Kurviger (pro), navigatie app voor motor

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Ik ging vorige week een rondje touren samen met mijn zwager. Ik had de route gemaakt in Kurviger en naar de app op mijn telefoon gestuurd d.m.v. de QR code.
Mijn zwager heeft een TomTom en het is natuurlijk ideaal wanneer je allebei exact dezelfde route in je navigatie hebt staan. Ik heb ongewijzigde route geëxporteerd vanuit Kurviger als .gpx en die met de usb kabel op zijn TomTom gezet, ging probleemloos.
Toen we aan het rijden waren wisselden we de koppositie en hij reed afslagen voorbij die mijnes wel aangaf, dus blijkbaar zijn er settings niet helemaal goed overgenomen met ex- en importeren.
Ik heb al met de instellingen zitten rommelen, dus ik weet niet precies meer wat er wel of niet aangevinkt stond.

De vraag is dus: wat moet er aan of uitgevinkt staan voor export naar .gpx?
 

Bijlagen

  • KurvigerExport.png
    KurvigerExport.png
    9,9 KB · Weergaven: 24
Als je bij Calimoto kiest voor de planner of onderweg afwijkt van je route (door nwe eindbestemming in te geven) dan valt mij op dat de app heel vaak kiest voor de N wegen. In Kurviger zie ik extra opties om 'motorways en main roads' te vermijden. Ik zou dan denken dat idd de N wegen worden vermeden. Klopt mijn gedachte?
Ik heb nu de betaalde versie van Cali maar overweeg over te stappen naar Kurv
 
Als je bij Calimoto kiest voor de planner of onderweg afwijkt van je route (door nwe eindbestemming in te geven) dan valt mij op dat de app heel vaak kiest voor de N wegen. In Kurviger zie ik extra opties om 'motorways en main roads' te vermijden. Ik zou dan denken dat idd de N wegen worden vermeden. Klopt mijn gedachte?
Ik heb nu de betaalde versie van Cali maar overweeg over te stappen naar Kurv
Ja de A en N wegen worden zoveel mogelijk vermeden. In Kurviger Tourer (€ 10,- per jaar) kun je van 1 t/m 5 aangeven hoe sterk dat filter moet zijn. Eenmalig € 10,- voor de app en dat tientje per jaar voor Tourer kan je niet voor sukkelen dacht ik zelf, dat helpt de makers wellicht ook om te blijven ontwikkelen.
 
Nu 2 ritten met Kurviger gemaakt, geïmporteerd in Calimoto en inmiddels ook gereden. Wat een geweldige routes maakt die kurviger app zeg! En idd minimaal gebruik N wegen. Calimoto blijf ik denk ik wel gebruiken want is qua app veel fijner. Maar mooie combi die 2 apps! :]
 
Kurviger stuurt je trouwens makkelijk een fietspad of verboden weg voor motoren op. Gisteren allebei gehad . Minor problems *D
 
Je kunt ook gewoon je ogen open houden ipv dom naar de StomStom te luisteren. Een beetje eigen inzicht is wel nodig.

Maar idd, Kurviger stuurt je wel vaker naar/door plekken waar het niet toegestaan is.
Gewoon er omheen...........of dwars er door. 8-)
 
Ok, goed punt En hoe moet je dat doen?
Op www.openstreetmap.org kun je eenvoudig opmerkingen toevoegen; een wat meer ervaren vrijwilliger zal dat oppakken en wijzigen in de kaart. In principe kan iedereen zelf de kaart wijzigen, maar het is erg moeilijk om het goed te doen als je er geen ervaring mee hebt (de leercurve is erg steil!). Dat kun je beter overlaten aan een ander...
Hier meer info over het toevoegen van opmerkingen: NL:Opmerkingen - OpenStreetMap Wiki
N.B. In het buitenland bij voorkeur in de lokale taal melden, of in het Engels als je de lokale taal niet beheerst.
 
Ik ga over 2 weken naar Italie met de motor, en hebben het plan om daar gewoon rond te rijden en te zien waar we uitkomen. Ik heb een Garmin Zumo 660 en een iPhone, dus de Kurviger App gaat niet werken. Nu had ik het idee om iedere avond te kijken waar je heen wilt, en dan een route te maken via de Kurviger website op de iPhone. Deze vervolgens downloaden als GPX en op de SD-kaart van de Garmin zetten, waar je hem op kan inladen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb begrepen dat je hem dan als Track moet importeren, zodat de Garmin zelf niet kan gaan kloten. Ik weet alleen niet of je dan wel stembegeleiding krijgt voor afslagen en dergelijke.
 
Ik ga over 2 weken naar Italie met de motor, en hebben het plan om daar gewoon rond te rijden en te zien waar we uitkomen. Ik heb een Garmin Zumo 660 en een iPhone, dus de Kurviger App gaat niet werken. Nu had ik het idee om iedere avond te kijken waar je heen wilt, en dan een route te maken via de Kurviger website op de iPhone. Deze vervolgens downloaden als GPX en op de SD-kaart van de Garmin zetten, waar je hem op kan inladen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb begrepen dat je hem dan als Track moet importeren, zodat de Garmin zelf niet kan gaan kloten. Ik weet alleen niet of je dan wel stembegeleiding krijgt voor afslagen en dergelijke.
Je hele verhaal klopt, alleen dat van die stembegeleiding weet ik niet. Misschien een klein ritje in de buurt uitzetten, voor je op vakantie gaat, op Kurviger en dan kijken hoe de Garmin het oppakt.
 
Nice, bedankt voor de feedback heren! Ik heb de laatste tijd sowieso dat mijn Garmin geen stembegeleiding meer doet. Waar dat fout is gegaan weet ik dus ook niet..

Wat betreft de Scenic app, deze zou kunnen. Echter heb ik mijn Garmin gemount boven de tellers, en zit de telefoon als "extra" laag op m'n stuur gemonteerd. Hierdoor wil ik de route op de Garmin zodat ik geen focus verlies of alleen nog maar naar schermpjes zit te kijken.
 
Ik heb juist mijn mobiel landscape boven mijn tellers en achter mijn windscherm. Ik kan met een kleine oogbeweging er op kijken. Gebruik een S10.
 
Ik was wel klaar met al die navi kastjes en hun nukkigheden. Ik heb een waterdichte S10. Gebruik ik met Android Auto in de auto, met Kurviger, Waze of Maps op de motor en met Knooppunt of TopoGPS op de fiets of om mee te wandelen. Welk kastje doet me dat na.
 
Ze kunnen even wat water hebben, maar waterdicht zijn ze absoluut niet.
Leg hem maar eens een uur onder water, dan weet je of hij waterdicht is of niet.
Ik betwijfel het ten zeerste, ik heb ook een S10 maar zal het nooit uitproberen of het risico lopen.
 
Mijn motorfiets is geen duikboot. Hij zit achter een windschermpje en zal hooguit wat druppels meepakken. Spatwaterdicht is misschien een betere term. Maar de moderne Samsung modellen hebben een IP68 certificaat. Hij zou het 30 minuten op 1.5 meter moeten uithouden. Maar ik ga dat niet proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan