Kurviger (pro), navigatie app voor motor

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Je zou via je andere telefoon een hotspot kunnen maken en met je Pixel 2XL daar naar te verbinden (aannemende dat je nog een tweede telefoon met data hebt 😉).
Exact de manier hoe ik dat ook regel :)

Als je zonder herberekening van de route doet kan je het ook zonder een verbinding af. Heb dat bij mij standaard uit staan en zodra je de track weer vind gaat hij gestaag verder.
 
Laatst bewerkt:
Trekt dat overigens de telefoon die je als hotspot in je jaszak hebt niet te snel leeg?
 
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst echt met de app gereden. Paar punten ingevoerd en bochtige route laten maken. De spraak is even wennen maar het gebruik is goed en makkelijk. Ik werd wel door een aantal dorpjes geslingerd wat imo niet veel toevoegd. Kon geen optie vinden die dat uit zet. Verder voor dat geld zeker de moeite waard. Gebruik overigens gewoon mijn telefoon voor navigeren.
 
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst echt met de app gereden. Paar punten ingevoerd en bochtige route laten maken. De spraak is even wennen maar het gebruik is goed en makkelijk. Ik werd wel door een aantal dorpjes geslingerd wat imo niet veel toevoegd. Kon geen optie vinden die dat uit zet. Verder voor dat geld zeker de moeite waard. Gebruik overigens gewoon mijn telefoon voor navigeren.

Als je " vermijden nauwe wegen " aanvinkt ga je meer om dorpen/steden heen volgens mij.
 
Trekt dat overigens de telefoon die je als hotspot in je jaszak hebt niet te snel leeg?
Wisselt per telefoon en het gebruik van de "deelnemende". Maar ja het gaat sneller, had hem eerder in een tanktas met een powerbank.

De spraak is even wennen maar het gebruik is goed en makkelijk.
Als de timing niet naar wens is kan je die nog aanpassen. Dat heeft voor mij wel een stuk geholpen.
 
Ik zou het fijn vinden als we ff naar de basis terug kunnen keren: hoe gebruik je kurviger (pro) op je telefoon
Hoe je tracks op andere apparaten kan importeren vind je bij de leveranciers :+

Dit topic gaat over kurviger.

Ik hoop dat mensen met ervaring uit de praktijk tips kunnen geven.

Oftewel; deze mod heeft net €9,99 betaald en wil zo lui mogelijk weten hoe t werkt 👍

Ik gebruik Kurviger Pro nu ca 2 jaar, op de telefoon. Helaas de laatste tijd (wat problemen met de handjes waardoor (ont)koppelen af en toe een drama is) ook veel in de auto. Daarvoor (en nu nog overigens) Garmin (basecamp), Igo (in de auto) en vooral RouteYou om de routes te maken.
Dat doe ik niet meer.... laat gewoon Kurviger de A---->B van die dag berekenen, resultaten tot nog toe fantastisch! Slachtofferlanden waren ondertussen D, B, L, F, AU, I en S. Maar ook hier in de buurt (Den Bosch) hele leuke routes gereden. Dus top.

Maar: het maken van een route (ik ken maar 1 manier, locatie zoeken, daar in de buurt viziertje op een weg plaatsen, instellen als eindpunt, beginpunt of via punt), vind ik lastig, maar dat kan wellicht makkelijker?
Na afloop blijft de route bestaan en actief (ben ik al een paar keer ingestonken), om 'm te deactiveren moet ik op de route klikken en wissen kiezen. Ook dat kan wellicht makkelijker?

PS: In bv Frankrijk idd onverhard en nauwe wegen uitschakelen: onverhard dusdanig dat zelfs een GS het moeilijk zou hebben. Vaak ook door verboden natuurparken.
Door "nauwe" wegen mijden word je idd keurig om bebouwing heen geleid.
Ik heb 'm op "snelle en bochtige route" staan, ideaal als je geen rondrit maakt, maar 's avonds bij de volgende bestemming aan moet komen en toch onderweg geen pas wil missen. Als voorbeeld: waren een paar weken geleden een rondje Frankrijk ah maken. Wilde vanaf zuid elzas door de vogezen naar Annecy. Zowel Schlucht als Grand Ballon had ie in de route gefietst! Top!!
 
Maar: het maken van een route (ik ken maar 1 manier, locatie zoeken, daar in de buurt viziertje op een weg plaatsen, instellen als eindpunt, beginpunt of via punt), vind ik lastig, maar dat kan wellicht makkelijker?
Via het zoekveldje kan je toch rechtstreeks het adres er in stoppen? Net mijn ouders hun adres er in gegooid en hij pakt hem direct (Adres zoeken > als eindpunt voila).

Na afloop blijft de route bestaan en actief (ben ik al een paar keer ingestonken), om 'm te deactiveren moet ik op de route klikken en wissen kiezen. Ook dat kan wellicht makkelijker?
Ha, da's een bekende. Andere optie is, menu links onderin > Routing > Wis Route. Automatisch laten wissen zoals een TomTom en/of Waze heb ik niet kunnen vinden.
 
afgelopen weekend op de veluwe geweest en de app. goed kunnen testen met een route van 220 km.
ik ben super tevreden over kurviger!
goed overzichtelijk, pakt mooi op.
zat een klein foutje in de route( of het is later een richting geworden kan ook)
maar pakte zonder twijfel het volgende waypoint op.
ik rij zonder geluid en vind de app. beter als me garmin zumo 660
ook de mobiele hotspot met me telefoon in de binnenzak ging foutloos en zonder dat de batterij extreem snel ging.

gewoon helemaal top!!!!!🎉
 
Via het zoekveldje kan je toch rechtstreeks het adres er in stoppen? Net mijn ouders hun adres er in gegooid en hij pakt hem direct (Adres zoeken > als eindpunt voila).

Jazeker, adres vinden gaat prima. Maar onderweg zijn er vaak wegen die helemaal geen plaats/adres bevatten. Dus dan doe ik:
naburige plaats zoeken en het viziertje daarna op de weg die ik wilde nemen toevoegen als via punt. Gaat ook wel, daar niet van.
Maar met bv RouteYou kan ik eenvoudig ergens op de kaart klikken en maakt ie automatisch het volgende via punt aan, dat gaat veel sneller.

Vroeger maakte ik alle routes van te voren: Eerst op routeyou, met gebruik van motornetwerk, dan exporteren als track, importeren in basecamp. In basecamp route maken (geeft behoorlijk nauwkeurige tijdsinschatting ivm te rijden afstand per dag en extra check op open/verboden wegen, want ook RouteYou stuurt je af en toe langs "verboden" wegen), route weer exporteren als track en de zumo in, zodat je track & route in beeld hebt.
Dagen mee bezig (maar vond het best leuk werk, mooie wegen/punten uitzoeken).
Nu door Kurviger verwend: ben hier, wil daar naar toe: doe maar ;)

Nog 1 vraag: is er een manier om de Kurviger (offline) kaarten te installeren? Heb Android radio in de auto en zou daar ook graag Kurviger Pro op zetten, maar heb geen wifi in onze garage. Dus moet de maps met een sd kaartje (of zoiets) overzetten, maar ben (nog) uiterst onhandig met android.
 
Nog 1 vraag: is er een manier om de Kurviger (offline) kaarten te installeren? Heb Android radio in de auto en zou daar ook graag Kurviger Pro op zetten, maar heb geen wifi in onze garage. Dus moet de maps met een sd kaartje (of zoiets) overzetten, maar ben (nog) uiterst onhandig met android.
Betaalde versie dacht ik
 
Ik heb gisteren de pro versie aangeschaft. Ook gisteren 2 ritjes gemaakt. 1 vanuit werk naar huis en nog een ander ritje 's avonds. Tot nu toe bevalt het goed. Wegwijzing is prima, wel minder duidelijk dan Google maps, maar het voldoet. Ik heb bij mij in de omgeving op weggetjes gereden waar ik nog nooit ben geweest. Ik hou hem er voorlopig in. En voor die 10 euro kun je ook niet moeilijk gaan doen.
 
Ik heb gisteren de "Tourer" aangeschaft om op de laptop routes te maken. Handige tool moet ik zeggen.
 
Betaalde versie dacht ik
Dat klopt helemaal.

Jazeker, adres vinden gaat prima. Maar onderweg zijn er vaak wegen die helemaal geen plaats/adres bevatten. Dus dan doe ik:
naburige plaats zoeken en het viziertje daarna op de weg die ik wilde nemen toevoegen als via punt. Gaat ook wel, daar niet van.
Maar met bv RouteYou kan ik eenvoudig ergens op de kaart klikken en maakt ie automatisch het volgende via punt aan, dat gaat veel sneller.

Vroeger maakte ik alle routes van te voren: Eerst op routeyou, met gebruik van motornetwerk, dan exporteren als track, importeren in basecamp. In basecamp route maken (geeft behoorlijk nauwkeurige tijdsinschatting ivm te rijden afstand per dag en extra check op open/verboden wegen, want ook RouteYou stuurt je af en toe langs "verboden" wegen), route weer exporteren als track en de zumo in, zodat je track & route in beeld hebt.
Dagen mee bezig (maar vond het best leuk werk, mooie wegen/punten uitzoeken).
Nu door Kurviger verwend: ben hier, wil daar naar toe: doe maar ;)

Nog 1 vraag: is er een manier om de Kurviger (offline) kaarten te installeren? Heb Android radio in de auto en zou daar ook graag Kurviger Pro op zetten, maar heb geen wifi in onze garage. Dus moet de maps met een sd kaartje (of zoiets) overzetten, maar ben (nog) uiterst onhandig met android.
Als je dat wil installeren "Hamburger (menu)" knop > Kaart > Offline kaarten gids, staat een uitleg hoe je dat kan realiseren. Je download de bestanden naar een SD kaart of je opslag en dan kan je het zo importeren. Geen ervaring mee overigens.
 
Ik wel :). Werkt precies zoals je zegt. Kaarten zien er iets anders uit maar werkt prima. Met online kaarten moet je internet hebben en in de eifel had ik vandaag geen bereik op een paar stukken. Je ziet dan wel je route maar geen kaart. Best even opletten om goed te rijden :+
 
Scenic heb ik op de iPhone net even gekeken je kunt kaarten downloaden je krijgt 20 credits Nederland gebruikt er 10 is dan wel mooi dat als je geen internet hebt je gewoon kunt navigeren. Heb het nog niet geprobeerd zit in Duitsland deze gebruikt ook 10 credits. Eigenlijk geen probleem omdat ik nu toch niet verder kom. Alleen om een iPhone 11 te gebruiken op de motor zie ik niet zitten zou zonder zijn als de camera stuk gaat.
 
Scenic heb ik op de iPhone net even gekeken je kunt kaarten downloaden je krijgt 20 credits Nederland gebruikt er 10 is dan wel mooi dat als je geen internet hebt je gewoon kunt navigeren. Heb het nog niet geprobeerd zit in Duitsland deze gebruikt ook 10 credits. Eigenlijk geen probleem omdat ik nu toch niet verder kom. Alleen om een iPhone 11 te gebruiken op de motor zie ik niet zitten zou zonder zijn als de camera stuk gaat.
Ik gebruik voor de iPhone Quad Lock, die hebben speciaal voor op de motor een bevestiging set eventueel uitgebreid met trillingsdemper, die zou er dus voor moeten zorgen dat de camera niet stuk gaat. ik heb die op mijn PCX gebruikt, en ga nu kijken voor een bevestiging setje voor op mijn Forza.
 
Ik gebruik voor de iPhone Quad Lock, die hebben speciaal voor op de motor een bevestiging set eventueel uitgebreid met trillingsdemper, die zou er dus voor moeten zorgen dat de camera niet stuk gaat. ik heb die op mijn PCX gebruikt, en ga nu kijken voor een bevestiging setje voor op mijn Forza.
Om zoiets uit te proberen vind ik niet verantwoord. Maar we zullen na een paar maanden wel horen of de camera van jou iPhone na een paar weken dan nog werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan