Kurviger (pro), navigatie app voor motor

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Welke nüvi is het? Er zijn ook modellen die geen routes kunnen laden.
Daarnaast heb je nu een lijst waypoints ingeladen, daar kun je wel een route mee maken (mits het toestel dat ondersteunt), maar is erg omslachtig.
 
De 2595 kan routes aan, da’s positief. In de reisplanner kun je een route maken van die waypoints, maar als het er veel zijn wordt je daar niet gelukkig van… En je moet ook de juiste volgorde weten.
Let trouwens op dat veel “routes” eigenlijk tracks zijn, daar kan een nüvi niets mee.
 
De 2595 kan routes aan, da’s positief. In de reisplanner kun je een route maken van die waypoints, maar als het er veel zijn wordt je daar niet gelukkig van… En je moet ook de juiste volgorde weten.
Let trouwens op dat veel “routes” eigenlijk tracks zijn, daar kan een nüvi niets mee.
Ik heb hem geconverteerd voor de nuvi, zou dus moeten werken, maar ik ben echt slecht in dit soort dingen, lol
 
Nou weer een paar uur aan het kloten geweest, ik wordt er moedeloos van, als iemand in de buurt van waalwijk me kan helpen hiermee, dan graag.
 
Sorry, ik was zelf zaterdag met kurviger op pad. ben er nog niet heel handig in, maar eenmaal rijdend, vind ik het een top-app.

Ik krijg alleen de gesproken navigatie niet goed op de cardo. Het is zo zacht, dat ik het zelfs zonder doppen eigenlijk niet kan verstaan, maar je hebt het ook niet echt nodig.

in de instellingen staat bij de gesproken instructies iets over: bereid audioconnectie voor, en daar kan je instellen tussen de 0 en 4000 ms, geen idee wat dat inhoudt, maar zoals gezegd, ik laat die gesproken instructies maar voor wat ze zijn.

Wat is je probleem @kawa Z 1300 ? Ik wil wel met je meedenken, want daar leer ik het zelf ook beter van.

edit, oh laat maar, ik hoef niet naar een navigatieapparaat te converteren, wij delen de route gewoon op de app zelf.
 
Ik ga na lange tijd eindelijk weer motor rijden en verdiep me nu in navigatie mogelijkheden. Kurviger lijkt me veelbelovend omdat het specifiek voor motorrijders is gemaakt?

Ik vroeg me wel even af of jullie dan nog tips hebben qua bevestigen / bedienen van je mobiel. De motor die ik ga rijden is heel oud (1983) dus ik moet sowieso even bedenken hoe ik e.e.a. ga bevestigen. Maar bedienen met handschoenen en in een beschermend hoesje lijkt me helemaal een crime?
 
Ik ga na lange tijd eindelijk weer motor rijden en verdiep me nu in navigatie mogelijkheden. Kurviger lijkt me veelbelovend omdat het specifiek voor motorrijders is gemaakt?

Ik vroeg me wel even af of jullie dan nog tips hebben qua bevestigen / bedienen van je mobiel. De motor die ik ga rijden is heel oud (1983) dus ik moet sowieso even bedenken hoe ik e.e.a. ga bevestigen. Maar bedienen met handschoenen en in een beschermend hoesje lijkt me helemaal een crime?
Een RAM mount past toch ook op oude modellen?

Ik navigeer altijd met Google maps, maar voor pretroutes is kurviger leuker. Voordeel van de "via" punten in kurviger tov maps, is dat ze bij maps als tussenstop gelden en je ze moet "doorklikken", kurviger signaleert ze alleen en vervolgt de route. Daar is geen bediening voor nodig.
 
Ik heb Kurviger vast aangeschaft, voor die tien euro per jaar kun je je geen buil vallen dacht ik. Nu zit er een mooie feature op "schermvergrendeling". Werkt uitstekend, alleen krijg ik die scherm vergrendeling niet meer ongedaan. Weet iemand hoe ik hier weer uit kom?
Uitzetten moet gewoon door je menu naar beneden te vegen. Dat stond bij mij nogal vol, dus ik zag in eerste instantie de optie niet om dit uit te zetten. Gewoon even de handleiding lezen dus, as usual.

Ik kan niet wachten tot mijn motor voor de deur staat (vanmiddag) en mijn telefoonhouder binnen komt (hopelijk deze week, dat is wel lang wachten).

Voor de auto ben ik Waze gewend, dat vind ik zo op het eerste gezicht wel een stuk gebruikersvriendelijker. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen.
 
Laatst bewerkt:
Een nüvi heeft geen userdata of route mapje, en werkt ook niet met KML-bestanden. Hij werkt wel met GPX-bestanden die (afhankelijk van het type) in de map GPX of Garmin\GPX geplaatst moet worden. Daarbij moet in het GPX-bestand echt een route staan, niet een track/spoor. Dat laatste gaat vaak mis omdat routes worden aangeboden die in werkelijkheid tracks zijn.
 
Een nüvi heeft geen userdata of route mapje, en werkt ook niet met KML-bestanden. Hij werkt wel met GPX-bestanden die (afhankelijk van het type) in de map GPX of Garmin\GPX geplaatst moet worden. Daarbij moet in het GPX-bestand echt een route staan, niet een track/spoor. Dat laatste gaat vaak mis omdat routes worden aangeboden die in werkelijkheid tracks zijn.
Hij draait primo (zie deze post: Kurviger (pro), navigatie app voor motor )
 
Een nüvi heeft geen userdata of route mapje, en werkt ook niet met KML-bestanden. Hij werkt wel met GPX-bestanden die (afhankelijk van het type) in de map GPX of Garmin\GPX geplaatst moet worden. Daarbij moet in het GPX-bestand echt een route staan, niet een track/spoor. Dat laatste gaat vaak mis omdat routes worden aangeboden die in werkelijkheid tracks zijn.
ik heb echt route aangevinkt en in gpx gedaan, maar ik krijg het echt niet voor elkaar, baal er wel van, want je kan echt leuke routes maken met kurviger
 
goedeavond,
ik loop ook te klote om de route op me zumo 660 te downloaden.
weet iemand of dat ubberhaubt wel kan?
voordat ik hem stuk sla op de hoek van de tafel😁
zoiezo verbouwd die 660 altijd de routes al!
van A naar B is top maar geladen routes is ruk.
nu ben ik ook geen computerwonder maar wordt er wel gek van.

heb ook nog een gebruikte samsung s9 liggen zou dat makkelijker gaan?
 
heb nu kurviger pro op me laptop en dat werkt top, kan alle pro opties gebruiken!!!
op de samsung s9 staat nu ook de kurviger app. en kan heel makkelijk de routes delen.
maar ik kan op de samsung s9 zelf geen pro opties gebruiken🤔

kan iemand mij vertellen hoe dat werkt?
 
kan iemand mij vertellen hoe dat werkt?
Ja hoor, heel eenvoudig: De app en de website zijn twee losse "dingen" om het maar zo te noemen (Zie hier).
Jij hebt Kurviger (web) Tourer aangeschaft waarmee je online extra functies hebt (zie afbeelding).
1623443702584.png

Kurviger Pro (de app) kan je alleen in de Playstore kopen. Daarmee heb je extra functionaliteiten zoals turn-by-turn navigatie (Onderaan meer info) ;) De app - uit mijn hoofd - betaal je slechts 1 keer voor. Online kost het je €10,- per jaar.
 
aaah, oke! dank je!
ga ik me morgen via de app ook nog een keer abboneren!!!
TOP!

telefoonhouder met oplaadfunctie is morgen ook binnen zegt bol.com

heb er nu al meer vetrouwen in dan die garmin😜
 
aaah, oke! dank je!
ga ik me morgen via de app ook nog een keer abboneren!!!
TOP!

telefoonhouder met oplaadfunctie is morgen ook binnen zegt bol.com

heb er nu al meer vetrouwen in dan die garmin😜
Dat tientje hoef je het inderdaad niet voor te laten. Het is wel wat anders dan een "echte" TomTom of Garmin kwa design/layout maar dat mag het echt niet drukken. De techniek er achter is fantastisch net als vanaf je punt waar je bent "even" een route maken van XX km en starten maar. Wat mij betreft het 10'tje dubbel en dwars waard (al zou het jaarlijks zijn had ik het nog wel gedaan).

Dat je al meer vertrouwen er in hebt dan de Garmin is niet te best voor dat apparaatje zeg haha. Vind het wel een heerlijke combo met je mobiel (muziek / navigatie / flitsmeister) in één. Denk er wel om: Er zijn telefoons (Apple staat er bekend om) dat de camera "kapot" kan trillen. Mijn S10 heeft er geen problemen mee :)
 
het werkt!! helemaal top!

ik heb nog een s9 liggen die kan ik er mooi voor gebruiken.
alleen de kurviger app. er op gezet dus kan ook niet gestoord worden door wattsapp of belletjes tussen door!
HEERLIJK!
 
@roel k Dat moet prima werken, gebruik zelf een telefoon van > 4 jaar oud en loopt als een zonnetje. Flitsmeister er nog bij op voor de waarschuwingen dan moet het helemaal goed komen :)
 
Ik neem aan dat je ook een internetverbinding nodig hebt voor het gebruik van deze app? Bijvoorbeeld voor realtime informatie m.b.t. wegopbrekingen enzovoort?

Er ligt hier nog een oude Google Pixel 2 XL die ik wel wil gebruiken, maar dat doe ik het liefst zonder daar weer een internetbundeltje voor aan te schaffen. 🤷‍♂️
 
Ik neem aan dat je ook een internetverbinding nodig hebt voor het gebruik van deze app? Bijvoorbeeld voor realtime informatie m.b.t. wegopbrekingen enzovoort?

Er ligt hier nog een oude Google Pixel 2 XL die ik wel wil gebruiken, maar dat doe ik het liefst zonder daar weer een internetbundeltje voor aan te schaffen. 🤷‍♂️
Voor herberekening is inderdaad een internet verbinding nodig.

Je zou via je andere telefoon een hotspot kunnen maken en met je Pixel 2XL daar naar te verbinden (aannemende dat je nog een tweede telefoon met data hebt 😉).
 
Terug
Bovenaan Onderaan