Kunnen Z1000 rijders mij helpen?

Dimsy_3000

MF'er
7 sep 2004
30
0
Beernem City (Belgium)
Fraagje, momenteel rijd ik met een Kawa ZX6 maar ik sta op het punt om in de lente een Z1000 te kopen, en graag had ik eens gehoord wat Z1000 rijders er wel van vinden, (hoe de windbescherming is, stuurgedrag, of hij veel hypersporters achter zich laat, of er veel verschil is met een sportmotor op gelijk welk vlak, zo veel mogelijk eindelijk :) , ...)

Ik heb ook gezien dat het model 2004 niet in het groen gemaakt wordt, erg jammer vind ik, want een kawa komt maar tot zijn recht als die in het Groen is.(persoonlijk toch 8-) ) of heeft er ergens iemand iets opgevangen wat de kleuren zouden zijn van het volgend model of ofdat er nog plannen zijn met de toemkomstige Z1000???
 
Fraagje, momenteel rijd ik met een Kawa ZX6 maar ik sta op het punt om in de lente een Z1000 te kopen, en graag had ik eens gehoord wat Z1000 rijders er wel van vinden, (hoe de windbescherming is, stuurgedrag, of hij veel hypersporters achter zich laat, of er veel verschil is met een sportmotor op gelijk welk vlak, zo veel mogelijk eindelijk :) , ...)

Ik heb ook gezien dat het model 2004 niet in het groen gemaakt wordt, erg jammer vind ik, want een kawa komt maar tot zijn recht als die in het Groen is.(persoonlijk toch 8-) ) of heeft er ergens iemand iets opgevangen wat de kleuren zouden zijn van het volgend model of ofdat er nog plannen zijn met de toemkomstige Z1000???

Ik ben zelf over gestapt van een ZX9 2002 naar een Z1000 en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
De wind bescherming valt reuze mee voor zo'n klein schermpje, tot zo'n 130km/u is het goed uit te houden en iets sneller kan ook nog wel als je iets verder weg duikt.
Een optie voor als het langere tijd sneller moet is een verhoogt windschermpje, ik had er een op toen ik er mee op vakantie naar Italië was en heb op de Duitse autobahn constant 150 tot 160 km/u gereden zonder een centje pijn.
Het sturen gaat veel lichter dan bij een supersport, wat wel mede veroorzaakt zal worden door het bredere stuur.
Tevens vind ik de Z1000 gewoon een hogere funfactor hebben.
Nadelen heeft hij natuurlijk ook zo trilt hij behoorlijk rond de 5 á 6000 rpm en lust hij best wel een slok benzine.
Al lijkt dat laatste een stuk minder te worden nu ik er een K&N luchtfilter heb gemonteeerd.
Het beste advies dat ik je nog kan geven is gewoon een proefrit gaan maken en zelf oordelen.

Succes met je keuze
 
kan ik best geloven, maar ja! ik denk niet dat je met een luttele proefrit de moto ECHT kan leren kennen zoals jullie hem kennen *D
Klopt maar wat ik geweldig vind bij een motor kan jij wel een hekel aan hebben.
Er gaat niks boven het persoonlijk ervaren hoe een motor je ligt.
Je kan altijd proberen of je er een voor de hele dag mag mee nemen, ligt ook een beetje aan je relatie met je dealer natuurlijk.
Na één dag rijden kan je toch wel een behoorlijk beeld van een motor krijgen.
 
inderdaad! ik ga eens met hem gaan praten! maar ik vrees het ergste! ;( toevallig ook geen gedacht van ofdat er nog een groene versie op de markt komt? Ik wil echt wel een nieuwe kopen, maar die nieuwe kleuren zijn toch dat niet!
 
inderdaad! ik ga eens met hem gaan praten! maar ik vrees het ergste! ;( toevallig ook geen gedacht van ofdat er nog een groene versie op de markt komt? Ik wil echt wel een nieuwe kopen, maar die nieuwe kleuren zijn toch dat niet!


die tomba te koop heeft is dat geen optie?
die is groen met extra's.
ik weet alleen niet hoe ik de link naar zijn topic moet maken.
staat bij gezocht en gevonden.
 
de nieuwe kleuren voor europa zijn:

ZWART

ORANJE

TITANIUM

gewoon bij diverse dealers proberen proefritten te maken

Is een megafijne fiets....echt je krijgt er geen spijt van.

kijk ook bij ons op het topic wat wij er over schrijven

Z1000 - Z750 meeting Plaza
 
Hehe! 'k zat in dromenland! kan echt niet wachten tot ik een zed onder mijn kont heb 8-) volgens al wat ik hier zitten lezen heb lijkt het mij een prachtmoto, ik zal volgende week eens gaan kijken om een testritje te gaan afspreken!

'k heb ook eens gekeken naar Tomba zijn moto, Is wel een heeeeeel lage prijs voor wat hij er allemaal op heeft vind ik, moest ik nu al het geld hebben ik stond al aan zijn deur! :p
Is het eindelijk moeilijk om een moto van Nederland in te schrijven in België of omgekeerd? ik heb ergens opgevangen dat dit niet al te gemakkelijk is.
 
Hehe! 'k zat in dromenland! kan echt niet wachten tot ik een zed onder mijn kont heb 8-) volgens al wat ik hier zitten lezen heb lijkt het mij een prachtmoto, ik zal volgende week eens gaan kijken om een testritje te gaan afspreken!

'k heb ook eens gekeken naar Tomba zijn moto, Is wel een heeeeeel lage prijs voor wat hij er allemaal op heeft vind ik, moest ik nu al het geld hebben ik stond al aan zijn deur! :p
Is het eindelijk moeilijk om een moto van Nederland in te schrijven in België of omgekeerd? ik heb ergens opgevangen dat dit niet al te gemakkelijk is.

Zou het echt niet weten :? ....in ieder geval zijn ze nieuw in aanschafprijs in Belgie een stuk goedkoper :} dan hierin Nederland :r
 
Bij motorhuis eindhoven staat een groene Z1000 van 2003 o km op de kook dacht ik.
 
aaah! das jammer, kweet da nie zijn! is niet in Belgie zeker? jammer dat ze zoveel meer kosten in Nederland en dat ze zo moeilijk in te schrijven zijn in Belgie, 'k denk dat ik serieus ga mogen zoeken om 1 te vinden met O km '( heeft er iemand een gedacht van wat het kost om gans de moto te herspuiten? 'k ben echt zot van dat groen! :9~
 
Ik dacht dat groen in 2005 terug leverbaar wordt.Ben niet zeker

Fraagje, momenteel rijd ik met een Kawa ZX6 maar ik sta op het punt om in de lente een Z1000 te kopen, en graag had ik eens gehoord wat Z1000 rijders er wel van vinden, (hoe de windbescherming is, stuurgedrag, of hij veel hypersporters achter zich laat, of er veel verschil is met een sportmotor op gelijk welk vlak, zo veel mogelijk eindelijk :) , ...)

Ik heb ook gezien dat het model 2004 niet in het groen gemaakt wordt, erg jammer vind ik, want een kawa komt maar tot zijn recht als die in het Groen is.(persoonlijk toch 8-) ) of heeft er ergens iemand iets opgevangen wat de kleuren zouden zijn van het volgend model of ofdat er nog plannen zijn met de toemkomstige Z1000???
 
oei? is daar een verschil in? Maakt eindelijk niet veel uit hoor, in groen staat hij het mooist vind ik, waar hebben jullie dit vernomen van die nieuwe kleuren? 'k zou wel eens wat verder gaan informeren dan! :]
 
waw! als je de site van nederland vergelijkt met die van belgie www.kawasaki.be wat een verschil zeg! ;) inderdaad terug groen in 2005 prachtig! bedankt voor de info! (raw titanium ziet er ook wel niet slecht uit!)
Let op: de 2005 groene heeft niet meer de mooie groene wielen van het 2003 model, maar zwarte. Het groen is onveranderd Lime Green..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan