Kunststofreparatie

koffiefreak

MF veteraan
21 apr 2003
1.894
1
Hamont
hoe kan ik het beste een scheurtje in de undertail van mijn GSX repareren? Het materiaal is kunststof (gfk). Het scheurtje is ongeveer 6 cm. Het liefst zonder dat alles opnieuw gespoten moet worden.
full
 
Schoef je undertail er onder weg, stap effe in de auto en rij naar de lokale schadehersteller en vraag of die het kan lijmen met 2 componentenlijm wat ze o.a. voor bumpers gebruiken.

Dit spul is in kleurloos en zwart te krijgen maar aangezien het aan de binnenkant komt zie je er niks meer van.

Ik betaal meestal tussen de 5 euro of een appeltaart, maar weet niet wat dat bij een ander bedrijf is maar meer dan 10 euro zzou het niet mogen kosten...

Geloof me, dat is goedkoper en beter dan lassen of wat dan ook, en binnen anderhalf uur is het droog en kan je weer monteren...
 
Bij de praxis kan je van die polyester setjes halen. Deze undertail is ook van polyester gemaakt dus dat moet geen probleem opleveren.
Schuur het rond de scheur goed op (aan de achterkant uiteraard), maak het schoon en smeer er wat hars op. Doe er daarna een aantal matjes op en impregneer deze goed.
Voila, je undertail is sterker dan ooit.
 
Bij de praxis kan je van die polyester setjes halen. Deze undertail is ook van polyester gemaakt dus dat moet geen probleem opleveren.
Schuur het rond de scheur goed op (aan de achterkant uiteraard), maak het schoon en smeer er wat hars op. Doe er daarna een aantal matjes op en impregneer deze goed.
Voila, je undertail is sterker dan ooit.

Nee, correctie, het is geen polyester, maar evengoed bedankt !
 
Schoef je undertail er onder weg, stap effe in de auto en rij naar de lokale schadehersteller en vraag of die het kan lijmen met 2 componentenlijm wat ze o.a. voor bumpers gebruiken.

Dit spul is in kleurloos en zwart te krijgen maar aangezien het aan de binnenkant komt zie je er niks meer van.

Ik betaal meestal tussen de 5 euro of een appeltaart, maar weet niet wat dat bij een ander bedrijf is maar meer dan 10 euro zzou het niet mogen kosten...

Geloof me, dat is goedkoper en beter dan lassen of wat dan ook, en binnen anderhalf uur is het droog en kan je weer monteren...

Dat is een goeie tip, mijn zwager is schadehersteller. Ik zal 'm eens verrassen met een appeltaart, maar meestal laat ie me de hoofdprijs betalen...
 
Dat is een goeie tip, mijn zwager is schadehersteller. Ik zal 'm eens verrassen met een appeltaart, maar meestal laat ie me de hoofdprijs betalen...

Lekkere zwager... Denk dat ie je nog wel zou matsen...

Ik ga altijd naar het schadebedrijf waar m'n auto al meerdere malen geweest is (telkens niet mijn schuld).
Dus ze kennen me daar, en ze kennen m'n voorliefde voor italiaanse motoren en auto's dus vaak valt er wel wat te regelen...

Succes in ieder geval !
 
Hallo.
Is het van PVC vervaardigt :?
Dan kan je het vulcaniseren met pvc weeker dit gebruiken ze voor pvc daken om een pvc pijp of uitgever met het dakdekkunstof te vulcaniseren.
Werwijze :
> Het scheurtje onvetten
> De weekmaker in het scheurje laten drenken en het iets open houden om in te laten werken.
> Het scheurtje dichtdrukken en een minuut onder de zelfde spanning houden en klaar.
 
Ik heb inmiddels een paar "onverlijmbare" plastic dingetjes (PE) gelast met een goedkoop heet-pistooltje en plastic smeltpatronen uit de Duitse Aldi-supermarkt; langste snuitje gemonteerd om smal en goed heet te kunnen aankrassen tijdens het volsmelten en de lassen lijken wonderlijk goed en sterk te zitten. Het laatste stuk was gisteren, een forse plastic kist die ik achterop mijn mini-vrachtdieseltje "45km/u" onder een touw gespannen tegen de cabine aan altijd meesleur om gezinsboodschappen in te stoppen, had een grote kromme scheur in de wand dicht onder het bolle deksel dat met 4 semi-scharnierende klemmen wordt aangespannen en waarvan ik heb begrepen dat het fout moet zijn gegaan omdat ik het deksel 'wringend' opende tegen de cabine-achterwand aan inplaats van de (volle) kist eerst even vrij te trekken.

Ik bekijk nog of over een week of 2 de las, 2-zijdig over een winkelhaak-scheur van zeker 20 cm, nog even sterk zit maar ik denk wel dat het aansmelten goed gelukt is want PE heeft smeltpunt 105-120 GrC en de waarschuwing tegen vingersbranden bij het instrumentje zegt 200 GrC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan