Kunnen jullie het nog?

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
De bijzondere verrichtingen die je bij het behalen van het rijbewijs moest kunnen? Ik kan het iig niet meer, stapvoets rijden zal nog wel gaan, maar de 8 of zo denk ik niet meer...
 
Stukkie cake man! Okee heb me rbw pas 2 jaar en een beetje maar toch, zo moeilijk waren ze nu ook weer niet.

(Offtopic: Bagger wou uur geleden al naar bed, nu ga ik echt morgen weer 5.45 op)
 
hehe heb ze nog laatst allemaal met mijn VFR'tje gedaan , gaat wel wat moeilijker dan met de lesmotor maar heb ze allemaal met de eerste keer goed gehad.
 
Hehe, ik zou het niet weten, ik heb ze nog niet geprobeerd op mijn bike. De laatste keer dat ik ze probeerde (zonder rijbewijs :X ) was om ff te oefenen voor het rijbewijs... Daar dat geen succes is geworden (nieuwe kuip etc, maar dat was niet geheel mijn schuld :X :X ) probeer ik ze voorlopig nog maar ff niet.

Wie weet kan ik binnenkort de moed opbrengen om ze op een parkeerterreintje ff te oefenen ofzo :] Lijkt me wel cool om ze te kunnen. Pas geleden namelijk moeten keren op de weg: voeten aan de grond, achteruit lopen en insteken, vooruit lopen en weer wegrijden... is ook geen doen :D. Komt nog wel... eerst nog maar eens ff overeind zien te blijven :+ :+

[edit] Ik heb dus nu inmiddels WEL mijn rbw :} , GELUKKIG wel :9 [/edit]
 
Ik oefen nog zeer regelmatig, vooral de achtjes en de remproef. Mijn korte bochtjes zijn nu een stukker vloeiender en krapper dan tijdens het lessen. :]
 
Ja wel hoor ik oefen ze regelmatig en toen ik de Cat had gelijk naar zestienhoeven de volgende dag om ze ook op har te doen vooral de remproef vaak oefenen want dan durf je makkelijker door te remmen eerst met 50 dan 60, 70, 80, 100. Tis ook wel leuk om ze te doen 8ie als er een rijschool bezig is en jij rijdt je 8ie zonder enige moeite tussen de gehalveerde tennisballen. (deze i.p.v pionen)(vallen ook niet om met de slalom)
 
Piece of cake

Laats nog wat anders lopen testen (niet nadoen) met 1 hand zo plat mogelijk de bocht door.

Conclusie die handen heb je helemaal niet nodig...
 
25 jaar geleden hoefde dat niet,
dus nog nee..
gewoon voor mezelf alweer wat jaren geleden eens gaan proberen,
makkie dus.
daarna bij voorgezetten opleiding leer je het nog handiger te doen.
ik oefen het na een tijdje niet rijden(mooi weer rijder he) altijd nog even.
 
Hmm, kennelijk ben ik de enige die ze niet meer kan '(


Toch maar weer een keertje oefenen. Nja, laat ik eerst maar een motor kopen :P
 
Geregeld.... gewoon op een rustige parkeerplaats.... :)
Goed voor je zelf vertrouwen. :+

Heb daarnaast ook een VRO1 gedaan... helpt ook wel.
 
Hmm, kennelijk ben ik de enige die ze niet meer kan '(

Op mijn R6 is een achtje zeker geen "stukje cake".
Met de cb250 was ik de held van de rijschool ;)

denk dat het "moeten" er niet meer achter zit. Vlot draaien op smalle weg is irl vaak voldoende, stapvoets rijden komt wel vaak voor... das geen probleem.

idd oefenen op een parkeerplaats is verstandig
 
Ben een keer m'n ouwe rijschool tegen gekomen toen ik aan 't rijen was. Ben effe gaan kletsen en heb ff paar 8jes gedaan.


Veeeeel makkelijker op een cb400-tje dan op zo'n kawa-chopper-lesmotor. O-)
 
Ben een keer m'n ouwe rijschool tegen gekomen toen ik aan 't rijen was. Ben effe gaan kletsen en heb ff paar 8jes gedaan.


Veeeeel makkelijker op een cb400-tje dan op zo'n kawa-chopper-lesmotor. O-)


Nou tot ik de vro1 gedaan had moest ik echt niet aan straatje keren of een achtje denken hoor met die 1000 cc tweecilinder onder mijn kont !!
En erna ........... laat ik zeggen dat het bij straatje keren blijft :9
 
Slalom, stapvoets, remproef en opbokken wel :)
8-je en 3 keer rondje: dat hangt er denk ik vanaf hoe ver ze de pionnen uit elkaar zetten :P
 
Stapvoets, straatje keren en remproef lukken me wel. Achtjes en "3x rondje en eruit" zou ik even moeten oefenen, maar dan lukt dat ook wel denk ik. Tafel van 13 heb ik ook ooit gekund, zou ik nu ook weer moeten oefenen hoor...
 
op een er-5je ofzo zal het vast nog wel lukken

maar met een supersport.. brrrr... moet er niet aan denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan