kun je met dit weer rijden?

Ik heb vandaag geprobeerd een stukje te rijden. Motor moest naar garage vanwege inbouw van alarm) maar ben niet verder gekomen dan 100 meter. Mijn achterwiel wilde sneller dan mijn voorwiel. Ik kwam al bijna de tuin niet uit. En dat voor een all-road!!

Op een gegeven moment stond ik 180 graden gedraaid (gelukkig horizontaal gedraaid, ik bleef vertikaal)

Ben dus stapvoets weer teruggekeerd ;(
Wel blij dat ik niet op mn plaat ben gegaan. ALarm moet dan maar later worden ingebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Met de hoeveelheid sneeuw die hier buiten lag vanmiddag, vond ik het niet echt verstandig om te gaan rijden. Ook alle pekel die nu overal ligt doet wel zijn werk op je motor. Zeker de supersports krijgen het dan zwaar te verduren met al dat aluminium. Het kan natuurlijk altijd, maar of het verstandig is.
 
Ben vanmiddag tussen 1 en 2 gaan rijden. Moet kunnen dacht ik. Totdat ik op de wat drukkere wegen kwam, waar de auto's van de sneeuw blubbersneeuw maken :-/

Op de derde rotonde die ik tegenkwam ging ik dus plat. Snel weer opstaan, fiets op benen, zitten en starten. Maar ja, dat starten ging dus niet.

Met vriendelijke meneer(de rest van de almeerders die langsreden waren werkelijke loosers) motor aan de kant gezet, op slot, en ben even naar huis gebracht.
Mensen regelen om m'n fiets op te halen(verzekering, sleepdiensten enzo). Rond 2100 uur hadden ze pas tijd. Teveel ongelukken met prioriteit :-(
 
Geduld is een schone zaak, maar dat had ik dus niet...
Vorige week een nieuwe uitlaat besteld, was gisteren binnen, kijk vanochtend uit het raam, ach beetje sneeuw, kan geen kwaad, ik wil toch dat ding erop laten zetten en 2 dynoruns laten maken, dus naar de motorzaak.

Ben daar vlakbij op mn plaat gegaan omdat de weg gewoon een ijsspiegel was met sneeuw erop. Schade is beperkt gebleven tot ego, rechterspiegel afgebroken, rempedaal krom, knipperlichtkapje kaduuk en krassen op het blok.

Heb voor de troost wel de uitlaat erop laten zetten en de runs gedaan (filmpje staat in Naked forum, bij het Welke pijp op je Hornet topic). Motor staat nog in de motorwinkel om de valschade te herstellen.

Ik rij niet meer in de sneeuw.
 
welke idioot gaat er dan ook in de sneeuw proberen te rijden? :?
ik ging met mn fiets al lekker zwabberen. net voetstaps naar huis gekard. bah
 
Met sneeuw rijden gaat prima. Slippend achterwiel is niet zo'n punt. Is me al eerder gelukt mee door te komen.
Probleem is alleen blubbersneeuw en bochten en slippend voorwiel..

Fietsertje: In de sneeuw rijden kan ernstig leuk wezen!!! Gratis burnouts enzo :-)
 
hoi
ik moest gisteren zaterdag dus van mijn werk naar huis
door rotterdam stukje snelweg op naar spijkenisse
op de snelweg lag een laagje sneeuw als je dan ziet dat
die koekblikken met 140 langs je heen rijden is het niet verwonderlijk
dat er ongelukken gebeuren
veilig thuis gekomen
motor afgespoeld en lekker binnen gaan zitten
 
Ben tot de ontdekking gekomen datik dat ding toch maar ga afspoelen als ik thuiskom van mijn werk, kleine roestpuntjes op de vorkpoten en op de chromé spiegels vertelden me dat :( , 1 keer in de week wassen is te weinig bij zulk weer, heb er die kauaklaua toch voor over.

Hier is ie dan na zijn wekelijkse wasbeurt, en kl*te dat je met koud water moet wassen wegens de pekel, maar kan ik hem dan na de wasbeurt en het afspoelen met koud water nog even verwennen met warm water of is dit af te raden :?



Motor in de sneeuw wassen is geen pretje, maar mijn ouwe gevoerde regenbroek kwam toch weer van pas.

full
 
Gewoon gaaaaaann!
Gas erop houden, sturen in de richting waar je naartoe wilt, en de geverfde kant boven houden!
Dan heb/krijg je geen problemen...

Beetje glijen is goed voor je "motor gevoel" (en het staat stoer...) :}
 
Ik had zaterdag om 1600 een uitruk :)

Ik dacht nog, met dit weer ga ik niet voor een automaatje e.d.... ja hoor, woningbrand. Dus ik op de motor.

Kreeg er al snel spijt van...tering wat een gekloot, telkens wegbrekende achterkant e.d. Ben zo mat maximaal 40 km gaan rijden. Niet meer teruggreden, maar motor op de kazerne laten staan. Lekker warm en droog, had tie wel ff verdiend.

Paar uur later weer een uitruk. Ik nu op de fiets...enorm op mijn bek gegaan.
 
Ben tot de ontdekking gekomen datik dat ding toch maar ga afspoelen als ik thuiskom van mijn werk, kleine roestpuntjes op de vorkpoten en op de chromé spiegels vertelden me dat :( , 1 keer in de week wassen is te weinig bij zulk weer, heb er die kauaklaua toch voor over.

Flink in de vaseline spuiten. Bij de dealer was eea weggeveegd. Alu kwam er perfect onderuit! Meteen maar weer ingespoten.

Nog een maandje of zo, dan begint het grote schoonmaken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan