
Met slijpschijfje de grove lijnen uitslijpen.
Met schuurtolletje de fijnere vormgeven.
Na polijsten met Commandant-4 (groen althans ;) )

Steld zo erg weinig voor.

Succes TS
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor de replies allemaal, wordt dus gewoon afslijpen, bovenkant wat netter schuren en dan het randje warm maken en polijsten om het geheel netjes te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan