kunnen we weer ??

honda x-adv

MF'er
21 mei 2002
184
1
amsterdam
hallo allemaal

kunnen we weer ? is de kou nu weg, niet dat ik een hekel aan de kou heb hoor maar die klote pekel is toch echt wel een aanslag op je motortje. Althans mijn yamaha kan daar slecht tegen. Ik zie wel motorrijders doorrijden s,winters en eigenlijk wil ik dat ook wel graag maar hoe bescherm je dat kostbare bezit het best tegen de pekel ??

Groetjes Marcel
 
hallo allemaal

kunnen we weer ? is de kou nu weg, niet dat ik een hekel aan de kou heb hoor maar die klote pekel is toch echt wel een aanslag op je motortje. Althans mijn yamaha kan daar slecht tegen. Ik zie wel motorrijders doorrijden s,winters en eigenlijk wil ik dat ook wel graag maar hoe bescherm je dat kostbare bezit het best tegen de pekel ??

Groetjes Marcel

goed inspuiten met allerlei soorten vet en andere beschermingsmiddelen.
na elke pekelrit de motor met een tuinslang en koud water afspuiten en dan vooral remmen enzo.
en vervolgens weer opnieuw sommige gedeeltes invetten

maar ben je niet een beetje laat ?
ik ben gisteren juist begonnnen met het demonteren van mijn halve motor
om dat smerige vet overal tussenvandaan te poetsen.
 
Lekker inspuiten met zuurvrije vaseline, rijden, verder niks aan doen en na de pekeltijd afspoelen en goed wassen :)
 
En ik maar denken dat de Div. zo goed tegen pekel kan :?
Er staat hier een 900 bij mn werk en die ziet er altijd schoner
uit dan de mijne.
 
Ik rij zelf ook in de winter, als er pekel ligt, dagelijks.
1x per week poets ik de moto met een zeem en water + afwasmiddel, zonder af te spoelen. (15')
De ketting wordt dan ook ingespoten.
Nu, twee jaar later en 50000km verder ziet ie er zo uit:
full

Vermits ik toch om de vier jaar een nieuwe koop, lig ik van heel die pekel niet wakker. :z :z :z
 
hallo allemaal

kunnen we weer ? is de kou nu weg, niet dat ik een hekel aan de kou heb hoor maar die klote pekel is toch echt wel een aanslag op je motortje. Althans mijn yamaha kan daar slecht tegen. Ik zie wel motorrijders doorrijden s,winters en eigenlijk wil ik dat ook wel graag maar hoe bescherm je dat kostbare bezit het best tegen de pekel ??

Groetjes Marcel

Een manier is natuurlijk door je kop in je kont te stoppen, krijg je het niet zo koud :X :+

Zuurvrije vaseline is wel een goede tip, verder zou ik je velgen wel gewoon netjes schoonhouden, want deze poetsen na een lange tijd niet wassen is echt een crime :r (en die kunnen echt wel tegen pekol)
 
Terug
Bovenaan Onderaan