Kunnen jullie mij helpen?

Silvana

MF'er
27 okt 2007
185
0
Hallo allemaal,

Ik heb pas mijn motorrijbewijs behaald en ben aan het kijken voor een motor.

Ik heb nu 3 motoren op het oog
- Kawasaki Z750
- Suzuki GSR
- Aprilia Shiver

Zodra ik mijn rijbewijs binnen heb ga ik proefritten maken. Maar ja, hierop het forum zijn een hoop mensen met ervaring. Dus graag wil ik de min en plus punten van de motoren weten. En welke is volgens jullie mening de beste aanschaf.

Wanneer begint het motor seizoen weer? En in welke maand rade jullie mij aan om een motor aan te schaffen. Ben namelijk geen typ die met slecht weer gaat rijden.

Ik hoop dat jullie me uit ervaring advies kunnen geven

Alvast bedankt
 
Hallo allemaal,

Ik heb pas mijn motorrijbewijs behaald en ben aan het kijken voor een motor.

Ik heb nu 3 motoren op het oog
- Kawasaki Z750
- Suzuki GSR
- Aprilia Shiver

Zodra ik mijn rijbewijs binnen heb ga ik proefritten maken. Maar ja, hierop het forum zijn een hoop mensen met ervaring. Dus graag wil ik de min en plus punten van de motoren weten. En welke is volgens jullie mening de beste aanschaf.

Wanneer begint het motor seizoen weer? En in welke maand rade jullie mij aan om een motor aan te schaffen. Ben namelijk geen typ die met slecht weer gaat rijden.

Ik hoop dat jullie me uit ervaring advies kunnen geven

Alvast bedankt

van alle 3 zijn type topics, misschien daar eens de vraag stellen, door de reacties heen lezen ("onze is beter" bedoel ik dan )

veel plezier iig straks met je keuze
(z750 :+ )

misschien zijn er einde jaar aanbiedingen (moet iemand zijn quota misschien nog halen)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb pas mijn motorrijbewijs behaald en ben aan het kijken voor een motor.

Ik heb nu 3 motoren op het oog
- Kawasaki Z750
- Suzuki GSR
- Aprilia Shiver

Graag gedaan.... O-) en ehhh.....

full


En voor de rest... gewoon zelf proef gaan rijden zodra het weer het toelaat. Andermans ervaringen zijn niet de jouwe... dus geef ze alledrie 'n eerlijke kans. :W
 
....ik wil ze alle drie wel....

..maarehh,....wat wil je met de motor van jou keuze....
fun ?
woon/werk ?
toerritten ?

Ik zou gewoon gaan rijden op de verschillende modellen en je eigen gevoel er op los laten.
Voor-en nadelen zijn er bij die nieuwere motoren voor de "gewone"man/vrouw toch nauwelijks uit te halen. Alleen verschillen.
Verbruik/gewicht/koppel/etc...

Voor de 'looks' en het geluid+koppel, zou ik die Shiver wel ff in m'n schuur willen stallen.. :Y :9
 
zou een motor in de wintermaanden ( = laagseizoen ) aanschaffen, dan valt er vaak nog wat van de prijs af te L*llen.

en verder kan ik alleen maar zeggen Z750

= een naked bike waar je heeel veel plezier aan beleefd!!

een erg goede beginners fiets! genoeg koppel :Y , 4 cilinder dus jankt mooi bij hoge toeren :9 mooie lage brom bij weinig toeren.

verbruik is rond de 1/16

van de shiver weet ik alleen dat je erg hoog zit op de motor...

De gsr vind ik persoonlijk minder mooi...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook eens een proefrit gaan maken op de Shiver, supermotortje welke heel makkelijk te berijden is.

Zou hem ook in het laagseizoen liefst voor het eind van het jaar kopen. Er zijn inderdaad een hoop motorzaken die het jaar met goede cijfers willen afsluiten dus....

En de shiver word volgend jaar waarschijnlijk een stuk duurder, nu kun je hem krijgen voor een introductieprijs. Ga anders eens bij Leo Teunissen Motoren langs die hebben er een staan waar je op kan proefrijden.

De Z750 is ook een superding heel erg makkelijk te berijden, alleen vind hem een beetje zoemerig in de handen en voeten boven de 120km/h wel een mooi geluid. En erg goede beginnersfiets ook zijn er zat tweedehands te krijgen.

Die suzuki moet je maar gewoon wegstrepen, hondehok op wielen. ;)

Maar misschien ook een keer op een triumph street triple gaan rijden, ook superleuke beginnersmotor die het beste van twee werelden heeft. Soeplesse van een vierpitter en de kracht van een tweepitter ;)

Maar ga vooral proefrijden en koop met je hart en verstand, gewoon veel plezier toegewenst.


Trouwens welkom hier en laat het effe weten als je er uit bent :W
 
Maar misschien ook een keer op een triumph street triple gaan rijden, ook superleuke beginnersmotor die het beste van twee werelden heeft. Soeplesse van een vierpitter en de kracht van een tweepitter ;)



Trouwens welkom hier en laat het effe weten als je er uit bent :W
B|
 
Laatst bewerkt:
kost wel ff meer dan de concurentie...

en om dat nou als beginners fiets te nemen :X


Street triple pipo, niet speed triple.

En ga zeker is rijden op de Street Triple, ik was gelijk verliefd. Dezelfde week besteld en m'n R6 de deur uit gedaan.
Met die street triple ga je geen spijt hebben :)

En het voordeel is als je hem nu besteld heb je hem van het voorjaar en kan je gelijk gaan scheuren :) (na het inrijden dan)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb pas mijn motorrijbewijs behaald en ben aan het kijken voor een motor.

Ik heb nu 3 motoren op het oog
- Kawasaki Z750
- Suzuki GSR
- Aprilia Shiver

Zodra ik mijn rijbewijs binnen heb ga ik proefritten maken. Maar ja, hierop het forum zijn een hoop mensen met ervaring. Dus graag wil ik de min en plus punten van de motoren weten. En welke is volgens jullie mening de beste aanschaf.

Wanneer begint het motor seizoen weer? En in welke maand rade jullie mij aan om een motor aan te schaffen. Ben namelijk geen typ die met slecht weer gaat rijden.

Ik hoop dat jullie me uit ervaring advies kunnen geven

Alvast bedankt
Gewoon zelf gaan proefrijden. En dan niet met je verstand beslissen maar met je hart. Als je met je verstand beslist krijg je er spijt van. Dan ga je letten op voor en nadelen.

Als je met je hart beslist vind je je eigen motor de allermooiste en de allerbeste. En dan neem je eventuele nadelen vanzelf voor lief. Die horen er dan bij.

Waar het ook over gaat; je grootste liefde kies je met je hart! (of het nou om een vriend(in) gaat of een motor of een huis)

Succes en heel veel plezier op wat dan ook.
 
Probeer eens een Honda CB600F! :} :]

Toen ik voor het eerst erop reed was ik gelijk verkocht. Zo gemakkelijk rijdt hij.
En zo vertrouwd rijdt hij. Hij bevalt me tot vandaag toe goed.

Een maandje geleden heb ik op een Triumph Street Triple 675 proefgereden. :} :9~
Hij is wat meer sterker onderin (meer koppel) dan mijn Hornet 600.
Triumph bevalt me ook best hoor.

Aprilia is misschien wel een mooie motor, maar die heeft 2 cilinder en dan heb je meer kans dat hij bokkiger is dan als je op 4 cilinder rijdt. Triumph bijvoorbeeld heeft een 3 cilinder motorblok en zit daardoor tussen de 2 en 4 cilnder, meer koppel en toch minder bokkiger dan 2 cilinder en je kunt meer toeren maken. Ach je moet het toch kunnen aanvoelen.

Volgens mij, denk ik, kun je beter op diverse motoren proefritjes maken of
huur een motor naar je keuze, dan kun je het beste aanvoelen wat het je
best bij je past.

Voor een beginnersmotor is Honda CB600F geschikt. Zo ook Suzuki Bandit 600N.

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht naar een geschikte motor.

:W
 
Welkom op het forum :] .

Ik zou je zoekveld miss. een beetje uitbreiden en ook is kijken naar de andere merken (Triumph, Honda, Yamaha, etc.). Dan heb je achteraf ook zeker geen spijt van je keuze. Probeer ook zoveel mogelijk testritten te doen. Is volgens mij nog altijd de enige (echte) manier om te zien of de motor je echt aanstaat. Je kan de looks dan wel geweldig vinden, maar het kan goed zijn dat je de rijeigenschappen van de motor niet goed vind. Dus zeker wat testritjes doen!

Het zijn alle drie mooie fietsen, maar als ik zou kiezen zou ik ook voor de "Shiver" gaan.

Veel succes,

Greetz Christopher
 
heb een gsr, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik de shiver kiezen. waarom? ---> 2 cilinder :)
als 2e keus zou de gsr worden. waarom? nou omdat ie met 600cc meer koppel en pk heeft als de z750. (Wel na pc3, uitlaatje, afstellen, luchtfilter). EN hij voelt een stuk aggressiever aan.

die z vind ik er maar gewoontjes uit zien (oud model). en die nieuwe al helemaal. en dan dat drooggewicht. :+
 
Street triple pipo, niet speed triple.

En ga zeker is rijden op de Street Triple, ik was gelijk verliefd. Dezelfde week besteld en m'n R6 de deur uit gedaan.
Met die street triple ga je geen spijt hebben :)

En het voordeel is als je hem nu besteld heb je hem van het voorjaar en kan je gelijk gaan scheuren :) (na het inrijden dan)

De gsr vond ik een nogal saaie fiets. Zowel kwa uiterlijk als karakter.
Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Met de Z750 en de shiver heb ik geen ervaring, maar ik heb wel op de triumph street triple gereden! En dat gaat toch mooi zeg. Stuurt ongelovelijk scherp, klimt in toeren als een aap in een banenenboom en is lekker fel. Als ik het geld had dat zou dat voor mij een makkelijke keuze geweest zijn :)

1193731190-940.jpg


Maar zoals iedereen zegt; ga gewoon proefrijden op de verschillende modellen. Echt slechte motoren worden niet echt meer gemaakt. Het is net wat je zelf mooi vindt en fijn vindt zitten/rijden.
 
Hallo allemaal,

Ga morgen een proefrit maken op de Shiver en de GSR en zaterdag op de Z750.

Kan niet wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Hallo Allemaal,

Nou, heb vandaag gereden op de Shiver en GSR.

De Shiver maakt een heel mooi geluid en de zithouding vind ik zeer lekker.
Hij is wel wat aan de hoge kant.

De GSR zit lekker alleen zit je met je benen wat hoger opgetrokken. Het schakelen vind ik persoonlijk fijner dan bij de Shiver. Kan goed met beide benen op de grond.

De GSR bromt wel wat meer op de auto snelweg.

Maar ondanks alles gaat mijn voorkeur uit naar de GSR. Nu ga ik zaterdag nog even op de Z750 rijden en dan ga ik mijn keuze maken
 
Nou, daar ben ik weer.

Heb vandaag een stukje gereden op de kawasaki Z750. Wat een topper is dat zeg!
Je begrijpt het denk ik al dat wordt hem dus.

Denk dat ik hem deze week gaat bestellen. Kan niet wachten!!!

In ieder geval bedankt voor al jullie adviezen
 
nee, 2008! neem een zwarte met ABS
Ga er nog wel wat dingetjes aan veranderen.
voor wil ik een kawasaki fluid tankje. En achter krijg ik een zwart staal fluid tankje(Rizoma).
Wil een spatbord boven mijn achterband.

Het achterspatbord met kenteken plaat ga ik ook verniewen. Daar komt een kentekenplaat op van rizoma. Ook komen er allemaal witte richtingaanwijzer op.

Weet iemand misschien een goede site waar ik voor een achterspatbord kan kijken voor boven mijn achterwiel?

Heb nog even tijd om te zoeken want laat hem pas komen in Maart 2008

Hier hebben ze hele mooi spullentjes
Rizoma Web Site - Home Page -
 
nee, 2008! neem een zwarte met ABS
Ga er nog wel wat dingetjes aan veranderen.
voor wil ik een kawasaki fluid tankje. En achter krijg ik een zwart staal fluid tankje(Rizoma).
Wil een spatbord boven mijn achterband.

Het achterspatbord met kenteken plaat ga ik ook verniewen. Daar komt een kentekenplaat op van rizoma. Ook komen er allemaal witte richtingaanwijzer op.

Weet iemand misschien een goede site waar ik voor een achterspatbord kan kijken voor boven mijn achterwiel?

Heb nog even tijd om te zoeken want laat hem pas komen in Maart 2008

Hier hebben ze hele mooi spullentjes
Rizoma Web Site - Home Page -

nice!

alvast welkom in het Z-topic ;) op de 1ste pagina staan heeeeel veeeel links met leuke sites.

Op het z-topic is btw is nog een vrouw met zwarte Z750 '07 een regelmatige bezoeker.

:)
 
Laatst bewerkt:
nee, 2008! neem een zwarte met ABS
Ga er nog wel wat dingetjes aan veranderen.
voor wil ik een kawasaki fluid tankje. En achter krijg ik een zwart staal fluid tankje(Rizoma).
Wil een spatbord boven mijn achterband.

Het achterspatbord met kenteken plaat ga ik ook verniewen. Daar komt een kentekenplaat op van rizoma. Ook komen er allemaal witte richtingaanwijzer op.

Weet iemand misschien een goede site waar ik voor een achterspatbord kan kijken voor boven mijn achterwiel?

Heb nog even tijd om te zoeken want laat hem pas komen in Maart 2008

Hier hebben ze hele mooi spullentjes
Rizoma Web Site - Home Page -




is een leuke bike om dingen aan te veranderen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan