Kuipspiegels Yamaha Fazer

PIPOOO

MF'er
13 okt 2007
182
0
Hallo,

Ik wil de kuipspiegels van een Yamaha Fazer plaatsen op mijn Yamaha Diversion 900.

De vraag is zijn deze of dit soort spiegels inklapbaar. Op foto's bij bv Motozoom of Gericke is dat moeilijk te zien.

Ik hoor jullie reacties wel.

Bvd Bert.
 
De standaard originele Yamaha spiegels van een Fazer 600(1e model na de facelift)/1000 zijn inklapbaar en schieten weer terug in hun oude stand als je ze uitklapt.
 
De orginele spiegels van een Fazer 600 uit '98 zijn ook inklapbaar. Deze scharnieren vlak bij de kuip.
full
 
Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reacties maar ik heb nog een vraag. Ik wil dus spiegels op mijn kuip monteren, deze zitten nu op het stuur, gaatjes boren in de kuip en dan rechtstreeks monteren? Ik lees nl. ook iets over Mirror base plates, beschikbaar ik verschillen kleuren, chroom, zwart en types. Zegt jullie dit wat?

http://www.d2moto.com/Items/bp002-black?sck=43618883&caSKU=bp002-black&caTitle=Yamaha%20FZR%20YZF%20600%20600R%20R6%20R1%20Black%20Mirror%20Base%20Plates (Motorcycle Parts and Accessories - D2Moto)

Bvd Bert.
 
Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reacties maar ik heb nog een vraag. Ik wil dus spiegels op mijn kuip monteren, deze zitten nu op het stuur, gaatjes boren in de kuip en dan rechtstreeks monteren? Ik lees nl. ook iets over Mirror base plates, beschikbaar ik verschillen kleuren, chroom, zwart en types. Zegt jullie dit wat?

http://www.d2moto.com/Items/bp002-black?sck=43618883&caSKU=bp002-black&caTitle=Yamaha%20FZR%20YZF%20600%20600R%20R6%20R1%20Black%20Mirror%20Base%20Plates (Motorcycle Parts and Accessories - D2Moto)

Bvd Bert.
Deze zitten volgens mij niet standaard op een Fazer (600). Ik kan het mij tenminste niet herinneren.
Overigens zou ik voor de spiegels van een Fazer 600 2002 - 2005 gaan. Deze zijn wat langer en daardoor zie je meer in je spiegels. Louis schijnt ze (niet origineel) te verkopen voor een leuk prijsje.
 
Texan,

Weet jij soms waar Mirror plates voor dienen? Overigens als je op die US site kijkt zie je dat de spiegels daar wel erg goedkoop zijn, zelfs incl. verzendkosten.

Maar bedankt voor de tip Louis is toch nog goedkopen dan bv Moto Zoom.

Bedankt voor je reactie alvast.

Groet Bert.
 
De spiegels zitten niet op de kuip gemonteerd maar op een stalen beugel die op het frame afsteunt waar ook de koplamp aanzit. Volgens mij zijn die plaatjes bedoelt om de afstand tussen de stalen beugel en de kuip te overbruggen. Zo komt er geen spanning op het kuipwerk te staan.
full
 
hmm. Misschien op deze manier.
Een plaatje uit het handboek.

Nou, geen pdf plaatje dus. Als je er behoefte aan hebt geef je e-mail adres maar door. Het is en exploded view van de voorkant met de kuip, spiegels, beugels en die gekke plaatjes.
 
Laatst bewerkt:
Rubbere Ronald,

Bedankt voor je reacties, ik wil nl. dit soort spiegels op de kuip van mijn Diversion 900 plaatsen. Dit is voor deze motor op deze plaats niet bedoeld. Ik vraag me nu dan ook af of dit verstandig is. Want alleen aan de kuip te hangen vind ik wat link.

In iedergeval bedankt voor het meedenken.

Bert.
 
Ondanks dat dit een oude onderwerp is, ben ik er wel benieuwd naar of de montage van de spiegels op de kuip is gelukt.
Ik ben zelf namelijk ook geinspireerd geraakt in dit onderwerp en heb inmiddels spiegels van een Yamaha Fazer gekocht om te monteren op m'n Diversion 900 kuip. Er werd echter geen motagemateriaal bij geleverd, dus nu ben ik op zoek naar hoe dat te doen.

Wie heeft met succes dit voor elkaar gekregen?
 
Hallo,

Ik was de starter van dit topic. Heb uiteindelijk besloten dit niet te doen omdat ik niet zeker was van de solide bevestiging van de spiegels op de kuip. Was bang dat deze zou scheuren indien de spiegels aangeraakt zouden worden. Mocht jij andere suggesties hebben laat het dan ff weten via dit forum.

Groet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan