kuipschade: advies gevraagd!

GixxerRoeland

Die hard MF'er
9 apr 2003
297
0
Eindhoven
hallo,
Een tijdje geleden is mijn motor omgevallen in het gras. daarbij is de rechterkuip beschadigd, en is er lak van het kunstof afgebladerd. Nu wou ik eerst een hele nieuwe kuip kopen, maar die kost 440 Euro, dus toen begon ik toch andere oplossingen te verzinnen!

De kuip is nog in perfecte staat verder, behalve dat stukje zonder lak, van ongeveer 2 cm2. Het voordeel is, dat "blanke" stukje zit precies in een "inkeping" van de kap. Nu wil ik een sticker laten snijden in het grijs, net zoals de kleur van de grijze sticker erboven. Voor de duidelijkheid heb ik een foto bijgevoegd, waar de plek zit( deze foto is nog wel vóór de schade).

Weet iemand een bedrijf die een sticker voor me kan uitsnijden, in dezelfde kleur? het liefst omgeving Eindhoven! verder mag wel, als het maar niet in groningen is. ;)

Nog één probleem: de lak die eraf is gebarsten, was behoorlijk dik. ik schat ongeveer 0.5 mm. als ik nu die sticker erop zou plakken, zou je er lucht onder krijgen, of als je hem strak erop zou plakken, een aftekening door de sticker heen krijgen, van de kale plek. Hoe moet ik dit gaan oplossen? plamuur erop ofzo?

Graag advies en bedrijfsnamen! Alvast bedankt!


full
 
Ik zou even bij een erkend schadehersteller binnenlopen.

Als je t plekkie goed schuurt (kun je zelf doen) en dan evt. wat plamuur( kun je evt. ook zelf doen), dan kun je t bij hun even laten spuiten, das makkelijk te doen zo'n stukkie.

je kunt ook spuitbusjes laten maken op kleur en het zelf spuiten, gaat goed zo'n klein stukje..
kijk op japarts.nl voor evt. spuitbusjes


succes
 
gewoon een sticker plakken als je spuiten te duur vindt.
Je kan kijken naar een stukje echt carbon sticker, dit is veel dikker dan een gewone sticker en heb je dus minder kans dat je nog wat van de plek ziet.

Ik zou alleen niet met plamuur en spuitbussen aan de gang gaan....dat maakt de plek meestal alleen maar lelijker.

succes ermee
 
ik ben al langs een schadebedrijf geweest, want ik dacht persoonlijk ook dat het wel met een spot-repair te maken viel. maar daar was de reparatieoppervlakte te klein voor, om uit te kunnen spuiten. dus die optie valt al af!

Ik wil eigenlijk een sticker, van dezelfde kleur grijs, dan valt het zo min mogelijk op, dat die sticker daar origineel niet hoort te zitten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan